Afføring - blod {{forumTopicSubject}}
hejsa..
Jeg fik for en måneds tid siden en ny kat. Hun har haft et par uheld på gulvet, og i dag havde hun endnu et.. men ved siden af lå der en "klat" blod på størrelse med en enkrone...
jeg kan ikke se noget blod i afføringen, og heller ikke på hende, men jeg kan ikke forstå hvor det ellers skulle være kommet fra...
Hun spiser og drikker fint, og løber rundt og leger med de andre katte som normalt... Dog har jeg en hunkat der har været/er lidt hård ved hende engang i mellem...
Det jeg vil spørge om er vel egentlig om jeg skal tage til dyrlægen med det samme? eller vente og se tiden an ? hun virker frisk nok, og jeg har ikke oplevet blod fra hende før...
Hilsen Rikke
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 9 Emner: 87 Svar: 326
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Og så er det vigtigt, at hun får rigeligt at drikke, især hvis hun kun får tørfoder (som kun er skabt for at lette tilværelsen for os).
Hav vand stående flere steder i huset og ikke kun i nærheden af hendes mad.
Blødningen kan skyldes en lille rift, evt. pga. hård afføring, men du skal selvfølgelig være sikker på, at den ikke kommer fra hendes skede.
At hun af og til "klatter" på gulvet, kan skyldes, at du ikke har bakker nok til kattene. Dels er hun forholdsvis nyankommet, og så kan det være, de andre katte har ejerfornemmelser over deres bakker, og dels foretrækker de fleste katte ikke at tisse og lave samme sted.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Afføring - blod