{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  salg af fertile katte
  • #1   26. mar 2010 Næ jeg er ikke ligeglad, men når Madeleine engang får killinger, så er det en fordel for Europé avlen at sælge nogle af dem fertil

  • #2   26. mar 2010 Tanja ,jeg tænker på dem der bare sælger deres kat, uden omtanke fertil..

  • #3   26. mar 2010 Hanne med løver og løvinder... Det er da noget en ny ejer selv skal bestemme, jeg er ikke den rette til at bedømme om de skal eller vil have killinger, og deres beslutningr/valg kan ALDRIG blive mit ansvar..... er mine fertile og det ikke er hvad køber ønsker så køber de bare ikke mine killinger - er mine neutraliseret, og det er en fertil kat køber vil have så er det heller ikke mine killinger de køber

  • #4   26. mar 2010 Hanne S. jeg er glad for at jeg at jeg heldigvis, bestemmer hvilken af mine katte der flytter herfra som skal være neutraliseret eller ej,da jeg på den måde, ved om de katte der kommer herfra, kommer videre i avlen...

  • #5   26. mar 2010 Det betyder at katten har klokkeværket intakt smiley

  • #6   26. mar 2010 Karen... Det kan du ved kun at sælge til folk der har haft kat/katte før og dermed ved hvad de går ind til *S* og købere der ikke har haft kat før kan du anbefale at de finder en voksen kat evt. fra et internat

  • #7   26. mar 2010 Karen...Hvordan kan du finde på at lade din kat blive gravid igen ????? hår hun allerede har haft en dårlig oplevelse med en fødsel, Det er da helt hen i vejret at forsøge at avle flere killinger på sådan en stakkels kat.... Det er hvad jeg vil kalde super egoistisk og uansvarlig... Du burde have fået hende neutraliseret omg. efter sidste fødsel... *stakkels kat* **SUK**

  • #8   27. mar 2010 Suk siger jeg bare, ...

    I mit katteri bestemmer jeg - ikke de nye ejere - længere er den ikke. Kan de ikke bruge det jeg tilbyder - så kan de jo bare købe et andet sted.

    Der er desværre masser der sælger fertile dyr - det ses resultatet af, ligegyldighed og stopfyldte internater.

    Egoistisk , det er det ihvertfald


  • #9   27. mar 2010 Lis...Ja, du så sikkert gerne at killingre kun var noget man kunne købe hos dig og andre reg. opdrættere, til jeres vanvittige priser, og at i så skulle sidde og bestemme hvem der må få killinger og hvem der ikke må.

    Egoistisk , det er det ihvertfald


  • #10   27. mar 2010 Hanne S ja og hvorfor ikke? Det synes jeg da vare en udmærket ide :)))))))

  • #11   27. mar 2010 Hanne S - Ja tænk at være så egoistisk at man ikke vil støtte overforbruget af huskatte og blandinger..

    puuuuh ha Lis smiley


  • #12   27. mar 2010 Nu vil jeg ikke bruge en masse grimme ord og dømme nogen her.
    MEN hvis man "kun" ser det fra en økonomisk synsvinkel, fordi man ikke har pengene til neutralisering, så er det altså en dårlig løsning at lade den forblive fertil.
    For det er dyrere at opfostre et kuld killinger (som oveni købet ikke har nogen slagsværdi) end det er at neutralisere.
    Og hvis det kan gøres for omkring 1.000 kr, så er det BILLIGT.
    Der er også risiko for komplikationer ved en fødsel så den skal have akut kejsersnit (det har jeg prøvet) og så er der altså ikke tid til at vente på man har pengene før man kører til dyrlægen.
    Den absolut billigste "her og nu" løsning, men IKKE den bedste i længden er nok p-piller (koster ca 150 kr til 1 års forbrug) så bliver den da ikke gravid (jo risikoen er der men er betydeligt mindre) men der er også risiko for feks kræft ved brug af p-piller.
    Ellers er løsning at aflive eller skille sig af med katten til nogen som har råd til at have den.

