{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.694 visninger | Oprettet:

Hjælp til Milles strinteri {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen på KG :o)

Min dejlige Mille på 1½ år, strinter fortsat - Hun er fertil.
Det startede da jeg fik Sille - også fertil -.
Vi har prøvet feliway og p-piller, uden det hjælper.

Hvis vi gerne vil undgå neutralisering, har i så andre muligheder på bordet?

Mvh ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Milles strinteri
  • #1   24. feb 2010 Sådan er det at have fertile hunkatte (:

    skal de stadig være fertile, så er der ikke andet an gøre end at bide det i jer, det ligger til deres natur at gøre det. hvis hverken p-piller, eller feliway virker, så tror jeg ikke der er noget der kommer til at virke,

    Men vil da ønske dig held og lykke med det (:


  • #2   24. feb 2010 Jeg har været ved dyrelægen, og der er ingen blærebetændelse.. Hun gør det bevidst, hun sidder sig ned i tæpper, puder, tøj og sko og tisser..

  • #3   24. feb 2010 Ja desværre ;o(

  • #4   24. feb 2010 Sabina M - Hvor længe har I haft Sille ?? Det hun gør er ikke strinten, strinten hos hunkatte foregår på samme måde med hankatte,det lugter bare ikke lige så stygt som ved hankatte, men stygt nok ;o)

    Du siger at hun direkte sætter sig og tisser, og det som regel en demostration over at hun er utilfreds over noget, og i dit tilfælde må det jo så være Sille, Hvis ikke I har haft hende så længe, ( 2-4 mdr ) så syntes jeg at du skal se tiden an, og imens du gør det så giv hende bachs nødhjælpsdråber, det kan få hende til at være mere åben overfor sille, og at sille nu bor hos jer.


  • #6   25. feb 2010 Lisbeth R - Bachs nødhjælpsdråber er blomsteressens. Ja det vil meget sansynligt virker på din kat, men det alle bedste er at få lavet en blanding til lige præcis det dyr det drejer sig om, men i første omgang ville jeg prøve nødhjælpsdråberne,. Mange opdrættere og udstillerer bruger det til deres katte, og for den sags skyld hunde, og det virker også mod køresyge. Det fåes i Matas og i helsekost forretninger.

    Remedierne kan bruges af alle - voksne, børn, dyr, planter...

    Dosering, holdbarhed og indtagelse:

    Indtagelse:

    Kan gives direkte fra flasken, kommes i eller på mad, i væske, ...

    Vigtigt: Pipetten fra flasken må ikke komme i berøring med noget (kan forårsage uklarhed/bakterier i flasken og da skal den smides ud !!!!).

    Holdbarhed:

    Indtil der ses uklarhed i flasken, når denne holdes op mod lyset. Varme har en stor indflydelse, så jo varmere, jo kortere holdbarhed.

    Generel dosering Ved længerevarende stress og chok

    Mennesker: 4 dråber pr. gang Menneske: min. 4 gange dagligt
    Kat: 4 dråber pr. gang Kat: min. 4 gange dagligt
    Hund: 4 dråber pr. gang Hund: min. 4 gange dagligt


    Akut brug:

    Dosering som ovenfor med 5-10 min. interval indtil bedring er indtruffet.

    Forebyggelse (før forventet anspændt situation):

    Gældende for alle: 1 time før + ½ time før + ¼ time før + lige før

    Dosering: Den generelle, dvs. min. 4 gange dagligt.

    Et godt råd: Hav altid en flaske på dig - køb evt. en lille 10 ml. til at have med i lommen.

    Anbefaling;

    at man derudover anvender den FOREBYGGENDE før anspændt situation - det kunne være at skulle køre bil, at skulle til dyrlægen, at der kom fremmede man ikke synes om, sammenføring af nye dyr, pension, rejse, udstilling og andre ting man ved/tror kan udløse nervøsitet/uro ….. - altså 1 time før + ½ time før + ¼ time før + lige før

    at man bruger den AKUT, hvis der pludselig sker noget overraskende, skræmmende, ubehageligt, chokerende - sammenstød/angreb med anden hund/kat …, ubehagelig overraskelse hos dyrlægen, på udstillingen, død, ulykke, smerte… - altså hvert 5 min. til bedring indtræffer.

    Består af en kombination af fem blomsterremedier: Fuglemælk, kirsebærblomme, soløje, klematis og balsamin.

    Virksom på ;

    Frygt for at miste kontrollen / ingen sindsro
    Frygt for at møde nye vanskeligheder og prøvelser
    Pludselig angst og bekrymring
    Eftervirkninger af chok (fysisk / mentalt)
    Nervøsitet, stress og frustration
    Fraværende, ej i nuet
    Panik , rædsel og balance
    Køresyge

    Kort sagt bliver man mere nærværende ”det går nu nok alligevel” - man kan møde situationen med større ro og balance.

    Husk også at tage det selv i samme situationer, vore dyr opfanger meget nemt vore følelsesmæssige situationer !!!!





  • #8   25. feb 2010 Jeg er ikke blomsterremedie ekspert - men nødhjælpsdråber er ikke til fertile hunner - og det er heller ikke beregnet til alt det man generelt bruger det til.

