{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.028 visninger | Oprettet:

Det skære i mit hjerte... Meeen {{forumTopicSubject}}

Det skær virkelig i mit hjerte når nogen søger velkomst til deres missere og så skriver at de er feks. NFO og når man så ser billederne har katten aldrig været i nærheden af en NFO, måske den har været en tur i Norge, men så er det vist også det.

Meeen for søren altså, mislingen er jo skøn alligevel, jeg vil af princip ikke afvise, men inderst inde har jeg lyst til at byde dem velkommen for de er jo skønne alle sammen. Men hvem søren har fortalt dem at de er af den og den race ?? Så jeg lader simpelthen være med at trykke noget som helst.

Dumt spørgsmål for det ved jeg egentlig godt, jeg fik faktisk et rigtig godt eks. igår hos dyrlægen. En dame skulle have skrevet hvilken race eller mangel på samme hendes hund var, og dyrlægen, sagde at det var et mix. og hans bud ville være en labradore, og schæfer, for spinkel, langsnudet var den ;o) næææh nej det skulle han skam ikke bryde sig om at skrive, der skulle stå ægte labradore, for sådan en havde hun altid ønsket sig. Og det skal lige siges at jeg er FCI hunde dommer, og et mix af et eller andet det var den altså ;o)

Eller et andet eks. er jo dem som stiller op til X-factor og ved gud er af den mening at de kan synge, og de ejer ikke en tone i livet.

Nå tilbage på sporet, jeg får det bare så skidt, når folk tror eller ønsker at dyrene skal være noget de ikke er, er de ikke gode nok selvom de er blandinger ??

Det er da noget af en synsforstyrrelse når man ikke kan få øje på at dyret ikke engang ligner den race man påstår den er.

Alle dyr er skønne uanset race, mix eller oprindelse, men ikke alle menneskers syn på dyrene er lige skønne.

Jeg ville meget meget gerne byde alle velkommen, men vær dog ærlige. Misserne er ikke mindre eller mindre skøn værd fordi den ikke er raceren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det skære i mit hjerte... Meeen
  • #1   9. feb 2010 arh ok talepædagogen har fået fri; der skulle til sidst stå at de ikke er mindre væd eller mindre skønne ;o) sorry

  • #2   9. feb 2010 Jeg vil give dig helt ret, det er da fuldstændig lige meget hvad katten er. Der står tit noget om at det "bare" er en huskat, i mine øjne er der ikke noget der hedder "bare" alle katte er dejlige.....



  • #3   9. feb 2010 Griner* paradise hotel, hvad er det ??? Just kidding, jeg kan heldigvis ikke se TV3 ;o) Jeg napper Greys hvide verden, når genudsendelserne stopper og de nye afsnit kommer på programmet.

    Men ja, det lader til at det gælder om at have det fineste af det fineste alt andet dur ikke... det var det man i gamle dage kaldte fattigmands snobbet.


  • #4   9. feb 2010 Jeg kan heller ikke fortå den evige kamp der er herinde, om katten er fin nok eller ej (tavle el ej) Man vil så gerne have sin kat til at være noget, tænker nogle gange, at det er ligesom at høre forældre prale af sine børn :).)

  • #5   9. feb 2010 Jeg siger heller ikke det er min mening, men netop at mange gerne vil gøre det til det

  • #6   9. feb 2010 Nice skrevet og fik mig til at tænke mig om. Da jeg hentede min kat sagde den tidligere ejer at der var main coon i hende, og hun er bare den mindste kat jeg nogensinde har set, så jeg sagde til kæresten på vej ud i bilen at det tvivlede jeg stærkt på.... men har faktisk skrevet at hun er en blanding af racer, kun fordi en tilfældig dame sagde det, da jeg hentede hende, og jeg har aldrig selv troet på det. Og når vi har gæster driller de mig altid med min dværgkat, og så griner jeg og siger, " ja og damen påstod hun var halvt maine coon". Aner ikke hvorfor jeg har skrevet at hun er blandet.
    DU HAR RET! Det er fjoget og nu retter jeg det:) TAK...


