{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

foder igen igen {{forumTopicSubject}}

jeg har altid fodre mine katte med Royal Canin til steriliserede katte... har egentligt også lige købt en ny pose i dag... men...

har tildliger læst at nogle brugte james wellbeloved, så købte også en lille pose af det, da det efter hvad jeg kunne læse mig til skulle være sundere for katten end RC.... min kat vil dog ikke spise det...

jeg har bare efterhånden læst flere steder på nettet at folk er utilfredse med RC og nogle mener sågar det ikke er sundt for katten...

puh ha jeg er altså lidt i vildrede, vil jo det bedste for min Sif... prisen på hendes foder er uden betydning, det skal bare være rigtig god kvalitet (og skal kunne købes i England)... skal jeg bare holde mig til RC som hun fint spiser, og ser ud til at trives på... hvor usundt det så end må være...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foder igen igen
  • #2   20. jan 2010 Mine katte får RC og det er vi rigtig glade for. De trives fint på det. Begge har den smukkeste pels. Hvis foderet er dårligt, kan det oftest ses i pelsen, som bliver mat og kedelig.
    Mine katte laver kun små mængder af "pøller" uden lugt - hvis de laver meget og det lugter fælt kan det også være pga. dårligt foder (men også pga sygdom)
    Jeg vil sige, at når det kommer til foder, så er der mindst lige så mange meninger som der er katte! Så det vigtigste er at du selv vurderer hvilket foder dine katte trives på, så kan det egentlig være lidt lige meget hvad andre har oplevet. Det med foder er jo nærmest en religion for nogle! smiley

• #4   20. jan 2010 Felis - jeg er såmænd enig i det du skriver bortset fra:

**Hvis du kun fodrer med tørfoder er det ligegyldigt hvilket mærke du bruger og prisen på det......for så er det altsammen lige usundt for katten.**

Hvis du er så overbevist om det, så hit med noget dokumentation!
    Tænk på de indekatte der kun får tørfoder. Det KAN altså ikke være ligegyldigt, om de lever af fx Whiskas eller Orijen.
    Jeg synes det er uheldigt, at du får det til at lyde som om, at dem der har indekatte, der lever 100% af tørfoder, ligeså godt kan skifte et lødigt tørfoder ud med en gang "musli med farvestoffer".

• #5   20. jan 2010 Sif drikker nu rigeligt, hun tømmer næsten 2 skåle dagligt, hun har 1 skal ovenpå og en her ved hendes mad.

Sif får som hovedregel kun tørfoder... det vil sige at hun får lidt kød når vi hakker kød, eller hvis vi skal have rejer... det er dog kun visse ting hun vil spise. hun kan godt li at få lykkebenet fra en kylling, men hun gnaver kun lidt i enderne, så vil ikke kalde det spist.

hun bliver forkælet med en lille goumet dåse fra tid til anden... men får hun for meget vådfoder STINKER hendes afføring.

• #7   20. jan 2010 Suk, ikke de Tænk og Test-test igen igen :-/. Jeg har et par af dem ved hånden og IMO er de (stadig ;)) ikke 5 potter pis værd.
    Testen fra 2008 forholder sig ikke til hverken nyre- urinvejs- eller tandsundhed, (som er det, du nævner på minussiden ved ALT tørfoder) men til deklaration, anbefalet fodermængde, visse skadelige stoffer, og næringsindhold (uden hensyntagen til vegetabilsk eller animalsk indhold).
    Og kun 7 mærker er testet.

I testen fra 2004 var der i øvrigt flere supermarkedsmærker, der fik temmelig dårlig vurdering. (Topsy og Pet Shop i bunden).

For at tage eksemplet fra før, så kan jeg virkelig ikke se andet end logik i, at fx Orijen, der indeholder 75 % kød/fisk og er uden kunstige tilsætningsstoffer, må være et væsentligt bedre fuldfoder end et supermarkedsfoder, der mest består af hvede, majs, ris og soja og kun en mindre procentdel kød i en eller anden form … og desuden tvivlsomme farvestoffer mm.

Ligeså skråsikkert, som du påstår, at alt tørfoder er lige ringe, vil jeg påstå, at der er forskel - at Orijen er væsentligt bedre foder end typisk supermarkedsfoder.

Og så er katte jo da også andet end nyrer og tænder. Og nogle katte drikker vel også tilstrækkeligt….

Kommentér på:
foder igen igen

Annonce