596 visninger
|
Oprettet:
Kløende øre {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har anton på lidt over et halv år, som døjer med sit ene øre. Det klør åbenbart vildt dernede. Han er behandlet for øremider og dyrlægen har sagt god for at han er helt fri for dem.
Men han er stadig meget beskidt dernede, så er der nogen der kender et rigtig godt ørerensemiddel. Har læst noget om en "elektrisk" ørerenser. Nogen erfaringer med den?
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Men jeg ville ikke putte noget som helst ned i øret på katten. Du kan tage et stykke blødt stof eller lign omkring din finger, og lige rense yderøret, men ikke noget ned i øret - og slet ikke noget elektrisk, da katten højest sansynligt ikke vil bryde sig om det.
Alternativt kan du tage katten til dyrlæge, så h*n kan kigge på øret og evt. fjerne det værste.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 4 Svar: 157
Øremider kan være noget forbandet sejlivet noget at komme af med. Efter en voldsomt sej omgang for nogle år siden er min erfaring, at advocat til at dryppe i nakken (Frontline og lign. er ikke godt nok), er det bedste og mest effektive middel både til behandling og forebyggelse af øremider. Helst kombineret med fucidin-dråber, hvis der er tale om behandling, da øremider giver irritation i øregangen.
Jeg ville få det checket igen.
Kløende øre