    Jeg har haft fertile katte, og avlet blandingskillinger, jeg har taget mig af dem og passet dem med alt og fik dem altid solgt, MEN det var INGEN overskuds"forretning" tværtimod.
    Og så er det et kæmpe stort arbejde at have dem plus svineri der hele tiden skal gøres rent.
    Så jeg fik dem alle neutraliseret, så når der engang går en af dem fra, køber jeg en NEUTRALISERET kat et sted fra... :¤)


  • #13   27. mar 2010 Ja det evige problem - penge og økonomi - skal det gå ud over katten?

    Jeg må da prioitere - og det gør jeg. Men aldrig med de dyr der skal ud af huset. Det er en nyser at går til dyrlægen med det meste at et kuld killinger - måske de ikke engang er solgt.

    Det er også en nyser for økonomien at få kastreret en kat - deroveni lægge 5000 kr. til tandarbejde - og så sælge den for 1500.

    Har jeg så voksne katte der burde neutraliseres - så trækker jeg fem til økonomien er bedre.

    Ovenståede er ting der kan planlægges på forhold - det kan syge katte ikke - de skal behandles også sellv om det er nytårsdag.

    Du tager helt fejl Hanne - faktisk er jeg helst fri for at sælge mine dyr - problmeet er jeg ved jeg ikke kan beholde dem alle selv - hverken af hensyn til kattenes trivsel, den tid jeg har til rådighed - og min økonomi.

    Ikke et eneste kuld her i huset er lavet med slag for øje ...


  • #14   27. mar 2010 jeg slår den nu ikke - slag = salg:-)

  • #15   28. mar 2010 Her koster det 2500 kr at få neutraliserer en hunmis og kun 4500 kr for 2 hunmisser *S*

  • #16   28. mar 2010 Hold da op smiley hvor koster det 2500 henne? Hos Odense dyrehospital som ellers er pebret nok med deres priser koster det 1645 kr.

  • #17   28. mar 2010 Så kan jeg da anbefale at finde en anden dyrlæge - herover får man ca. to hunkatte steriliseret for 2500 - men det er kun selve det indgreb - ikke mærkning eller andet ...

    Hvad har pris og ansvar med hinanden at gøre?


  • #18   28. mar 2010 Karen hvad vil du gøre hvis hun igen ikke kan bære kuldet til ende og måske går i fødsel men ikke kan få killingerne ud? Du kan risikerer hun skal have et kejsersnit en lørdag nat, og det er altså 3-4 gange så meget som det koster at steriliserer sin hunkat?

  • #19   28. mar 2010 Holstebro Dyrehospital og her er ingen alternativer *S*

    Konsultation 500 kr
    Bedøvelse 1000 kr
    Selve indgrebet 800 kr
    Medikamenter 200 kr


  • #20   28. mar 2010 i må have mig undsyld, men hvordan kan man lade en hunkat blive drægtig, når man ikke har økonomi til det...plus uden af tænke på kattens ve og vel.

    og så i denne tid,hvor der snart kommer så mange herreløse katte og killinger.


  • #21   29. mar 2010 Havde du været ansvarsbevidst, så havde du fået P piller (ca 150 kr til et års forbrug) og givet hende dem indtil du havde sparret op til en neutralisering, istedet for at lade den stakkes kat blive gravid.... Er en graviliditet først gået galt en gang så gentager man det IKKE....

  • #22   29. mar 2010 Natasha... Her køber vi P pillerne direkte af dyrlægen og derfor er der ingen udgifter til recept og 60 stk Promon koster 149,50 kr *S*

  • #23   29. mar 2010 Natasha... Hvad skulle du så med en recept ? Her får vi kun recept hvis vi ønsker at købe på apoteket *S*

  • #24   29. mar 2010 Natasha... Så er der åbenbart lidt humanitet i vores dyrlæge *S* på trods at de alt for store regninger jeg plejer at få *GG*

  • #25   29. mar 2010 natasha...Hvad hed de P piller du fik ?

  • #26   29. mar 2010 Der er to mærker af P-piller:

    Perlutex og
    Promon

    Promon er ca. 20 billigere end Perlutex


Kommentér på:
salg af fertile katte

Annonce