Tråd ud af numsen? Tråd ud af numsen?
Jeg har en lille killing på cirka 9½ uger.
(den er kun så ung fordi at jeg fik den af min moster, da missemoren ikke vil kendes ved killingerne, en døde, en har min kusine og en har jeg) Men altså, så her for en halv time siden ca. så jeg at hun havde sådan en lang helt tynd tråd ud af numsen. Bare rolig, jeg tager hende til dyrelægen, så snart min mor kommer hjem.
Men håber i vil hjælpe mig lidt, og fortælle mig hvad det måske kunne være?
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Hvis den er hvid og lidt "tyk" - altså ikke sytråds tynd men mere a la garn hvis du forstår, så kan det være spoleorm, og det er let at gøre noget ved.
Du må ikke hive i den, i tilfælde af at det er et stykke reelt tråd der stikker ud af enden, for det kan skade tarmene hvis du rykker i den.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 3
aug 2009
okt 2006
en ormekur er hvad der skal til
I skal bare have katten til dr. dyr - og evt. trådene (ormen) med i en lille pose ved siden af, så lægen kan undersøge killingen og give den en ormekur.
Forresten vil jeg lige sige, at det er meget normalt, at hunkatte lærer deres killinger selvstændighed i den alder, men det betyder altså ikke at de ikke vil kendes ved killingerne. Man siger, at killinger som et minimum skal være hos deres mor, indtil de er 12 uger gamle - og meget gerne mere.
okt 2006
(link fjernet)
aug 2009
Tråd ud af numsen?