Bekendtgørelse 1025 {{forumTopicSubject}}
Jeg husker jubelen der brød ud da bekendtgørelse 1025 - Overdragelse af killinger, kom.
Men allerede nu ser jeg at brud på den bringer både jubel og lykønskninger frem på foraet her.
Er der slet ikke nogen som tænker på ALLE de små der kommer til at lide en kummerlig skæbne , når de ender i de forkerte og uproffesionelle hænder.
Jeg har oplevet flere som slet ikke gav den mad killingerne behøvede.
Killinger som kun overlevede til 4 ugers alderen ved at drikke hinandens urin.
Killinger som fik leverskader af at sulte.
Killinger som "bare" måtte dø en langsom og pinefuld død.
Killinger som ikke har fået opdragelse af katte , men af mennesker og derfor ikke er blevet til " rigtige " katte.
Helt ærligt så synes jeg det er en skændsel at ,der på et fora hvor folk påberåber sig at " elske " katte , at dette lovbrug accepteres af så mange mennesker.
Jeg er sikker på killingerne vile være bedre stillet ved at loven blev overholdt.
"Det gør ikke ondt at dø, men for pokker hvor kan det gøre ondt at leve"
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 145
Skal nok tænke på dig vis jeg engang skulle støde op nogen moderlæse killinger også bare lade dem ligge og dø af sult det jo åbentbart det bedste..
Få fy føj det griseri og ulovligheder det måtte være jeg tog dem med hjem og sørgede for du overlevede og fik dem afsat til godt hjem..
Klap hellere dig selv på skulderen for at være så lovlydigt et menneske som åbentbart altid følger loven og fejer foran ejen dør.
nov 2009
nov 2009
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 130
Det jeg ønsker er ikke at lade killingerne ligge og dø, det er noget DU finder på.
Hvis loven følges skal killingerne afleveres til personer som har lov til at opfostre dem.
Kan det ikke lade sig gøre mener jeg aflivning i mange tilfælde er bedre for killingen
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Du kunne jo også, isteet for den moralprædiken du her kom med, sørge for killingerne kom det rigtige sted hen. Fy, føja t være så bedrevidende.
Afsat til godt hjem, sjovt som alle mener det er nemt - det er det ikke - og husk også lvie at få dem neutraliseret, vaccineret osv inden de overdrages til det fantastiske hjem der iøvrigt ikke vil betale for fornuftight kattehold (neutraliserede dyr)
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 819
Men så er jeg så kriminel
jun 2009
jan 2008
jun 2009
Og fortsætter det bare, hvad skal vi så med den pragtfulde lov der kom , som er til for at beskytte små killinger ?
nov 2009
Kan godt være alle ikk kan dette men normalt er det ret store chancer for man kan finde et godt hjem..
Og nu tænker jeg hvorfor folk ikk vil neutralisere deres kat gjorde vi da med vores lille gadekrys til 500 kr så kom igen..Ud over sad der engang en halvvoksen killing i vores indkørsel som vi tog ind fik ordet og neutraliseret og det hele så kan ikk se dit problem men os med hul i hækken katte bryder os måske ikk om dem og vil ikk neutralisere dem eller hvad mener du
Det noget pjat i fyre af..
Og er da ikk mig som er bedre vidne men jer.. Som lige så vi andre skal have en opsang..
Men det helt iorden den dag du kan sige du aldrig har gjort ngoet ulovligt (aldrig kørt for stærkt aldrig hold et sted hvor du ikk måtte holde bare lige for at sætte en af også vidre også vidre) Så kan du komme og være bedre vidne men før det så er man ikk bedre end alle så andre nogen bøjler nogen regler andre bøjler nogen andre.
Men sådan noget der sys jeg er tilgrin i min øre nå folk bare lige tror de skal være kloge og komme med den pegefinger med det der må du ikk..
Nå du plejer fingre af en så er det altid 20 andre som pejer af dig der husket folk bare sjældent
jan 2008
nov 2008
Når det gælder mine dyr går jeg aldrig på kompromis - det skal ikke være produtionsdyr til en art der i den grad er i overflod af - ikke en eneste forlader mit hus uneutraliseret.
Det er da helt i orden du syntes det er noget pjat - hvordan kan der så være så mange katte der får killinger når det er nogt pjat - det fatter jeg ikke.
nov 2009
vi har kun haft killinger engang da vores kat rigtig var på p-piller men fik så en smutter efter dette blev alle vores katte efter dette neutraliseret og er altid blevet det..
