{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.670 visninger | Oprettet:

Afliv dog den kat... {{forumTopicSubject}}

er det jeg har hørt allermest idag...
Jeg lavede for 2 dage siden et indlæg om, at min kat var syg.. Ledte efter en diagnose.. Tog til dyrlægen igår og katten blev så indlagt. Find indlægget der hedder: Øv.. Hun er syg... Diagnose? for at læse forløbet.

Folk spørg jo om pris og sådan og når de så hør den, siger de... Afliv dog den kat.. Det er jo bare en kat. Mange af dem har selv dyr (kat/hund/hest) og arbejder med dyr (køer,grise) til dagligt.. Har efterhånden lært, at lukke ørene for det, men et eller andet sted såre det mig jo alligevel... Og jeg tænker bare, stakkels deres dyr, hvis de bliver syge og der er stor chance for, at dyret bliver okay igen..

Til dem der læste med så langt.. Tak... Havde bare brug for, at komme ud med det smiley

Ha´ en fortsat god aften..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afliv dog den kat...
  • #1   13. apr 2010 Du har helt ret ! En kat eller en hund har lige så meget ret til at leve som vi har selvom de er syge . Jeg vil til enhver tid betale prisen , for det vidste jeg ville kommer da jeg anskaffede mig en kat !
    Man siger jo heller ikk til en læge hvis en datter eller søn er syg : AFLIV DOG BARNET ! Eeej , det er simpelthen for langt ude , stakkels alle de dyr der ikk får chancen for et godt og langt liv !


  • #2   13. apr 2010 Jaa... Penge er sku en ond ting.. det får folk til, at tage nogen underlige valg smiley

  • #3   13. apr 2010 Ja det er virkelig forfærdeligt , tænker virkelig meget på alle de dyr , som ku få så lange og gode liv smiley Men det er rigtigt , det kan da bestemt os få mig til at tage underlige valg , men ville aldrig lade min kat i stikken ! Den gir mig så meget , Kærlighed , venskab , trøst osv. Ville gøre alt for hende .
    Sys alle burde tænke over hvor meget en hund og kat gir deres ejer .

    smiley


  • #4   13. apr 2010 Det kender jeg godt, at en del folk har den holdning. Man kan lukke ørerne for det, men det er svært, og belastende at høre på, når man håber at katten bliver rask, og er rigtig ked af det.

  • #5   13. apr 2010 Hader den kommentar, den hører jeg os meget for. Du skal ikk ha så mange katte det er klamt, få dog aflivet nogen af dem, det er jo bare katte.

    Jeg har os lært at lukke ørende, og min mor er slem til at nedgøre det at vi har kat, og bare fordi hun ikke kan lide dyr.
    Så hun får tit tilbage meldingen fra mig, at nu skal hun holde k*** ellers bliver jeg arrig (har et iltert teperramang)
    Er så træt at folk, og den mening de har til at en kat jo bare er en kat, og ikke har så stor betydning.
    Og det har de sku smiley


  • #6   13. apr 2010 Uh - hvor jeg kender det. Jeg hørte det mange gange sidste år, hvor jeg fik opereret en 9 år gammel kat for hornhindesår (En operation til 5000,- kr.)

    Mit modsvar var, at når nu hun har været mit trofaste kæledyr i så mange år og givet mig så mange glæder, skulle jeg så bare skrotte hende den dag, hun får det svært og har brug for min hjælp? Hvor ussel kan man være i mod en god ven?

    Og: Mange mennesker bruger penge - endda mange penge - på deres hobby. Kattene er min hobby og noget, jeg har valgt, fordi det giver mig mange fornøjelser. Det kommer sådan set ikke andre ved. Jeg blander mig jo heller ikke i, hvilke fritidsinteresser, de vælger at bruge penge på smiley Det er faktisk et svar de fleste kan forstå smiley

    Men generelt har jeg efterhånden lært at lægge det døve øre til. Eller helt undlade at fortælle om kattene til mennesker, der bare vil komme med spydige bemærkninger.

    ...men heldigvis findes der da også masser af mennesker, der godt forstår, det nogle gange giver ekstra udgifter at have dyr smiley


  • #7   13. apr 2010 Ulla P. Jamen de ved det ikke 100%.. Men dyrlægens bud var mycoplasma felis eller noget lignende.. Der er lige nu prøver på vej til tyskland, for at finde ud af præcis hvad det er... Så jeg kan bare vente... Hun var indlagt i nat og har fået væskedrop. Der er blevet lavet organundersøgelse, kigget på blodceller, testet for FIV/FELV osv. Men hun har det lidt bedre idag, syntes jeg...

  • #8   13. apr 2010 De mennesker der siger sådan noget fis, har åbenbart ikke et specielt forhold til deres dyr, som vi andre er så heldige at have. Jeg betaler sku også glædeligt masser af penge hvis mine dyr bliver syge, det er sådan noget der følger med når man har dyr. desværre er mange af "brug og smid væk"-kulturen! X(

  • #9   14. apr 2010 stine M!

    Når man anskaffer sig en kat , tager man et ansvar for det liv den har og får, og den indstilling skal man jo have inden man køber. Når det så er sagt. Hvis katten er syg og det er tvivlsomt om den kan blive rask igen, så synes jeg ikke katten skal lide mere ned højst nødvendig.

    Der har vi jo ansvaret, Jeg vil også betale så længe der er en chance. Nogle mennesker vil aldrig kunne forstå det, og det må de selv om. Håber alt går godt med din mis.


  • #10   14. apr 2010 Jeg syntes ikke det er slemt ved kattene..

    Tilgengæld da jeg havde tamrotter måtte man dagligt hører om hvordan ens kæledyr skulle aflives, hvilke dyr der skulle spise den osv.. I starten tager man diskutionen op, men til sidst smiler man bare og ignorere dem..


  • #11   14. apr 2010 Ulla.... Jámen kan ikke helt huske præcis, hvad det var dyrlægen sagde der havde ledet ham på sporet... men det var ihvertfald alle undersøgelserne, der gjorde det... skal nok fortælle alt jeg får a vide om den endelige diagnose...

    Dejligt man kan komme på KG og få forståelse for ens valg:)


  • #12   14. apr 2010 Selvfølgelig skal man 'ofre' penge på sine familie-dyr.

    Der er desværre stadig en del mennesker der gør deres værdi op i kroner og ører.
    Det var faktisk den indstilling der vare en væsentlig årsag til at jeg stoppede som veterinærsygeplejerske.
    Det var utroligt hårdt at stå med en dejlig kat (eller hund), som skulle gennem en mere eller mindre kostbar behandling og ejeren så spurgte hvad en aflivning så ville koste.
    Hvis man ikke synes man har råd til at få sit dyr behandlet, må man tegne en sygeforsikring *før* det går galt. Og hvis man så ikke får brug for den, så glæde sig over det.
    Jeg håber i finder frem til en diagnose og en behandling
    Rigtig god bedring
    Pia


  • #13   14. apr 2010 Ja, ikk smiley især når dyrlægen er positiv om fremtiden...:) Men der kan desværre gå op til en uge, inden jeg får svar smiley

  • #14   14. apr 2010 kan også gøre mig sur for det er sku ikke bare en kat eller en hund det er en del af familien en jeg kender har en hund og den er 2 år den skulle oppereres og kosted 10000 kr og det betalte hun også med glæde for at hindes hund blev rask det der så gør mig sur er at en af hindes vender syntes det var så laderlig at betale så mange penge for det og hun mente den skulle avlives syntes sku det godt hun ikke har dyr med den instilling

Kommentér på:
Afliv dog den kat...

Annonce