5.486 visninger
|
Oprettet:
Spiser sin afføring {{forumTopicSubject}}
MIn hankat på 11 måneder som vi har haft i 3 uger, har været lidt halvsyg de sidste 3 dage hvor han har kastet op, ikke spist så meget og været meget stille.
Vi var til dyrlægen i går som gav ham en sprøjte for mavekatar og sagde vi skulle give ham A38 de næste par dage her, og så burde det hjælpe. Han kastede op igen i morges, og nu har han lige lavet afføring på gulvet under sengen, hvor han begyndte at spise det bagefter. Hvad søren skal jeg gøre?? Jeg håber virkelig i kan hjælpe, aner ikke hvad der er galt med ham. Kan det være stress?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nov 2009
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 28
nov 2009
Han får Hills, en til neutraliserede katte, og så er det blandet op med noget andet fra Hills mod nyresten. Det er noget vi fik med fra ejeren, som han altid har fået.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
nov 2009
Han har også drukket lidt, det gjorde han lige efter han havde spist sin afføring. Jeg tænker at han er så sulten så han spiste den? Han virker stille, men han går rundt og er opmærksom. Jeg ringer selvfølgelig til vagtlægen hvis det bliver værre.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
A38 gives som tilskud til den normale kost - ikke som eneste foder.
God bedring med din kat!
nov 2009
Jeg er bare sikker på at dyrlægen sagde a38, og jeg gentog ham endda fordi det lød mærkeligt. Min kæreste var med og hørte det også som a38 kun.
Nu har han fået kylling, og han er virkelig sulten kan man se. Stakkels kat, jeg har det virkelig dårligt med han kun har fået a38 siden i går aftes. Puha hvor har jeg dårlig samvittighed. Han kunne sagtens spise mere, men jeg venter lidt senere med at give ham noget igen så han lige kan synke det og så jeg kan se om han holder det i sig. Han er heldigvis meget fremme og går rundt. Han har dog bare været meget sløv/doven siden vi fik ham, men jeg kan godt mærke på ham det er blevet værre de seneste dage. Han leger ikke rigtig med vores anden kat, ligger bare og går rundt for sig selv.
Je tænker lidt på om han er blevet stresset over vores anden kat. Hun er meget aktiv og voldsom, måske kan han ikke klare hende?
nov 2009
nov 2009
Tak for dit svar.
Jeg ved ikke hvad dyrlægen gav ham, han sagde det var mavekatar og at han derfor gav ham en sprøjte for det. Det med nakkeskindet er lidt svært at se synes jeg, han er en hellig birma og har derfor lang pels, men jeg synes det ryger tilbage rimelig hurtigt. Kan jeg gøre noget for at han drikker ekstra meget vand lige nu?
Du har selvfølgelig ret med hensyn til foderet, det havde jeg ikke lige tænkt over. Hvor tit skal jeg så give ham kylling? Bare sådan i løbet af dagen? Og hvornår skal han have sit rigtige foder igen?
Åh jeg har så mange spørgsmål, føler mig som den dårligste kattemor!
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
nov 2009
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
nov 2009
Tak for jeres svar.
Jeg ringede til dyrlægen i morges, og han sagde at han kan have været så sulten at han simpelthen følte han blev nød til at spise sin egen afføring. Stakkels stakkels mis..
Jeg har givet ham kogt kylling siden i går aftes, og han var bare så sulten og kastede det i sig. Jeg gav ham så kun lidt, så jeg stod op et par gange i nat og gav ham noget mere så hans mave kunne holde på det, og han har heldigvis ikke kastet op mere siden i går morges. Han har fået det han kan spise i dag, og jeg synes det går en del bedre med ham. Han er blevet lidt mere sig selv nu, vil kæles, går lidt mere over til vores hunkat og virker mere frisk. Han har endda leget lidt.
Britt: Han har altid været vant til at maden står fremme, og det gør den også her. Den tidligere ejer har endda fodret ham med Whiskas vådfoder, og det har vi skåret gevaldigt ned på.
Felis F: Hvad er FIP? Jeg er desværre ikke helt med på hvad du mener.
Heidi O: Jeg fik ham for 3 uger siden ja, vi købte ham af en dame som har haft ham siden han var 12-14 uger. Jeg har ikke snakket med hende endnu, jeg ved det er svært for hende at komme af med ham, så jeg vil næsten ikke bekymre hende. Men har han det stadig skidt i morgen kontakter jeg hende.
Spiser sin afføring