Og mange af dem jeg kender som har disse hittekatte eller hul i hækken katte har også neutraliseret dem så sys det er at slå alle over en kam..
Sys det er fint at man skal finde en ammemor og såan til killinger men langt fra alle steder har de plads også sys jeg det er fint hvis folk selv tager ansvaret, men der mener jeg dog også der skal dyrlæge indblandes og andre kontakter sådan at det selvføglelig kan gøres på bedst muligvis.
Men bare at stå alle i nøden og sige det ulovligt det må du ikk. Den sys jeg bare ikk virker.. Så hellere prøve og hjælpe.
nov 2009
Jeg ville nok vælge og prøve op opfalske dem på best mulig måde men det er da bestemt ikk noget jeg går og ønsker mig og nej burde andre jo heller ikk det kan ejg kun give dig ret..
Jeg vil så sige hvis jeg fandt moderløse killinger og jeg boede omkring en halvtime fra et internat som ville tage imod dem ville jeg da klart fortrække det og ville få dem afsted..
Aflive kan jeg ikk.
Sidst jeg fandt en skadet due med min venininde tog vi bussen op til dyrlægen og sagde hjææælp og de tog så imod den og ja fik så afvide lidt efter den så var aflivet men ja min venidne og jeg blev da lidt kede af det men altså vi havde gjort vores følte vi og dyrlægen havde nok taget den bedste beslutning.
nov 2008
Forøvrigt helt enig med Felis.
Folk skal ikke tage ansvaret - alt for mange aner ikke en dyt om hvad de har med at gøre - og konsekvenserne ved at flaske killinger op uden de har en mor.
For gu' har det konsekevnser - måske ikke her og nu - måske heller ikke den dag de afleveres (og hånden på hjertet, jeg var ikke aftager - dem der er, aner ikke hvad de kan riskere at gå ind til)) - men mange der har manglet deres mor som killing får problemer - problemer de nye ejere skal bokse med for det skal være så rosenrødt og sødt alt sammen - og der død og pine skal holdes liv i alt uanset konsekvenser
Hold dog nallerne væk - lad dem der har forstand på det tage over - loven har jo beskrevet hvem det er.
nov 2008
Det skal være en god oplevelse at få kat
fot at det bliver det skal katten som killing ha' haft en helt normal opvækst: sammen med sin mor og sine søskende. Det er der grundlaget lægges for hvad katten senere bliver til.
Er I så jeres ansvar bevidst HELE kattens levetid?
jan 2008
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
Hittekilling, som jo altid bliver fremhævet herinde tar dem jo ikke, dyrenes beskyttelse heller ikke ....
Så burde man "bare" køre ned til nærmeste dyrlæge og få dem aflivet ??
Mine flaske killinger, er da blevet lige så meget katte som dem, der havde en biologisk kattemor, her var det bare mig der sørgede for flaskerne, men de andre missere tog da del i opdragelsen!!
Det er ikke for sjov at man fodre hver 2-3 time DØGNET rundt !
Også om natten, og må skaffe barnepiger når man er på job, selvom man kun er afsted 4 timer.....
Så dem der tror at man bare har moderløse killinger for at få stillet sin "mor" lyst - glem det.......
jan 2008
Mine katte er allerede med, de snuser lidt til dem og slikker lidt på dem
jan 2008
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 44
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 15
jun 2009
Citat
"Men sådan noget der sys jeg er tilgrin i min øre nå folk bare lige tror de skal være kloge og komme med den pegefinger med det der må du ikk..
"
Hvis du mener at det at kunne læse en lovtekst er at være klog , så er jeg klog.
Det at tilgodese killingers tarv kan jeg ikke se hvordan du kan sammenligne med at parkere et ulovligt sted , såååå måske er jeg alligevel ikke helt så klog.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 152
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
jan 2008
Og sille ville ikke andet ind ligge sig oven på dem.
nov 2008
Hvis ikke - så lad være med at være så skråsikker.
Killinger modtager anstistoffer fra deres mor hvis de dier indenfor de første ca. 24 timer efter fødsel - de modtager beskyttelse mod hvad moderen har "mødt". De har ikke modtgaget antistoffer fra det hjem de proppes ind i - jo flere katte - jo større muligt smittepres.
At mene man gør killingerne en tjenste - vågn op og sæt Jer ind i hvad I har med at gøre - det kan ende med at blive en bjørnetjeneste.
nov 2008
Bekendtgørelse 1025