{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.915 visninger | Oprettet:

Skider på gulvet {{forumTopicSubject}}

Min kat er begyndt at skide på gulvet : ( Hun har en altid ren kattebakke til rådighed, men alligevel vælger hun som næsten 2årig at skide midt på gulvet : ( øv

Hun kommer ud hverdag, dog har hun ikke rigtigt haft interesse i det her i disse dage med sne, men hun er heller ikk rigtigt interesseret i at gøre hendes ting udenfor, da hun somregel tordner ind i hendes kasse når hun bliver lukket ind.
Udover det sipiser og drikker hun som normalt, sover en del men det har hun altid gjort og hun har aldrig nogensinde lavet noget udenfor kassen før herinde.

Hvad kan min mis fejle ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skider på gulvet
  • #1   25. dec 2009 Bakke står hvor den plejer I, i det rum hvor hun er når hun er alene, da hun ikke kan have hele huset. Bakken er ret stor og der er rigeligt med grus i ca. 7-8cm.. Tvivler stærkt på det har noget med den at gøre

  • #2   25. dec 2009 Måske hun skal til dr. dyr og tjekkes?
    Jeg ringede til min dyrlæge og sage vores hunkat lavede på gulvet og fik jeg at vide at 7 ud af 10 gange (hos dem) var det fordi der var noget galt... Og det ligesom deres måde at sige det på... Så det er da en mulighed...


  • #3   25. dec 2009 Lilje ja kun 1 bakke og det har aldrig været et problem før. Har prøvet forskellige mærker grus

  • #4   25. dec 2009 Hvis hun er begyndt at skide på gulvet, netop mens det har været så dårligt vejr, at hun ikke ville ud, kan det mon så være fordi hun er vant til at skide ude og tisse inde på bakke?... Altså som Lilje er inde på **de vil gerne have en bakke til stort og en til småt**.
    Synes du skulle prøve med en ekstra bakke (gerne åben). Og i hvert fald rense bakke oftere når hun bruger den mere.

    Læs her om urenlighed (det er godt nok mest tisseri, men måske kan du alligevel få noget ud af linket)
    http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

    **Bakke står hvor den plejer I, i det rum hvor hun er når hun er alene, da hun ikke kan have hele huset.**

    Hvorfor kan hun ikke have hele huset?
    Hvis der står mad og bakke i samme rum, så kan det være madskål og bakke står for tæt. Katte synes ikke om at skide tæt ved deres mad. (forståeligt nok) så måske dét er problemet... og så kan det nemt løses smiley


  • #5   26. dec 2009 Tinka - ganske enkelt fordi hun vælter hele huset : ) Alle planter skal graves i, toilet papir skal flåes istykker, tøj - håndklæder mm skal rykkes på gulvet og det gider jeg simpelhen ikke

  • #6   26. dec 2009 Bakken bliver gjort rent hver dag og grusset bliver skiftet min. 2 gange i ugen

  • #7   26. dec 2009 Jeg tror umiddelbart, at det katten ”fejler” er (forståelig!) frustration. Selvfølgelig kan det ikke udelukkes, at katten fejler noget fysisk, men jeg tænker, at det mest sandsynlige er, at hendes urenlighed er en reaktion på, at hun bliver lukket inde!
    Katte trives dårligt med at blive lukket inde i et rum, og dermed frataget muligheden for at færdes på deres territorie. Problemet med at hun roder i tingene kan vel løses ved at håndklæder, tøj osv. opbevares i et lukket skab. Altså hellere lukke sine ting inde end katten!

    Det duer ganske enkelt ikke at lukke sin kat inde både tidligt og sent. Det er noget man kun gør i nødstilfælde ved flytning, håndværkerbesøg el. lign. hvor man beskytter katten mod fare.


  • #8   26. dec 2009 Hun kan ikk have huset for alt skal væltes ned, rykkes ned eller flåes i stykker. Et helt hus kan da ikke pakkes i skabe pga en kat

  • #9   26. dec 2009 Peter når man har kat må man også indordne sig den, der er ingen kat der trives med at være lukket inde i et lille rum hvor den både skal besørge og spise sin mad... Og det kan meget vel være hendes måde at sige til jer på at nu synes hun altså ikke længere at det er okay det her... måske vil hun bare hellere være sammen med jer.
    Prøv i en periode at sæt de ting i ikke vil have ødelagt væk, og lad hende rende frit i hele huset.... Er rimelig sikker på i vil opdage at hun slet ikke er så slem som i tror.... smiley


  • #10   26. dec 2009 HOV, hvad sker der i denne tråd? Hvorfor er indlæg fjernet? :S :S :S



  • #11   26. dec 2009 Inden jeg skriver i denne tråd igen, vil jeg gerne have en forklaring fra HAer på hvad meningen er med at slette folks indlæg? Synes godt nok det er en uting med det sletteri smiley

  • #12   27. dec 2009 ... venter stadig på forklaring.

  • #13   27. dec 2009 tinka.. jeg læste i en anden tråd der var en bruger der forsvundet... er dog ikke klar over om hun også havde skrevet herinde... Men det kan måske være derfor at der mangler indlæg herinde

  • #14   27. dec 2009 Det kan ikke kun være det, Janni, for der er forsvundet indlæg fra 3-4 brugere - og der er også forsvundet et indlæg, jeg skrev i går :S



  • #15   27. dec 2009 Ja så må vi bare sætte os tilbage og vente på et svar.... For jeg synes også det er ret mærkeligt og undrede mig ligeså en del over det

  • #16   27. dec 2009 Egenligt ret utroligt som i vælger og overhører hvad jeg siger. Hun kan ikk have hele huset og sådan er det bare. Jeg kan sgu da ikk leve i en papkasse pga. en kat. Desuden er det ikke et "meget lille værelse" det er en gammelt udehus som er lavet om til gæsteværelse / hjemmebar på ca. 45kvm fuldt møbleret - mange katte bor i en lejlighed af samme størrelse

  • #17   27. dec 2009 Og jeg synes det er ret utroligt, at du vælger at overhøre, at din kat fortæller dig noget! Katte har jo altså ikke ord, så de må nødvendigvis bruge, hvad de har af kommunikationsmidler.
    Du har selv valgt at have kat, og samtidig vil du have et hjem, der ikke er indrettet efter at der vor en kat. Man kan altså ikke både få i pose og sæk.

