Main coon spørgsmål Main coon spørgsmål
Hejsa.... Fik min første MC i marts - En dejlig rød gut. Har ikke erfaring med racekatte, så jeg har et spørgsmål.
Jeg synes ikke han er så stor som forventet og har heller ikke den store "krave" - Men de er vist heller ikke færdig med at vokse før de er halvanden, er det rigtigt?
Garfield vejer kun 2,6 kg - er blevet kastereret. Han får Royal canin foder - til killinger endnu. Hvad er normal højde og drøjde for en MC på ca. 11 måneder
Næste spørgsmål...Har hørt at en MC trives bedst sammen med andre katte og ikke som alene kat ved familien. Vi fik en kat mere samtidig med ham fra et andet kuld, men hun forsvandt desværre i aug - Vi har været ude med løbesedler osv. hun er chippet og efterlyst, men desværre ingen held.
Jeg vil så gerne have en kat mere, men manden er lidt imod det, han mener ikke det er nødvendigt, Garfield trives fint alene her... Og så synes han jo helt ærligt nok også vi har brugt penge nok på katte - steralisering, kastrering, chip, vaccine osv.... Forstå mig ret. vi er gode ved dyrerne . Og de har et rigtig kærligt hjem - Får den rigtige foder og pleje mm.
Anyway, er der nogle eksperter der kan fortælle om Garfield er det bedst med en legekammerat eller om det er ligemeget?
Han tissede altid i børnenes sækkestole, så blev han kastreret og nu er det slut - Risikere vi det starter igen hvis vi anskaffter en kat mere?
På forhånd tak for jeres hjælp
Rikke
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Katte: 5 Emner: 12 Svar: 134
han lyder til at være en lille kat de hankatte jeg har sendt ud her fra har næsten vejet 2 kilo ved afrejsen... ved 12 uger.
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Uha, 2,6? Lyder ikke af meget, slet ikke for en MCO som er kastreret? Hold da op!!!!
Det er jo ikke sikkert at din kat får en krave, selvom racen generelt gør, det kan variere.
Nu kan jeg ikke huske, havde du købt ham uden stamtavle, og var lidt i tvivl om han nu var renracet, så kan der jo sagtens være blandet noget i den, som gør at den ikke bliver så racepræget.
Hvis i skaffer jer en kat mere, så nej, så bør den ikke gå og tisse udenfor bakken. Hverken i forbindelse med en kastration eller ej. Det kan klart anbefales at få katten neutraliseret tidligt, chippet og færdig vaccineret, fra opdrætteren, så skal du heller ikke tænke på det.
mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Vil forsøge at få lagt et billede ind af ham - Han er flot :0)
Han er kastreret - Blev det da han var ca 6 måneder.
Han er desværre ikke med tavle - Så hans forældre og de var store - Især faderen var en bamsebjørn.
Hvordan kan jeg se om han er "ægte" men uden tavle.... Han har den store "egern" hale, spidse øre med strithår, langhåret og han ser lidt sur ud.... smil.
Undskyld allesammen - Min første vejning af Gaffe som vi kalder ham var lidt besværlig da han ikke helt gad... Har lige vejert mig selv med og uden ham i favnen - Han vejer 5,1 kg - Er der grund til bekymring?
Han er glad og tillfreds - Er en både ude og indekat - Han færdes frit udenfor, kan vel også påvirke vægten?
Godt råd..... Burde vi anskaffe en kat mere eller ej? Hvad er jeres erfaring?
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 20 Svar: 216
(link fjernet)
(Men, selvom synspunktet er upopulært, er jeg også nødt til i parentes at bemærke, at hvis katten er en såkaldt "ægte Main Coon uden stamtavle", så kan man ikke regne med, at racebeskrivelsen holder stik, da man ikke kan dokumentere kattens baggrund. Måske er den af Maine Coon-aner, måske ikke, og sandsynligheden taler for, at der, måske i flere generationer, slet ikke er blevet selekteret efter racetypiske træk og imod uønskede træk. Og så holder de enkelte katte altså hurtigt op med at ligne den race, de skal forestille at være repræsentanter for).
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Katte: 5 Emner: 12 Svar: 134
jeg vil anskaffe en mere hvis det var mig. to katte har meget gavn af hinanden .
nov 2007
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 88
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 223
mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Til Lotte vil jeg sige at det ikke er det med kasterationer, chip.mm manden ikke vil betale for - Det har vi gjort med begge katte og dem vi havde tidligere samt vi også køber foder ved dyrhandlen osv.... Det er mere tanken om igen at betale flere 1000 kr. til en kat - Nogle går meget op i racekatte og andre gør ikke. Tror bare at man er nødt til erkende og acceptere dette. Derfor kan man jo sagtens holde af dye og give dem et kærligt hjem.
nov 2007
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 7 Emner: 26 Svar: 89
Main coon spørgsmål