605 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Marianne B
Marianne B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Foder - igen igen!! ;O) Foder - igen igen!! ;O)

Hej hej;)

Jeg VED godt der ligger rigtig, rigtig mange tråde om foder, men jeg vil nu alligevel bede om et godt råd.

Mine to indemissers mad i tidens løb:

Som killinger fik de Hills.
Senere Specific, både tørfoder til indekatte samt en vådfoder til allergikatte... (Den sorte har lidt problemer med mavsen engang imellem.....)
For snart 2 år siden blev det til RC Intestinal, både tør og våd. Det var dyrlægens anbefaling - igen pga den bette sorte....
For ca 8 mdr siden skiftede jeg til RC Indoor. Begge katte kan rigtig godt lide det. Og jeg har været heldig med at den sorte ikke har haft problemer i nogle år nu. De har pæn pels, masser energi og ser VIRKELIG ud til at trives...
MEN.... Den sorte er blevet TYK på de 8 mdr. Ikke fed men meget kraftig. Mistænker at det er pga sukker i RC...

Men nu ved jeg ikke hvad foder jeg skal give dem? De har selvfølgelig foder stående døgnet rundt og ca 2-3 gange i ugen får den en pose "Dyrlægens vådfoder" til deling. (Er jeg først begyndt på for ca 3 uger siden). En sjælden gang imellem får de tun i vand.

Jeg har læst en masse om Orijen, Acana og James Welbeloved - men ved ikke om det er DEN type foder der kan være bedst til missebasserne... Har I nogle tips?

Må indrømme at jeg ikke er meget for Barf til dem... De vil ikke røre det der "underlige" ægte mad - haha;)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder - igen igen!! ;O)
  • #1   23. jan 2010 Acana skulle vist være godt :o)
    Men der er også et mærke der hedder Sanabelle på Zooplus, det får også meget ros :o)

• Marianne B
    Marianne B Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   23. jan 2010 Ja, jeg vil jo heller ikke have at missernes prutter skal begynde at stinke for meget.. Nu har vi ingen problemer i den stil...

James Welbeloved kan man kun købe på zooplus.uk, ikke? Det tiltrækker mig at det er allergivenligt også - vil jo gerne skåne lille fede mis'es mavse;) Samtidig skal den anden jo have energi nok... Vil IKKE spørge i en dyrehandel eller hos en dyrlæge - de er oftest ikke så objektive...

Sannabelle kender jeg ikke rigtig noget til....

• #3   23. jan 2010 Jeg ville give dem orjen fish det er mine helt vilde med.
    Det er allergivenlig stort kødindholg samt ingen tilsætningsstoffer.

Kommentér på:
Foder - igen igen!! ;O)

Annonce