{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.373 visninger | Oprettet:

Øjenbetændelse {{forumTopicSubject}}

Min lille MC fik i forbindelse med at han flyttede ind til os, øjenbetændelse.
Vi var hos dyrlægen i mandags, hvor han blev sat i behandling.
Dyrlægen undersøgte ham grundigt, og mente måske at min anden MC havde haft fat i ham. Dette har dog ikke været muligt, idet de har været adskildt i begyndelsen.
Nu har jeg dryppet hans øjne x 2 dgl med Spersadex comp siden, og han skal dryppes i ydeligere 2 dage.
Imidlertid syntes jeg stadig at han kniber øjet lidt sammen, som om han er lysfølsom.
Er der nogen herinde som ved om det er almindeligt at øjet er generet så længe...????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenbetændelse
  • #1   7. mar 2010 Tusind tak for svaret..
    Så er jeg mere rolig.

• #2   7. mar 2010 Jeg vil anbefale dig stadig at holde killingen væk fra den anden kat - det smitter.

Hold god hygiejene.

Hvad er det du drypper med? - aldrig hørt om det

• #3   7. mar 2010 Tak Susanne,

Det er et humæn præparat indeholdende binyrebarkhormon - mon ikke dyrlægen ha vurderet katten har Herpes og derfor valgt det? Passer også med kniberiet

• #4   7. mar 2010 Herpes?? Hm,,,
    Han talte ikke om herpes, men talte om fremmedlegme, som havde generet øjet.
    Eller mulig forkølelse der havde sat sig på øjnene,, Han startede med at nyse, og lægen konstaterede lettere hævde lymfekirtler på halsen.
    Der var ingen ridser på hornhinden, men blinkhinden var meget rød.
    Jeg tror, hvis jeg skal vurdere det, at han var i tvivl om årsagen, og derfor mente at det måtte have været den anden kat der havde haft fat i ham.
    Wallace fik også et skud antibiotica, pga de hævde lymfekirtler.

• #5   7. mar 2010 Den anden kat jeg har er vaccineret,lheldigvis, og wallace var også vaccineret 2 gange inden han flyttede herind.
    Måske er det derfor at dyrlægen ikke har valgt at teste for herpes?
    Men jeg tror da jeg ringer til ham i morgen, og spørger om han har overvejet om det kunne være herpes.
    Alle andre symptomer er forsvundet, men som jeg skrev så syntes jeg bare at han stadig kniber øjet en smule sammen.

Kommentér på:
Øjenbetændelse

Annonce