{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.490 visninger | Oprettet:

erfarne kattemødre - er min kat syg? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Inden jeg ringer til dyrlægen, vil jeg lige spørge jer først, da det jo kan være at i har en logisk forklaring på min kat opførsel smiley

han er normalt en MEGET madglad fætter, men da jeg kom hjem her til morgen lå han ovre i et hjørne - brandvarm (specielt snuden) og han ser ud til at have smerter lige omkring haleroden. Dvs. han piver når man rører ham der, og han slikker hele tiden på det.
- jeg har kigget om der skulle være et bidsår eller noget, men det ser ikke sådan ud. han er meget, meget stille og vil bare gerne ligge alene.
Det skal siges at han normalt er meget opmærksomheds krævende - nærmest som en hund smiley Han vil altid gerne snakke og kommer selv hen og vil kæles med.

SÅ... har i nogen idé om hvad der kan være sket med min lille dreng? skal jeg køre ham til dyrlægen?

jeg håber virkelig i kan hjælpe mig! :-(:-(

Mvh hilsen anna-nadia og oscar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  erfarne kattemødre - er min kat syg?
  • #1   17. jan 2010 Jeg ville tage ham afsted, han kan være bidt og det kan blive til bylder. Når deres adfærd ændre sig sådan er der gerne noget galt !

• #2   17. jan 2010 har han haft afføring de sidste dage
    men afsted til dyrlæge med ham det ka være mange ting
    som maria siger når de ændre adfærd er der noget galt
    knuus og go bedring til ham

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #3   17. jan 2010 Jeg vil også sige afsted til dyrlægen med ham hurtigst muligt. En kat der piver når man røre den har meget store smerter, for katte er så gode til at skjule de har smerter, så det er helt utroligt, så din kat har virkelig store smerter. smiley Jeg håber og ønsker for din kat at han snart får det godt igen. smiley Håber du vil give lidt info om hvad det er. smiley

• #4   17. jan 2010 mange tak for jeres svar allesammen!

ja - han er en udekat.

nej - der har ikke været nogle problemer med hans afføring.

og lige en ekstra fact, så har han ikke rørt sin mad smiley

Jeg har lige ringet til dyrlægen, og han har bedt mig tage temperaturen på ham, hvilket hermed er gjort og den ligger på 39,5 - det skulle vidst være fint nok. Så vi venter og ser til imorgen, om halen har fået det bedre. Han beklager sig meget når han skal hoppe op og ned fra ting smiley puha.. min lille dreng altså. han kommer til tjek imorgen, men han skulle kunne klare sig indtil da med en masse vand og håndfodring smiley

• #5   17. jan 2010 jeg vil helst heller ikke vente til imorgen. jeg er jo meget bekymret for min kære kat, men dyrlægen siger, at han ikke kan gøre noget lige nu, og vi må se om det bliver bedre imorgen. så indtil da sørger jeg bare for at han får vand nok, og hvis det bliver værre kører jeg selvfølgelig med det samme!

• #7   17. jan 2010 Anna-nadia

det lyder godtnok ikke som om du er ret bekymret for din kat.
    ville du selv vente med at tage til lægen? det tror jeg ikke. du ville styrte afsted med det samme.
    "jeg er faldet ned af trappen, mit ben gør så ondt at jeg bliver nød til at skrige, når jeg rører ved det, men jeg venter da lige til i morgen med at tage på skadestuen"

ovenstående er ikke specielt realistisk er det?

• #8   17. jan 2010 Du skal få noget vand i katten - de har ikke godt af at dehydrere. Det lyder ikke som en byld = infektion, da han ingen temperatur har. Han kan være ramt af en bil - eller nogen kan ha' været efter ham.
    Sørg for han kommer til dyrlæge hurtigst muligt.

• #9   17. jan 2010 feline paw - SELVFØLGELIG er jeg bekymret for min kat - det var da noget vrøvl at lukke ud!

Han går normalt rundt nu her inde, og er begyndt at spise og drikke, så det ser meget bedre ud! Hans temperatur er normal, og han spinder når man kæler med ham.

jeg har snakket med en anden dyrlæge, og hun siger at han skal have ro nu, så det får han! ligemeget hvad kører jeg ham til dyrlægen imorgen, men lige nu ser han ud til at have det meget bedre, end lige da jeg kom hjem..

• #10   17. jan 2010 Hvad er hans temp da ??

• Janne.*

#11   17. jan 2010 Man skal ikke altid lytte til en dyrlæge, h*n har ikke set katten og det er en god ting at lytte til sin intuation og ikke hvad en dyrlæge siger, h*n bestemmer ikke, det gør du.. Hvis du "helst" ikke vil vente til inorgen, hvorfor har du så ikke fået en tid hos en anden dyrlæge idag, istedet for. smiley En god ting altid at mærke efter hvad ens mavefornemmelse siger en. smiley

• #12   17. jan 2010 *Janne* - du har ret i at man skal følge sin mave fornemmelse! Men jeg kender min kat - og da jeg kom hjem var jeg meget bekymret og han opførte sig mækeligt, men han ser virkelig ud til at have det meget bedre, og han opfører sig mere og mere normalt. Så jeg tager ham til tjek imorgen - jeg synes næsten det er synd at han skal vælte rundt inde i sådan en transportbox når han hader det så meget i forvejen! smiley

• #13   17. jan 2010 maria p - hans temperatur svingede lidt imellem 39,2 og 39,5 og det skulle være meget normalt. han er heller ikke varm mere, så der er store tegn på at han får det bedre og bedre

• #14   17. jan 2010 du skal jo sige nu at katten har det meget bedre. nu hvor folk mener at du skal komme afsted. SUK siger jeg bare.
    hvis den lille mis er blevet ramt af en bil fx. ANER du ikke hvordan den har det.