  • #7   9. feb 2010 Julie - din kat er super skøn som hun er ;o) jeg har nu altså også en skovmis som er ret lille af racen at være sååå, og da du jo havde skrevet blanding af racer, havde jeg uden tvivl budt hende HJERTELIG VELKOMMEN SKØNNE MIS ;o)

  • #8   9. feb 2010 Julie, er det din Raya du havde fået fortalt at der skulle være MCO i ? for for mig at se, med de mandelformet øjne, og formen på ørene, så er det nu ikke utænkeligt at der er NFO blandet i hende ;o) men MCO, det vil jeg give dig helt ret i, sådan en har hendes forældre nok ikke set..*gg* men de har måske været en tur i Norge ;o)

  • #10   9. feb 2010 Nej det er min anden kat Perle, men hun er faktisk mindre end raya der kun er næsten 7 måneder, så tvivlede stærkt på det. Men jeg føler mig bestemt ikke snydt hun er en rigtig prinsesse. Og det var ikke sådan at damen solgte hende på det, hun sagde det bare inden vi gik. men tror ikke helt på. Men skrev det godt nok herinde, har dog rettet det nu.

    Raya min lille ballade trut, var blevet smidt ud af hendes tidligere ejere så jeg tog hende med hjem, og iflg dem er hun en blanding af maine coon og norsk skovkat, men dyrlægen sagde som du, det er den norske skovkat hun ligner efter ikke maine coon så vidt han kunne se. Hun er så dejlig, hun skal sterilliseres i overmorgen, gys er altid nervøs over sådan noget:) NFO betyder det norsk skovkat? dumt spørgsmål måske..


  • #11   9. feb 2010 ja jeg er egentlig ligeglad med hvilken racekat de mener at deres huskatte er, men jeg er ikke ligeglad med om folk er ærlige eller ej, eller om de elsker deres dyr betingelsesløst ligesom vore dyr elsker os.

    Og det får mig altid til at sidde og tænke.... gu ve om de overhovedet elsker deres dyr for det de er, eller elsker de deres dyr for det som de gør dem til...og ville de overhovedet have valgt den kat hvis ikke der var en som havde fortalt dem at det var en what ever race, eller at de selv havde bildt sig ind at den ved gud ligner på en prik, en given race....hvis I forstår hvad jeg mener.... jeg får altid en knugen i maven, for det er levende væsner vi har med at gøre, og ingen af os ved med 100% sikkerhed hvor meget de egentlig forstår eller føler... og det er egentlig også ligegyldigt i dette sammenhæng, for her er det så os som forstår og ved bedre, og burde handle derefter.


  • #12   9. feb 2010 Julie - Ja NFO er det vi bruger som forkortelse for Norsk Skovkat og MCO for Main Coon ;o) ja jeg kan godt se at perle nok ikke har set hverken en MCO eller NFO, men skønne det er de begge to, og jeg ville helt klart heller ikke føle mig snydt.

    Du skal ikke være nervøs for sterilisationen, det er hurtigt overstået, bare husk at holde hende varm når hun kommer hjem, og sørge for at hun får lidt fred. Det skal nok gå, katte er dejlig hurtige til at komme sig.



  • #13   9. feb 2010 TAK, ja jeg ved det godt perle er også blevet sterilliseret. Men Piv det lille pus...
    Jeg er for pylret, I know:)
    Var lige inde og se dine misser de er smukke!


  • #14   10. feb 2010 helt enig, stiller lige et dumt spørgsmål her; hvad er en NFO??

  • #15   10. feb 2010 Lisbeth, der findes ingen dumme spørgsmål ;o) Kun dumme svar. En NFO er forkortelsen af Norsk Skovkat... giver lige hele listen med forkortelser for div. racer ;o)

    ABY Abyssinier
    ACL American Curl Longhair
    ACS American Curl Shorthair
    BAL Balineser
    BEN Bengal
    BML Burmilla
    BRI Brite
    BUR Burmeser
    CHA Chartreux
    CRX Cornish Rex
    CYM Cymric
    DRX Devon Rex
    DSP** Don Sphynx
    EUR Europé
    EXO Exotic
    GRX German Rex
    JBT Japanese Bobtail
    KBL Kurillean Bobtail Longhair
    KBS Kurillean Bobtail Shorthair
    KOR Korat
    MAN Manx
    MAU Egyptisk Mau
    MCO Maine Coon
    NEM** Neva Masquerade
    NFO Norsk Skovkat
    OCI Ocicat
    OLH Oriental Longhair
    OSH Oriental Shorthair
    PEB** Peterbald
    PER Perser
    RAG Ragdoll
    RUS Russian Blue
    SBI Hellig Birma
    SIA Siameser
    SIB Sibirer
    SNO Snowshoe
    SOK Sokoke
    SOM Somali
    SPH Sphynx
    SYL Seychellois Longhair
    SYS Seychellois Shorthair
    TUA Tyrkisk Angora
    TUV Tyrkisk Van







  • #16   10. feb 2010 Så mangler der bare at man herinde kan se typiske billeder af hver enkelt race og måske en beskrivelse af hver race, det vil måske hjælpe med at få kattene rigtigt placeret *SS*

  • #17   10. feb 2010 Ulla: Hehe... Der er noget der tyder på det smiley eller også burde det bare være en regel at kattene skal under blanding hvis man ikke har stamtavle på katten.
    Men en racebeskrivelse under hver race, det ville være en god ide.


