{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

Adfærdsproblemer imellem kattene {{forumTopicSubject}}

Vi har to skønne katte.
Den lille, Maja, er super skøn og kælen, en rigtig sofapude med trang til selskab og allerhelst MEGET af det. Den store, Thilde, enormt kærlig og meget sød.

Da Maja kom til havde de nærmest et mor/datter forhold, Maja forsøgte at die hos Thilde og fik lov.

Nu har Maja overtaget styrringen totalt. Vi har en lejlighed i to etager, og Maja regerer 1. salen helt vildt. Så snart Thilde kommer ind bliver hun jagtet af Maja. Maja vil rigtig gerne lege med Thilde, men det vil Thilde ikke.

Det er nu blevet så slemt at Thilde er ude i 4-5 dage af gangen og kommer kun ind og spiser en smule mad og bliver jagtet ud igen.
Vi ser hende sjældent nu, og når hun så endelig kommer ind er hun så kærlig som noget kunne være. Hun hopper op og ligger på maven af mig og vil nusses, men der går ikke længe før Maja kommer op, og så bliver Thilde meget utilpads. Hun begynder nærmest at knurre og bliver til sidst så utilpads at hun går sin vej.

Er der nogen der har gode råd til hvordan vi kan hjælpe de to katte bedre på hinanden som de engang var?

Mange Hilsner Tina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærdsproblemer imellem kattene
  • #1   16. apr 2010 er de steriliseret ?

• #3   17. apr 2010 Jeg ved at min mor har haft nogenlunde samme problem bare med voksne katte. Hun havde 3 huskatte og fik så en mco, Mille på 1 !/2 en lidt mærkelig kat, som ødelagde en masse ting og jagtede hendes anden hunkat. Det har taget over 1 år for at mco´en kan lade den anden være.

Hun blev også jagtet så meget at hun ikke kom hjem. Hver gang hun fandt et sted at sove indenfor, så kom Mille straks og overtog stedet. Det min mor har gjort er simpelthen at opdrage Mille. Det har taget frygtelig lang tid, men det har givet pote. Idag kan de begge være i samme rum uden at komme op at Mille jagter den anden.

Hun havde også overvejet at få en mco til - så Mille har en at lege med, men hun synes hun har nok katte nu. Tror det er en god ide, hvis man har plads til det.

Og så som andre har skrevet, skal de nok begge neutraliseres hvis de ikke er det. Hvis det ikke virker må du i gang med at opdrage hende der jagter den anden. Det kan sagtens lade sig gøre smiley

• #4   18. apr 2010 Begge katte er steriliseret, og har været det siden killing.
    Vi prøver at opdrage Maja, til ikke at hoppe på Thilde, men det er ligesom om det ikke hjælper?? Thilde er efterhånden blevet så "bange" for Maja at bare hun ser hende så skriger hun af hende. Thildes adfærd ved jeg ikke hvordan jeg skal reagere på - for klart hun er blevet bange for Maja, nen hun skal også vide at hun også må være i huset....??

Kommentér på:
Adfærdsproblemer imellem kattene

Annonce