{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Anja N
Anja N
Tilmeldt:
22. dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 205

Frøken tandløs - næsten {{forumTopicSubject}}

Så har min maine coon Emma været til dyrlægen igen igen....igen.
For nogle måneder siden pga at hun lugtede som en død fisk ud af munden og vi forsøgte at bekæmpe betændelsen med antibiotika + smertestillende. Det hjalp også og den døde fisk forsvandt. Men men men, for en uges tid siden havde hun igen fundet fisken ud af gemmerne så afsted til dyrlægen igen.
I morges trodsede jeg sne og kulde for at aflevere hende kl 9 og dyrlægen har ringet og givet grønt lys til at hente hende kl 14.
Den lille stakkel har fået hævet 4 kindtænder som havde tydelige læssioner. Og så måtte vi se om det hjalp og tage flere skulle de blive angrebet på et senere tidspunkt.
Men håber godt nok at det hjælper så hun ikke skal døge med betændelse i gummer og svælg igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frøken tandløs - næsten
  • #1   22. dec 2009 stakkels misser.. godt de er blevet hævet ud..

    hvad kostede sådan en omgang.. jeg har 2 katte der også skal have det gjort..


  • #2   22. dec 2009 du har forhåbetlig fået smertestillende med hjem til et par dage? og helst flydende. Det er meget grænseoverskridende at komme piller i sådan en mund.

    Giv kun vådmad i nogle dage så det kan hele pænt op og evt. sting ikke springer op.

    Sådan en omgang koster omnkring 5000


  • #3   22. dec 2009 Hun er ikke med tavle..så tror knap at de er så interesseret...de er vist nok også stoppet med at avle.

    Lis: Ja har fået metacam med hjem så der skulle gerne være til et par uger i sådan en flaske...hun døjer stadig med betændelsen som var blusset op igen. Så efter nytår når sårene er helet skal der besluttes om hun skal have en omgang antibiotika igen.

    Prisen for det hele....omkring 600 for de første 3 behandlinger med antibiotika, 200 kr for 2 flasker metacam. Konsultationen i sidste uge var gratis og det kostede rundt regnet 750 for at få trukket de 4 tænder incl en flaske metacam.
    Havde selv frygtet det ville koste flere tusinde kr. men dyrlægen sagde at nu havde jeg efterhånden været det er par gange så det ville kun blive til en behandlingspris.


  • #4   22. dec 2009 Du skal ikke giver Metacam mere end fire til fem dage.

    Normalt antibiotika behandles samtidig med tandudtrækning - med antirobe


  • #5   22. dec 2009 Ulla: maine coon er i hvert fald udsat for det efter hvad jeg har hørt. Ved ikke med skovkatte

  • #6   23. dec 2009 Hvis hun har haft læsioner i tænderne må hun have haft ondt, så det er da godt hun har fået det trukket ud. Kender en kat som kun har en tand, det er omkring et års tid siden den fik rykket de sidste ud. Den lever helt fint, men kan selvfølgelig ikke spise tørkost. Han er så en gammel kat, så det er ikke helt unormalt.

    Og sikket et held, at det ikke var dyrere for dig - det er ellers en stor udgift når de skal sådan noget.

    Pøj pøj med hende :o)


Kommentér på:
Frøken tandløs - næsten

Annonce