{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.886 visninger | Oprettet:

Skylbar Kattegrus? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg søger lidt information om de forskellige kattegrus, som er skylbar, altså som kan skylles ud i toilettet, da min udlejer siger at det er for tungt i vores skraldeposer, det klumpende, da de stadig bruger papirsaffaldssække.. :o(

-Indtil videre har jeg kun kunnet finde dette Porta Pine,
http://www.petdreams.dk/porta_pine_skylbar_kattegrus-p-1149.html
Hvilket jeg synes er RET dyrt.. Eftersom det kun er 8 kg man får for den pris.

Måske I kender nogle andre mærker? :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skylbar Kattegrus?
  • #1   12. jan 2010 Træpiller kan skylles ud i toilettet og er meget billige, nemme at bruge, lugter ikke. Kender flere der har skiftet til dem.
    Jeg køber sådan en sæk (15kg mener jeg der er i) med de små (o,6cm) der er beregnet til at fyre i Stokerfyr med til ca 16kr. Den holder i ca 3 uger med 6 indekatte på 2 bakker.
    Jeg kender ingen bedre alternativer.

    Det kan desuden komposteres, så hvis der er have eller kompostindsamling i jeres kommune, så kan det også komme deri.


  • #2   12. jan 2010 Det skulle til gengæld også være dobbelt så drøjt som bentonit gruset.

  • #3   12. jan 2010 Trine - Kan man købe dem i almindelige byggemarkeder og sådan?
    -Det lyder meget effektivt.. Er det sikkert at det ikke skader afløbet at skylle dem ud? :o) -Det lunne helt sikkert godt være et alternativ..

    Annie - Det bruger jeg nu heller ikke.. :o) Det optager SÅ meget lugt synes jeg, jeg bruger exstreme classic, og der får jeg 16 kg for omkring 120 kr.. :o)


  • #4   12. jan 2010 jeg kigger lige med her smiley

    synes godt nok din udlejer lyder lidt hysterisk :-s


  • #5   12. jan 2010 Gert - Ja, men sådan er det desværre, når der er flere som bruger skraldespanden. Vi er tre lejligheder med ialt fire indekatte som fylder i samme spand. -Og vi har derfor lige snakket lidt sammen om hvad alternativet kunne være, og faldt så over skylbar grus. :o) -Det kunne jo både lette overboernes gåtur fra hhv. anden og tredje sal, når de skal af med grus, men også spare på viceværtens og skraldemandens kræfter.. :o)

  • #6   12. jan 2010 Jeps det kan man. Pillerne skal blot ike være større end maks 0,6cm da det så er svært for kattene at skrabe i dem.
    Vær opmærksom på at du ikke skal fylde for mange piller i bakken, da de svulmer meget op, når der tisses på dem.

    Jeg tager en spand til alle de hele piller og smider så resten af savsmuldet ud ca hver 3. dag. Det vejer ikke ret meget og kan enten komposteres eller smides i skraldespanden. Prutter fjernes hver dag og der følger stort set ingen piller med så de kan nemt skylles ud i toilettet.
    Prøv at købe en pose og beslut så om du syntes det er ok.
    Når du skifter fra det kendte mærke til træpiller, kan du med fordel tage en smule af det brugte grus og ligge øverst for at vænne dem til pillerne. Læg også en lort med over i de nye piller, så de kan se det kan bruges. Det gjorde jeg og har ingen tilvænningsproblemer haft.


  • #7   12. jan 2010 Trine - Det vil jeg helt sikkert prøve, tusinde tak for det. :o)
    -jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med savsmullet?


  • #8   13. jan 2010 Alle de piller der er tisset på "floffer" op/skiller ad og bliver til savsmuld. Dette er ikke ret tungt og kan nemt smides ud uden skader på skraldemænd osv.

  • #9   13. jan 2010 Jeg er også skiftet til Træpiller
    Det er bare godt nemt og skifte og lugter ikke ...


  • #10   13. jan 2010 Trine - Nårgh! -Så er jeg med.. Så man skal faktisk have en tæt kattebakke skovl og gøre det modsatte af hvad man gør med grus? *G*
    -Altså sier det som man kan bruge igen, fra, og lader det brugte løbe igennem? :o)


  • #11   13. jan 2010 jeps sådan syntes jeg det er nemmest...
    Altså ikke med en tæt skovl, men med en almindelig og så falder savsmuldet igennem og pillerne kommer jeg så lige i en spand, mens jeg tager resten af bakken.
    Lorterne tager jeg med en plastikhandske eller plastsikpose for det syntes jeg er meget nemmere smiley


  • #12   13. jan 2010 Trine - Okay, men hvis man bruger skovlen som oprindeligt er lavet til hømmerne, så gør det vel ikke noget at der ryger et par træpiller med i toilettet eftersom de bliver til savsmuld når de får fugt? :o)

    -Jeg troede nemlig bare de svulmede op, og blev store, ikke at de smuldrede.. :o)


  • #13   13. jan 2010 nejnej et par stykker gør ingen forskel. Jeg vil bare helst holde så mange som muligt i bakken fordi det sparer på pillerne (jeg er rimeligt fattig ;-D).
    Jeg fylder heller ikke op imellem at jeg tømmer savsmuld af, da savsmuldet netop fylder temmelig meget mere end pillerne. Jeg hælder måske 2cm piller i bakkerne, når alle piller er hele. Og det når næsten kanten efter 5 dage.
    Nu kiggede jeg lige i kalenderen (hvor jeg skriver når jeg tømmer bakker for savsmuld for at se hvornår jeg skal igen) og kan se det faktisk kun er hver 5.dag jeg tømmer... Og så vaskes den af i eddikevand 1x om måneden.


