{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Afføring - blod {{forumTopicSubject}}

hejsa..

Jeg fik for en måneds tid siden en ny kat. Hun har haft et par uheld på gulvet, og i dag havde hun endnu et.. men ved siden af lå der en "klat" blod på størrelse med en enkrone...

jeg kan ikke se noget blod i afføringen, og heller ikke på hende, men jeg kan ikke forstå hvor det ellers skulle være kommet fra...

Hun spiser og drikker fint, og løber rundt og leger med de andre katte som normalt... Dog har jeg en hunkat der har været/er lidt hård ved hende engang i mellem...

Det jeg vil spørge om er vel egentlig om jeg skal tage til dyrlægen med det samme? eller vente og se tiden an ? hun virker frisk nok, og jeg har ikke oplevet blod fra hende før...

Hilsen Rikke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afføring - blod
  • #1   18. apr 2010 Ingen der kan hjælpe ? Jeg ville rigtig gerne tage hende til dyrlægen i dag, men da det er søndag er det jo virkelig dyrt, og jeg skal afsted med hende og 3 af mine andre katte, og min hund d. 28. da de skal vaccineres.. Så det løber jo lidt op... smiley Men hvis det er nødtvendigt at tage afsted i dag, gør jeg det selvfølgelig...

• #2   18. apr 2010 Hvis hendes afføring ellers er normal og ikke meget hård, ville jeg tage det stille og roligt, men er afføringen hård, ville jeg give hende noget kattemalt for at "smøre" tarmsystemet.

Og så er det vigtigt, at hun får rigeligt at drikke, især hvis hun kun får tørfoder (som kun er skabt for at lette tilværelsen for os).
    Hav vand stående flere steder i huset og ikke kun i nærheden af hendes mad.

Blødningen kan skyldes en lille rift, evt. pga. hård afføring, men du skal selvfølgelig være sikker på, at den ikke kommer fra hendes skede.

At hun af og til "klatter" på gulvet, kan skyldes, at du ikke har bakker nok til kattene. Dels er hun forholdsvis nyankommet, og så kan det være, de andre katte har ejerfornemmelser over deres bakker, og dels foretrækker de fleste katte ikke at tisse og lave samme sted.

• #3   18. apr 2010 Mit ene kat havde det samme, men ofte med tynd aff. Der var intet galt med aff i følge test, så dyrlægen mente det kunne værre irreteret tyktarm. Jeg vagte med råd herindefra at give Iams hairball control, og efter en uge var det væk, så nu blander jeg det i det foder jeg normalt bruger.

• #4   19. apr 2010 Da min hankat havde blod i afføringen skyldtes det stress. Jeg tænker at hvis det ikke er fysisk, så kan det være fordi at hun er kommet et nyt sted hen og ikke helt er faldet til endnu.

Kommentér på:
Afføring - blod

Annonce