{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Håber jeg kan få nogen råd {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt på spanden her så håber i kan hjælpe.... vi har to main coon og lige fået hund for 3 ugers tid siden.... vores to katte var perlevenner da vi fik hunden... så begyndte vores hankat og lege mere med hunden og vores hunkat blev lidt ene boer på vores kredsetræ i nogen tid forbi hun var bange for hunden....
men det gik hurtigt over og de begyndte og lege sammen igen kattene...
så skulle vores hankat pluselig til dyrlæge hurtig og var der 4 dage og efter han er kommet hjem igen opføre kattene sig som om de ikke kender hinanden... hankatten jager vores hun kat rundt hele tiden ...
hun er så her på det sidste været lidt svag da hun har nogen med halsen men hun kan ikke være i fred for hankatten hva er der lige sket der ??
de var jo perlevenner før ?? og nu opføre de sin som om de aldrig har kendt hinanden ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Håber jeg kan få nogen råd
  • #1   27. feb 2010 Det er ikke helt uset, at når katte har været væk fra hinanden og kommer hjem og lugter fremmed, så opfører de sig sådan, prøv evt. med feliway, og så sørg for at hun får lidt fred til at komme sig.

Hvis man har flere katte, og en skal til dyrlægen, eller andet steds er det ofte en god ide at give dem et tæppe med som lugter af hjem, og derved maskere man den fremmed lugt lidt, og ofte viser det sig at det går lidt nemmere med at sluse katten tilbage igen.

Man bruger også det "trick" når man har en nyfødt baby, og man skal intruducere det lille nye familie medlem ind i en hundeflok, bare omvendt, der tager man babyens tøj, tæppe eller andet og tager med hjem, før babyen kommer, og ligger der hvor hundene opholder sig. Så er de forbedret for den nye duft, og forbinder det med at den høre til derhjemme.

Se tiden an, det er normal adfærd, men igen, lad hende få lidt fred til at komme sig.

• #2   27. feb 2010 vi havde givet ham et tæppe med ... men det sjove er jo lidt at det er hankatten der har været væk og det er han der direkte angriber vores hunkat så snart han for øje på hende..... så hun ligger meget og gemme sig lidt væk .. det jo helt vildt synd ... og hunden vil jo også lege med hende man huden er alt for voldsom for hende så hun bliver bange og væser.... så nu kan vores hunkat jo hverken med hunden eller hankatten

• #3   27. feb 2010 Ok jeg havde forstået det sådan at det var hunkatten som havde været væk ;o)

Mit gæt; hankatte, specielt de unge af dem, kan godt komme hjem og være bisset når de har været i byen. Katte er teritoriale dyr, og nu er han så kommet hjem, og vil være sikker på at det stadig er hans teritorium, jeres hunkat viser svaghed og nu tager han så hele præmien. Meget klart dominans.

Igen vil jeg så prøve med feliway, og så vil jeg stadig give jeres hunkat fred til at komme sig, så hun får kræfter til at sætte ham på plads. Katte er ikke flokdyr, men deres adfærd mht teritorium kan godt minde om flok mentalitet, og derfor tager folk ofte fejl. Katte er solitære dyr, og meget dominante overfor deres teritorium. De er dog også selskablige dyr, og elsker selskab.

Nu ved jeg ikke hvorfor jeres hankat var væk, og hvad han fejlede, men hvis ikke I skal bruge ham, vil jeg se at få ham neutraliseret i en fart. Ellers ville jeg tale med dyrlægen om, evt at dæmpe hans hormoner lidt, så han ikke er så dominant, der findes idag mange måder at dæmpe en hanskat hormoner, så deres adfærd bliver lidt mere afdæmpet, og de andre dyr i hjemmet kan få lidt fred.

Hvis ikke jeres hunkat er neutraliseret, kan hun godt være på vej ind i en købetid, og der kan en forklaring på hans opførelse også ligge.

• #4   27. feb 2010 Griner Ulla, der er bestemt gået en ung hankat tabt i mig, jeg har vist vist at jeg kan være en smule bisset, dog ment kærligt ;o) *gg*

Jeg er bestemt heller ikke tilhænger af at fylde noget eller nogen med hormoner, jeg er jo alternativ behandler, :o) det jeg anbefalede var at dæmpe hans hormoner, og det kan man faktisk også gøre rent naturligt/alternativt, jeg skrev jo netop at der var mange måder at gøre det på. Jeg ville helt sikkert også neutralisere ham, men vi ved jo ikke om han skal bruges, eller hvad ejerens indstilling til det er, og jeg vil gerne lade det være åbent at ejeren træffer sine egne valg og konklusioner, og måske træffer valget i samråd med sin dyrlæge.

Vil man andet er man jo velkommen til at søge andre "alternativer"

• #5   27. feb 2010 Ulla - Ja men normalt får jeg afløb for mine små bissede tendenser i det politiske spil, men gør jeg ikke logger jeg herind ;o) *gg*

Nu tror jeg ikke en dyrlæge bare sådan uden videre giver hormon indsprøjtninger, eller det håber jeg da i alle tilfælde ikke at de gør, og uanset skal de informerer om konsekvenserne. På den anden side er det jo en dyre løsning i længden, både helbredsmæssigt og økonomisk.

Der er jo også det sidste alternativ valg at tage... byg en løbegård til ham, og giv ham en time out derude, så de andre kan få fred, og tag ham så ind i ny og næ, indtil han evt. falder til ro eller jamre hele nabolagte ned *gg*. Gør han ikke tjaaa så må man i tænke boksen igen.

Kommentér på:
Håber jeg kan få nogen råd

Annonce