{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

advantage {{forumTopicSubject}}

jeg har lige givet min kat en loppe kur (advantage) og har lige et spørgsmål.

hvor længe går der får de levende lopper dør.

hende på abuteket sagde at han skulle ha alle 4 pipetter med en måneds mellemrum, kan det være rigtigt.

min stakkel mis klør sig rigtig meget og jeg kan tydeligt se på ham at det irretere ham meget, så hvor længe bliver det ved...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  advantage
  • #1   4. jan 2010 hvis du kun bruger advantage pipetter så går der op til 24 timer før lopperne dør dvs indenfor 24 timer .. men hvis du har et loppe angreb ville jeg råde dig til og bruge capstar tabletter som fås hos dyrlægen , nogle butikker og nettet . disse tabletter bruges som suplerende ved siden af advantage da de dræber alle levende lopper indenfor 15 min .

    du er nød til og bruge advantage pipetterne i op til 4-5 måneder efter du har haft levende lopper da loppernes cyklus er længe undervejs .


  • #2   5. jan 2010 Min dyrlæge anbefaler ved loppeangreb at man behandler hver 2½ - 3 uge de første 3-4 gange.
    Begrundelsen er at man jo ikke rammer alle lopper - hverken de store og små - ved at behandle hver 4 uge som anbefalet.


  • #3   5. jan 2010 Det lyder ikke helt forkert det de har fortalt dig på apoteket - det skal som regel gives med 4-6 ugers mellemrum. Du skal tænke på at en loppe kan blive til 6000 på lidt over en uge. Så det kræver at katten hele tiden er dækket fuldt ind, så de ikké kan nå at suge næring og formere sig.

  • #4   5. jan 2010 Behandling med CapStarcarstar slår IKKE alle lopper ihjel inden for 15 min, men det begynder at virke ca 15 min efter katten har indtaget pillen og slår alle lopper der bider katten inden for ca 24 timer ihjel.

    Advantage skal katten behandles med hver fjerde uge. Det vil sige du ska dryppe en pippette i nakken på den en gang om måneden.


  • #6   5. jan 2010 Har lige et spørgsmål hertil... Har 3 dejlige misse drenge.. UDEN lopper.. men vil det være en god idé alligevel at give loppekur hver 4 uge for at forebygge?? Vel ikke om vinteren.. men hvad med om sommeren?


  • #8   5. jan 2010 mange tak for alle jeres svar.
    håber at de pokkers lopper dør snart.
    de driller ikke kun min lille mis men de bider også mig så jeg får noget der minder en hel del om myggestik og klør lige så slemt.


  • #9   5. jan 2010 Jamen ved ikke om man skal give om vinteren, derfor jeg lige ville høre.. troede bare ikke de kunne overleve om vinteren

  • #10   5. jan 2010 karina
    loppe æg kan ligge i dvale i op til to år.

    om vinteren når man tænder rigtigt op for varmen udklægges æggene som reglt og så har man lopper.

    jeg forbinger lopper med vinter, jeg kan slet ikke huske at min mor og fars dyr har haft lopper om sommeren.

    det plejer at være mig der opdager lopperne, ja selv før dyrene, da jeg får loppebid (som minder om myggestik) og det er uden for mygge sæsonen.


  • #11   5. jan 2010 Så det er godt at give dem loppekur hver 4 månede hele året rundt også for at forebygge det?

  • #12   5. jan 2010 Der er lopper hele året - de kan sagtens leve indenfor i vores opvarmede boligere alle sæsoner. Men det er værst forår og efterår. Mine katte får loppekur hver 4 uger hele året rundt - kun fordi min hankat er stærkt allergisk overfor dem. Før, gav jeg dem kun fra April til Sep/Okt.

    Lopper kan ikke overleve om vinteren - udenfor. Så hvis man har lopper nu her, så kan man istedet for at vaske ALT man har i hjemmet nøjes med at smide det hele i en sort sæk og så ud i frosten om natten, så er lopperne døde, når du tager sækken ind igen. De kan ikke overleve frostgrader.

    Man er nødt til at følge loppens cyklus for at kunne få bugt med utøjet. Normalt siger man, at for at være helt fri for lopper, æg og larver går der ca et år. Netop fordi de lever i revner og sprækker. Især gulvtæpper er svære at støvsuge, så de kommer væk.


  • #13   5. jan 2010 Jeg plejer at give det som en behandling..

    Dvs du kommer hjem med pakken, giver katten 1 pipette, venter 4 uger, giver 1 mere, osv indtil pakken er tom..

    Det hjælper herhjemme, grunden til jeg gør sådan er for at være sikker på at selv lopperne i ægene er døde smiley

    Jeg giver ikke en ny pakke igen før der er grund til det (lopper)


Kommentér på:
advantage

Annonce