    Ingen har sagt at du skal leve i en papkasse :S Vi andre kan få det til at fungere at dele vore hjem med vore katte - hvorfor skulle du ikke også kunne det?

    Men hvis du absolut vil holde kat på "din måde", så sørg i det mindste for at sætte en kattelem i det rum, hvor katten opholder sig. Det KAN vel lade sig gøre! (Og hvis hun ikke er neutraliseret, så vil det være en rigtig god ide).


  • #18   27. dec 2009 Nu er jeg jo ikke det eneste menneske i verden som ikke vil have kat i hele huset når man f.eks ikke er hjemme ! Kender mange hvor katten også kun er i visse dele af huset når den er alene eller om natten UDEN at den skider på gulvet ! Troede man kunne få lidt ordenligt hjælp herinde, men som altid er det sgu bare en moral prædiken man får

    Forstår ikke rigtigt at du ikk snart kan fatte at katten vælter alt den kan komme i nærheden af når den er alene. Hvordan vil du så have at jeg skulle have noget som helst stående eller for den sags skyld liggende?


  • #19   27. dec 2009 /enig Tinka D


  • #20   27. dec 2009 Men hun har jo nok læst herinde at det ikke er godtnok og ha "værelse" der og derfor skider I protest : /

    HURRA FOR KATTERGALLERI


  • #21   27. dec 2009 Peter jeg har altså 4 katte på 58 kvm... de har så også en løbegård de kan rende ud og ind af som de lystre.
    Jeg var også hundenervøs for de skulle smadre mine fine lysestager og figurer.... og det blev ikke bedre da maine coon'en kom til, coons er kendt for at være nogle klovne...
    Gæt hvem der ødelægger mest herhjemme... det er dælme ikke kattene, men mig -har nu kun 9 tallerkner tilbage ud af 12 smiley
    Kattene har intet væltet eller smadret i... ja de har vist slet ikke ødelagt noget de sidste 3-4 år...
    At det så er pestilens jeg har kattehår overalt.. det er hvad er smiley

    Du spurgte efter hvad din kat fejlede fordi den sked på gulvet.... Folk har svaret dig at du så ikke kan lide svaret, det er hvad det er... Så synes jeg du i stedet skal gå til dyrlægen.

    Men katte er altså meget "følsomme" og da de ikke kan fortælle dig direkte hvad der er galt og at de er utilfredse... Så viser de det på andre måder og det er om at få taget fat på problemet i en fart så det ikke bliver en indgroet vane. Er en kat først blevet urenlig er det næsten umuligt at få den renlig igen...


  • #22   27. dec 2009 Peter vær rar lige at hop væk fra børnehavestadiet.... folk prøver på at hjælpe og give gode råd...
    Du kan tage dem eller lade være... ingen grund til at komme med spydige bemærkninger fordi du fik det af vide du ville høre.


  • #23   27. dec 2009 fordi du IKKE fik det af vide du ville høre... even...

    Oups stavebøf


  • #24   27. dec 2009 Janni, problemet ligger jo ikke i at hun ikke må ha hele huset. Jeg var såmen ligeglad hvis hun ikke væltede hele huset. For det er sgu ret træls hver dag man kommer hjem og skal låse døren op også tænke - hva skal jeg mon nu inde og rydde op på - hårene findes der råd for at fjerne jo.

    : /

    Jeg har bare utroligt svært ved at tro på at katten sidder på gulvet i trods, som at vende en hånd efter snart 2 år


  • #25   27. dec 2009 At der findes nogle katte, der ikke skider på gulve betyder ikke, at du kan forvente at din kat ikke gør det. Din kat FORTÆLLER dig noget med den adfærd! Det er det, jeg gerne vil have dig til at forstå.
    Der er da ingen grund til at blive så aggressiv og fornærmet over de svar, du har fået :S
    Vi har fortalt dig lidt om, hvad den urenlighed, du søgte hjælp til, kan skyldes, og kommet med forslag til hvad dukan gøre for at løse problemet. Jeg har senest foreslået dig at sætte en kattelem i døren. Og det er ment som ordentlig hjælp - til både dig og katten.

    Bortset fra det, så kan ikke helt blive klog på, om du mener det, du skriver, seriøst, eller om du er en troll, der kun er her for at provokere og komme af med noget galde?


  • Ronni A
    Ronni A Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #26   12. jul 2016 Hold nu op ham Peter pedal... sikken en nar... okay okay godt ord igen,.. men det er meget simpelt du burde ikke have kat PETER!. længere er den ikke for du fatter hat.

  • Lone J
    Lone J Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #27   11. jan 2021 Har en kat der har skidt på gulvet i 1 år nu efter hun af 2 omgange har været forstoppelse med 14 dages mellemrum.
    Vi har forsøgt med anden grus 2-3 bakker men intet hjælper. Hun går i bakkken 1-3gange of skider lige efter den er helt rengjort og der er nyt grus i. Også gør hun det gulvet igen 4 forskellige steder.
    Bakken bliver taget når hun har været i den 3-4gange dagl så der er hele tiden ren bakke.

    Nogen der kan hjælpe


Kommentér på:
Skider på gulvet

Annonce