  • #18   10. feb 2010 Jeg synes, der burde være mulighed for at søge på katte herinde med og uden tavle. Lidt ligesom på samme måde som på DBA.

    En racebeskrivelse synes jeg også er en god idé. Se f.eks. killinglisten.dk

    Tror debatten omkring raceinddeling, stamtavle m.v. vil fortsætte i det uendelige, sålænge vi har den nuværende struktur på kattegalleri.


  • #21   10. feb 2010 Ulla...Jeg mener at mange er naive og tror på hvad sælger fortæller og betaler gerne lidt mere når de får fortalt at der er en eller anden race *S*

  • #22   10. feb 2010 Anita... Skal man ikke bruge en kat til enten udstilling eller avl så er det da ok med en kat uden tavle *S* og så koster den også kun 1/3 af den pris en tavlekat koster *G*

  • #24   11. feb 2010 Anita... Ja *G* men der er fordi det er tavle katte og opdrættere der dominerer herinde, vi skal respekterer deres meninger og syn på katte, ellers nliver man kanøflet *G* Et katte galleri for tavle katte og opdrættere og et for alle vi andre, ville være ønskeligt *SS* så ville alle dem der ikke tør skrive herinde, i angst for at blive kanøflet,også komme til orde, trådene ville blive mere nyanceret, og der ville komme mange flere konstruktive råd og forslag til problemer *SS* Som der er i dag, er det de færeste der tør bede om råd herinde, man ved jo på forhånd at man bliver jordet og skældt hæder og ære fra *Suk*

  • #25   11. feb 2010 er det den der nu er en langhåret huskat?

  • #26   11. feb 2010 Jeg synes det burde være sådan at man kun skulle kunne oprette sin katte som racekatte hvis de har papir på det, så kunne man komme den evige diskution til livs...... Jeg har katte med og uden tavle, så tavlen er ikke et must for mig, ej heller ikke et must hvad andre tror mine katte er !

  • #27   11. feb 2010 Maria P - Personligt er jeg ligeglad om det er en racekat eller ej, alle dyr er i mine øjne skønne.... det var heller ikke det der var pointen i mit indlæg, pointen er at folk gør deres dyr eller det de ejer generelt til noget de eller det ikke er.

    Jeg har tidl. skrevet i andre indlæg at fordi man køber et elipse formet bord, så berettiger det ikke en til at kalde det et Piet Hein ;o)

    Det er efterhånden blevet en rigtig skidt vane folk har at de ejer en kopi og syntes det er iorden at kalde det ægte. I tøj industrien er det strafbart at lave kopier, og i mange lande er det strafbart at købe kopier, men med vores kæledyr, som trods alt er levende væsner så er det åbenbart helt iorden, og folk har bare ingen samvittighed eller skrupler.

    Alle dyr er skønne uanset oprindelse, men ikke alle menneskers syn på deres dyr er lige skønne, og fortsætter vi den stil der åbenbart er trend for, så vare det ikke mange år før der ikke findes oprindelige og ægte dyr, for er der mix alle vegne.

    Det sker indenfor div. opdræt af dyr, at man pludselig finder ud af at en eller anden idiot har taget en blanding ind, for så at avle på den, og hovsa så kommer der pels, farver, sygdomme m,.m. i et kuld, og alle klør sig i håret, og det store detektiv arbejde må igang, og så finder man synderen... synd og skam, men penge tæller i denne verden, om det er for at tjene penge eller for at spare, det går ud på et, i dette sammenhæng.


  • #28   13. feb 2010 maria...Hvem skulle så kontrolerer om folk virkelig har tavle på sine katte inden de bliver oprettet ????????????

  • #30   13. feb 2010 Lotte... Det at en kat måske er en ren race kat, betyder jo ikke at der er tavle på katten *S*

Kommentér på:
Det skære i mit hjerte... Meeen

Annonce