• Janne.*

#15   17. jan 2010 Ja jeg forstår det ikke, hvordan kan katten pludselig få det såå godt på ca 10 minutter. Du skrev kl 16:46:30 at du helst ikke vil vente til imorgen og nu her kl 16:57:47 ca 10 minutter efter at han "går normalt rundt nu her inde, og er begyndt at spise og drikke"
    Selv om han spinder kan katte godt have rigtig ondt, de spinder for at berolige dem selv.

• #16   17. jan 2010 Det er da kun godt, men der må da være en årsag til han kommer hjem i den tilstand.

• #17   17. jan 2010 feline paw - hvad er det for noget fis af fyre af? tror du virkelig at jeg prioritere jeres mening om mig højere end min kats helbred? jeg vil ham KUN det bedste, og jeg vil da aldrig nogensinde undlade at køre ham til dyrlægen hvis der er brug for det, men nu har jeg snakket med nogle forskellige mennesker, og jeg har selv kigget på ham og observeret ham, og hans opførsel bliver mere og mere normal. Jeg kender min kat, og jeg kan se på ham nu, at han begynder at opføre sig mere som han plejer!

• #18   17. jan 2010 Jeg skrev at jeg helst ikke ville vente til imorgen før jeg havde snakket med den anden dyrlæge, og jeg kørte nok mig selv op, fordi jeg er bekymret for mig. Dyrlægen sagde til mig, at jeg skulle tage det roligt. selvfølgelig skulle jeg holde meget øje med ham og give ham vand jævnligt, men hun ville lige se på ham imorgen, men hun mente ikke at det var nødvendigt at komme op med ham nu.

• #19   17. jan 2010 *bekymret for ham

• #20   17. jan 2010 Mange tak for hjælpen til alle jer som har givet konstruktive svar smiley vi kører ham til dyrlægen first thing in the morning. Jeg elsker min kat meget højt, men det er trods alt mig der kender ham og kan se hvordan han opfører sig, og han ser ud til at have fået det bedre. Så nu får han noget ro, og så får han et tjek imorgen tidligt smiley

• #21   17. jan 2010 Hvis han spiser og drikker nu er han jo ikk døden nær og når dyrlægen mener at det godt kan vente så kan det nok godt vente.. Jeg synes det er ok at se tiden an til en hverdag.

• Janne.*

#22   17. jan 2010 Anna-nadia ... Det var så lidt. Men havde håbet på at I lige havde smutte en tur forbi en dyrlæge. Det er svært for os andre når du skriver at katten piver, vi alle vil jo kun din kat det bedste. smiley Håber du vil skrive lidt info om hvad der var i vejen.

• #23   17. jan 2010 Feline Paw-
    Prøv lige en anden gang at sige tingene på en positiv måde ikke.

• #24   17. jan 2010 Jeg skal nok melde tilbage imorgen lige så snart vi har fået en status på ham smiley han ligger ved siden af og får lidt kærlighed nu, så han skal nok klare den til imorgen smiley mange tak.

• #25   18. jan 2010 Hej igen smiley

jeg kørte ham den bette til dyrlæge i formiddags, han blev røntgen fotograferet, og der er ikke noget oppe i bagpartiet der sidder forkert, han er heller ikke blevet bidt, men sandsynligvis fået et skub, hvilket gør at han er så øm, så nu har han fået noget pencilin, og halen skulle være iorden igen om 3-4 dage. Han ser også bedre ud idag, så det går heldigvis fremad.

Tak for jeres råd og vejledning. Jeg er bare glad for at han er okay igen smiley

• Janne.*

#26   18. jan 2010 Anna-nadia ...Tak for info,:-) det var sørme dejligt at høre at han har det bedre og det heldigvis ikke var noget alvorligt. God bedring med det lille pus. smiley Kan godt forstå du er glad.

• #27   18. jan 2010 *janne* - tak for bekymringen smiley han skal nok blive god igen. fortsat god mandag.

• #28   18. jan 2010 hvor er det dejligt det ikk var alvorligt og at han nu har det bedre
    ka godt forstå du er glad for det
    det er altid glædeligt når det ikk er alvorligt
    rigtig go bedring med din dejlige kat
    og fortsat rigtig go mandag til dig knuus

• #29   18. jan 2010 cath - mange tak for beskeden smiley ja, det er dejligt at han er okay igen. han er da også blevet forkælet med lidt lækkerier i madskålen idag, he he smiley også en god mandag til dig.

Kommentér på:
erfarne kattemødre - er min kat syg?

Annonce