{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Anne Katrine N
Anne Katrine N
Tilmeldt:
8. sep 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25

Hjælp - hun miaver konstant! {{forumTopicSubject}}

Jeg har to dejlige killinger, som er knap og nap et år.
Mille begyndte at miave ret hurtigt og miaver faktisk rigtig meget, men uden at være træls smiley
Molly derimod miavede for første gang i går (helt fantastisk - tror det er ligesom når ens barn siger sit første ord!). MEN lige siden hun miavede for første gang, er hun ikke holdt op. Hun miaver hele tiden, virkelig, hele tiden. Hun lægger sig på spisebordet, så hun kan se ud, så har sat en stol foran vores hoveddør, så hun kan sidde der og se ud. Men når hun miaver lyder det som om hun enten kalder eller er ked af det. Det starter lidt lavt og så bliver det højere og højere og til sidst skriger hun nærmest.
Hun er indekat og har altid været det og hendes mor var det også. Men kan det være fordi hun gerne vil ud? Hun har været lidt ude i sele, men var meget bange for at bevæge sig rundt, fordi det var ret ukendt. Efter hun begyndte at miave hele tiden, er Mille faktisk næsten helt holdt op.

Hvad foregår der? Er der noget galt, eller er det bare fordi hun lige har lært det, at hun gør det hele tiden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - hun miaver konstant!
  • #1   13. mar 2010 Det lyder til at din hunkat er i løbetid...er hun ikke neutraliseret ?

  • #2   13. mar 2010 Hold da op, hun er ellers den yngste, så det havde jeg ikke regnet med...
    Nej, det er hun ikke, for ville gerne have hun skulle have killinger på et tidspunkt, men havde ikke regnet med det skulle være nu!
    Men jeg synes jeg har læst et sted, at katte skal være over et år før de får killinger, for ellers kan de dø under fødslen... Passer det?
    Og hvad skal jeg gøre med hende? Skal jeg få hende parret nu, eller?

    Men hvad med min anden kat? Hun er nogle måneder ældre - hvorfor er hun så ikke kommet i løbetid? Hun er heller ikke neutraliseret, for jeg havde fået at vide at de skulle være et år, før det var sikrest at gøre det.


  • #3   13. mar 2010 Det er meget forskelligt hvornår hunkatte går i løb første gang. det kan være alt fra 5 mrd og op til lidt over et år. Jeg har selv flere der er startet på løbetider ved 6 mrd. alderen.

    Hvis katte under et år døde af at få killinger, var katteracen vist uddød for mange år siden...sikke en dødsyg skrøne.


  • #4   15. mar 2010 Ja okay, det lød også underligt.
    Nå okay, så tror jeg ihvertfald den ene skal en tur til dyrlægen, men vil gerne have at Molly får killinger på et tidspunkt.

    Hun er nu begyndt at miave mens hun spiser og slikker sig.. Det er nærmest som en jamren. Har aldrig hørt noget lignende.


  • #5   15. mar 2010 ja jeg vil også sige din hunkat er i løbetid. Hvor gammel er hun? Så længe hun bare er omkring et år når hun føder, så det er fint nok at få killinger på hende.

    Jeg kan ikke anbefale at vente for længe med at få hende parret. Måske næste løbetid, men flere løbetider uden parring eller brug af p-piller ´har direkte skadelig virkning så som, stor risiko for underlivsbetændelse, livmoderkræft og andre ubehagelige sygdomme.

    Det er som sagt forskelligt hvornår hunkatte går i løb, men du kan sagtens få din anden hunkat steriliseret nu, selvom hun ikke har været i løbetid, det har ingen betydning. Jo før, jo bedre faktisk.


  • #6   15. mar 2010 Okay, det lyder godt. Hun er ca. 8 mdr. lige nu smiley

Kommentér på:
Hjælp - hun miaver konstant!

Annonce