{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

ang. kira {{forumTopicSubject}}

jeg vil høre om jeg kun har en mullighed med min bengaler kira jeg har desværre ikke fået hendes stambog jeg var så dum at få en kat igen fra en opdrætter som ikke gav mig stamtavle med det samme hun skulle lige have et stamnavn men nu er hun i løbetid og skriger hele huset ned ved ikke om det er godt for hende at få killinger men da hun ikke har stamtavle er hun jo ikke det man kalder ægte og det er ikke fordi jeg vil tjene penge på hende for familien vil meget gerne have en af hendes killinger hvad synes i jeg skal gøre giv mig et råd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang. kira
  • #1   6. apr 2010 Hvis der er stambog på hende,vil jeg kontakte opdrætter og bede om den

• #2   6. apr 2010 jeg har kontaktet opdrætter og hun har ikke lavet stamnavn for hun er holdt op desværre

• #3   6. apr 2010 hvis opdrætter ikek har stamnavn kan kattene ikke få stamtavle, og der hedder hele kuldet eller ingen

• #4   6. apr 2010 Man kan godt lave et enkelt kuld uden stamnavn, de får så et nummer i stedet for

• #5   6. apr 2010 hvis man var så heldig at finde en anden bengaler uden stamtavle kunne man det eller bliver det måske for meget indavl

• #6   6. apr 2010 Jeg synes det lyder lidt mærkeligt....
    Havde opdrætteren selv både han- og hun-kat?
    Har du set stamtavler på både han- og hun-katten?
    Der kunne jo stå de var solgt uden avlsrettigheder, så dette er årsagen til den manglende stamtavle på din kat.

Normalt skriver hankatte-ejer jo under på at hunkatten er parret med hankatten, men hvis det er samme ejer er det selvfølgelig ikke noget problem med underskriften.
    Der betales jo også for en parring til hankatte ejeren.
    Jeg mener ikke det er 'tilladt' at lade sin hankat parre uden for egen race (kan godt være jeg tager fejl) eller til kuld uden stamtavle, så hvis det er en anden der ejer han-katten vil vedkommende også være interesseret i at der er stamtavle på killingerne.

Jeg ville kontakte opdrætteren endnu en gang, hvis alt er ok med hensyn til avls-rettighed, han-kat etc tror jeg nemlig også det er muligt at få stamtavle på første kuld selvom der ikke er stamnavn. Men det kan også være det er for sent nu.

Eftersom der generelt er alt for mange killinger der ikke kan få et godt hjem, synes jeg ikke du skal avle flere af slagsen, eneste undtagelse er hvis du er 110% sikker på at du enten kan skaffe gode hjem til alle, eller beholder dem selv. Og selvfølgelig får neutraliseret misse-mor efterfølgende.

Nu skriver du ".... jeg var så dum at få en kat igen fra en opdrætter....", betyder det at ingen af dine katte har stamtavle, selvom 'opdrætterne' havde lovet det?
    Det er da imponerende uheldigt, hvis du er løbet ind i 2 useriøse 'opdrættere', som har lovet noget og så er løbet fra det. Øv, hva' ?
    Måske du skulle prøve at kontakte hovedklubberne, hvis bare en af opdrætterne har været registreret.
    bedste hilsner
    Pia

• #8   6. apr 2010 Jep man kan få et kuld uden stamnavn - men da ikke uden stamtavle på forædredyrene!

• #9   6. apr 2010 Lis: Jeg tror heller ikke der er nogen der forventer at kunne få stamtavle uden forældre-dyrene har det.... Er det mig du skriver det til?
    Kan godt være mit indlæg er en 'smule' rodet, men det ved jeg godt
    smiley
    Pia

• #10   6. apr 2010 jeg må sgu tage en af de hankatte der skriger udenfor med ind ha ha så er det overstået

• #11   6. apr 2010 Pia - nej det er ikke specielt dig jeg svarer - det er generelt.

Når Grethe ikke har stamtavlen på hverken killing eller dens forældre, så bliver det temmelig svært.

I dag kan der jo stambogsføres danske racekatte i udenlandske forbund også - der gælder samme regler som i DK.

Kommentér på:
ang. kira

Annonce