772 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

basis vaccination og udstilling?? basis vaccination og udstilling??

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg har gået og tænkt lidt på.. Skal lige siges at alle mine er vaccineret smiley

Men tænkte på, hvis nu en kat har fået sin første vaccination, men ik har fået nr 2 efter 3-4 uger, så skal katten vel vaccineres om eller??

Og den kan vel heller ik udstilles, hvis ik den er vaccineret med de 3-4 ugers mellemrum som der skal være ved en basis eller hva??

Bare lidt nysgerige spørgsmål smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  basis vaccination og udstilling??
  • #1   11. feb 2010 Du kan godt have killinger med der kun har fået den første..

Du kan jo ikek se på vaccinationen om det er den første eller om den har fået flere gange smiley

Den skal bare være vacineret min. 14 dage før (eller så er det 15)

• #3   11. feb 2010 Lotte - du snyder jo heller ikke katten, vaccinen begynder jo at virke allerede fra 1. vaccination, ellers er der jo ingen grund til at give den smiley og som skrevet må man gerne komme med killinger der kun har fået 1. vaccination, det er jeg ret sikker på de ikke måtte hvis det var til skade for dem

• #4   11. feb 2010 Der er da ingen der ved om vaccinen virker ved dt første skud - det gør den ikke i rigtig mange tilfælde - og især ikke hvis den er givet før 16. uge

Der er ikke noget krav om katten skal have et eller antal vacciner for at komme ind på en udstilling - den skal have en vaccine der er mindst 15 dage gammel og ikke over 1 år - hvad der er fornuftigt og forsvarligt - det er en anden ting!

Læs artiklen om vacciner der var i sidste nummer af KatteMagasinet

• #5   11. feb 2010 vil det sige at hvis man venter mere en 4 uger er den første ubrugelig ?

• #6   11. feb 2010 Nej Gert, sådan er det ikke.

Man giver to fordi man ikke ved om killingen har maternelle antistoffer fra moderen - har den virker vaccinen ikke - ellere rettere dårligt. Det er først når killingen danner eget immunforsvar og de marternelle antisoffer er væk (det er de med sikkerhed ved 16. uge) vacicinen har fuld effet.

Her er artiklen fra KM - læs den grundigt:
    http://www.sundisk.dk/vaccinering.pdf

• #7   11. feb 2010 Hej Lis tusinde tak for linket .. det skal lige nærlæses, for ville gerne have ventet til Phønix aligevel skulle derop !? :-S

• #8   11. feb 2010 Nu spurgte jeg mere til om hvis man skal udstille og katten har fået den første vaccine, men mangler og få nr 2 af basis, og der er f.eks 2 mdr siden at den fik nr 1, så skal den vel vaccineres om, så den for en ny nr 1 også en 2, de 3-4 uger efter, for at ku blive udstille..??

Ren nysgerighed at jeg spørger smiley For ja, alle mine er vaccineret, så det er iorden..

• #9   11. feb 2010 Karina(24) *DK Bjørnholt* .

Det svarede jeg jo også på, men gør det da gerne igen:
    Der er ikke noget krav om katten skal have et eller antal vacciner for at komme ind på en udstilling - den skal have en vaccine der er mindst 15 dage gammel og ikke over 1 år - hvad der er fornuftigt og forsvarligt - det er en anden ting!

Kommentér på:
basis vaccination og udstilling??

Annonce