  • #14   13. jan 2010 Trine - Okay, det lyder meget mere effektivt end det jeg bruger nu. Den rengør jeg helt og afvasker i rodalon ca. hver 14 dag.. :o)
    -Jeg vil helt sikkert prøve at tage op i byggemarkedet imorgen!

    MANGE TAK! ;o)


  • #16   13. jan 2010 Jeg bruger krystalgrus. Det er nemt og lugter ikke. KOster dog 120 for 10 kg. Men til gengæld skal man også kun fjerne lorten idet tisset bliver suget ind i krystallerne, og derved ikke lugter.

  • #18   13. jan 2010 Aalsbo:

    Det er sikkert også rigtigt at hvis du putter stort set alle træpillerne i toilettet efter brug, men har snakkes der jo netop om, at der ingen træpiller skal i toilettet, eller max. et par stykker,hvilket ikke er nok til at stoppe toilettet, heller ikke på sigt, vil jeg mene..

    Alt med måde, er det ikke sådan man siger? smiley



  • #19   13. jan 2010 Kathrine - Ja, men det er jo ikke skylbart grus? :o) -Det ved jeg ihvertfald.

    Vibeke - Ja, nemlig, det er også mest for at lette skraldemandens ryg da det slet ikke vejer så meget som grus. Det er desværre ikke nemt at få fat i her hvor jeg bor.. :o(


  • #20   13. jan 2010 Jeg putter det i en pose og ud i skraldespanden..

  • #21   13. jan 2010 Pillerne skal ikke i toiletet, kun prutterne er de meget få piller der hænger fast deri.
    Savsmuldet, som er ret let, skal i skraldespanden eller komposten.
    Fakta har nogen gange poser med træpiller også. Eller byggemarkeder (Silvan, Stark osv). Land og fritid og andre maskin/foder steder har altid på store paller og man kan købe sække med 1-15 kg der også.

    Så ud og kig i alle butikkerne om ikke der skulle være en i nærheden der har træpiller.


  • #22   13. jan 2010 sabina-- skal altså lige hører hvor er det henne du får ekstreme til 120 kr for 16 kg.

  • #23   13. jan 2010 Sabina - Haha, ved ikke om det er skylbart.. Men det bliver da fint skyllet ud i mit wc smiley Det er nedbrydeligt står der på pakken..
    Men ok, nu er det jo også meget få klrystaller der bliver skyllet ud af gangen, eftersom jeg bare tager lorten med en skovl og så "sier" krystallerne af og kyler pøllen i toilettet smiley


  • #24   13. jan 2010 hvorfor ikke prøve litter kwitter i stedet?

  • #25   15. jan 2010 Mona - Det er ved Roslev dyrlægen, men jeg køber det af en anden som køber mange af gangen.. smiley -Men ude ved bonnie koster det også kun 139kr, så, så meget foreskel er der heller ikke.. smiley

    Kathrine - Og du skyller dte bare ud eller hvad, de "limer" sig ikke fast i afløbet, når de klumper? -Mener helt bestemt at jeg har hørt at alle de klumpende grus ikke må komme i afløbet..

    Middi - Synes det er lidt for unormalt at en kat går på menneske-wc... Haha.. smiley


  • #27   15. jan 2010 hehehe har du set mine råd til overgangen??? Måske du lige skal scrolle lidt op og så hjælpe dem til at opleve at de ikke er farlige, men er ca det samme som de plejer smiley

  • #28   15. jan 2010 • Sabina • Ja det er også lidt underligt, men i grunden meget smart....hvis de vel og mærket kan lære at skylle ud efter sig X)

  • #30   16. jan 2010 Aalsbo - Hvad så med extreme classic? Det er katte-sand.. Det er virkelig godt, og klumper perfekt, plus at der er duft i det.. Det holder længe, og hvis du alligevel køber det "billige" hvide klumpende grus i supermarkederne til 25-28 kr, så kan det sagtens betale sig.. 16 kg holder lidt over en måned her ved mig, og jeg giver 120 kr, men i almindelige dyrhandlere så som Bonnie koster det 139kr.. smiley

  • #31   17. jan 2010 Hvis man vil prøve træpiller, så skal man lve en laangsom overgang, så de kan vænne sig til det, :o)
    Det funger her og især godt med 5katte..
    Har prøvet de dyre osv og til de penge så er det ikke pengene værd når det lugter så hurtigt efter, med 5 frækker misser.. Så derfor er jeg så glad for træpillerene De er ikke dyre på samme måde og skifte ud..


Kommentér på:
Skylbar Kattegrus?

Annonce