    Det er bedre at forebygge - det betyder starte op før en uønsket adfærd viser sig, til det er:
    (link fjernet)

    jeg mener den er til hanner - og til hunner hedder det noget andet


  • #9   25. feb 2010 angste dyr skal have et remedie der er aspen i

  • #11   25. feb 2010 Lis - Aspen ( Bævreasp ) kan som regel ikke stå alene, og derfor ville det ikke være noget jeg ville anbefale. Dog har du ret i at det bruges til angste/panik dyr, en angst af ukendte årsager, ikke af kendte årsager..

    Den der med hunkatte og rescue har jeg aldrig hørt, og for at være helt sikker ringede jeg til mine lærer, og de har heller aldrig hørt om det, de og jeg bruger det til fertile hunkatte,

    Bachs Nødhjælps dråber bruger vi til bla.
    1) Hormonelle forstyrrelser
    2) For mange katte i forhold til areal
    3) Spændinger mellem mennesker og katte eller katte indbyrdes
    4) Ernæring som for arten designet
    5) For meget flytten rundt, virvar osv. der kan skabe utryghed
    6) Nervøse og angste dyr
    7) Til dyr med lettere dominant adfærd

    Jeg skrev også at det bedste ville være at få lavet et mix til den indivduelle, men at jeg i første omgang ville starte med Nødhjælpsdråberne, som indeholder Ingredienser:
    Blomsterekstrakter af Soløje (Helianthemum nummularium), Balsamin (Impatiens glanduifera), Klematis (Clematis vitalba), Fuglemælk (Ornithogalum umbellatum) og Kirsebærblomme (Prunus cerasifera) i alkohol opløsning D6.

    Soløje - Genopretter mod, tapperhed og ro
    Balsamin - Genopretter tålmodighed, ro, og samarbejde
    Klematis - jordforbindelse, kontrol og interresse for nuet
    Fuglemælk - genopretter mentale, følelsesmæssige og fysisk ro
    Kiresbærblomme - til alle dyr med "sindsyg, tvangspræget adfærd, og nervøse dyr.

    Det kan ikke købes hos dyrlægerne... jo hos dyrlægerne i USA ;o) Men ikke herhjemme. Dyrlæger i USA bruger også rescue.


  • #12   25. feb 2010 Og Blomstermedicin bruges altså også som forebyggende ;o)

  • #13   25. feb 2010 Hvem er vi?

    For jeg har aldrig hverken hørt at læst om det er det kirrekte til alle de ting du nævner

    Jeg ved godt asp ikke kan stå alene.

    Jeg ved også at nødhjælpsdråber bruges til alt - og at det er forkert!


  • #14   25. feb 2010 Vi er os dyrekinesiologer, jeg selv inkl. jeg er dyrekinesiolog ;o)

    Du kan evt. købe bogen Bachs Blomsterremedier for dyr, eller deltage i kurser for Bachs terapeuter til dyr.

    Hvem bruger nødhjælpsdråber til alt ?? Nødhjælpsdråberne skal bruges indenfor det områder hvorpå de 5 blomster har virkning. Og nu talte vi om en kat der tisser alle vegne og en kat der er nevøs/angst af kendte årsager. Der kan nødhjælpsdråberne bruges. Det siger jo sig selv at de ikke kan bruge til alt da de 5 blomster ikke dækker alt, Bachs har 38 Blomsterremedier at tage af, og de dækker alle over hver deres område.

    Og så er der forskel på brugen af Bachs til mennesker og til dyr, men nogle af remedierne kan bruges til begge.


  • #15   25. feb 2010 Vil man have kurser i Bachs til dyr gives disse af

    Bettina Hvidemose, Hirtshals Underviser på Bach til dyr
    Uddannet

    Dyreadfærdsterapeut (BSc ABT)
    Eksamineret Bach Dyreterapeut
    Kranio Sakral Terapeut
    Intelligent Touch Behandler
    Certificeret professionel hunde- og hesteejerinstruktør
    Diplomeret Havpattedyrstræner
    Dyreakupunktørstuderende


    Og med vi mener jeg Anita Bakkegård, Ellen Serup, Carina Colding, Deborah Frankfurth og jeg selv.

    Vil man have kurser kan man bla. få det hos disse;

    Anita Bakkegård

    Uddannet :

    - Akupunktur

    - Akupunktur 2000

    - Veterinærsygeplejerske

    - Laborant

    - DK-Kinesiolog

    - Biokinesiolog

    - Transformationskinesiolog

    - Hyperton-X Total mind/body Integration Program

    - Clairvoyant rådgiver

    - Touch For Health instructor

    - Hypnoterapeut

    www.anitabakkegaardhansen.dk

    Tove Nielsen
    uddannet
    zoneterapeut,
    biokinesiolog,
    Kranio sakral terapeut

    www.naturegaarden.dk

    Kurser i bla.:

    Anatomi på dyr, v/dyrlæge Ellen Serup
    Akupressur på dyr og mennesker, v/Anita Bakkegård Hansen
    Esoterisk Viden og psykologi 1-6, v/Anita Bakkegård Hansen
    Biomekanik på hund og hest, v/Sidsel Sommer
    Kinesiologi på dyr 3-7, v/Anita Bakkegård Hansen
    Homøopati 1-2, v/Karina Colding
    Præparatlære, v/Karina Colding
    Kranio-Sakral terapi på dyr, v/Tove Nielsen







  • #16   25. feb 2010 Jeg undskylder til trådstarter, for det lille spring, men jeg håber at det dog har givet lidt råd.

  • #18   25. feb 2010 Lisbeth R - sender en pb ;o)

Kommentér på:
Hjælp til Milles strinteri

Annonce