Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race ville være en god indekat
  • #1   26. apr 2010 Katte der er vokset op som indekatte går du ikke helt galt med:-)

• #2   26. apr 2010 hvis du har tid og overskud til det så er en Abyssinier en rigtigt god indekat.

• #3   26. apr 2010 Min veninde har persere og vi har også en enkelt af slagsen selv, de er gode indekatte, synes jeg, da de slet ikke virker som om, de har behovet for at komme ud..
    Til gengæld vil jeg sige, at dem vi har med Main coon i ikke trives som 100% indekatte..

• #4   26. apr 2010 Jeg vil anbefale Perser, Exotic eller British Shorthair som gode indekatte smiley

• #5   26. apr 2010 vil også anbefale perser de er glade bare de har en god fofa eller varm gulv at flade ud på sss

• #6   26. apr 2010 Jeg har 2 british shorthair som fungerer godt som indkatte smiley desuden kan jeg godt anbefale perser og exotic smiley

• #8   26. apr 2010 Jeg vil anbefale Persere og Hellig Birma (: utrolig kælne og rolige puttekatte!

• #9   26. apr 2010 Jeg overvejer at anskaffe en Orientaler, ville det være klogt ?

• #10   26. apr 2010 Nej, ikke medmindre du vil have to orientalere smiley Det er en meget social race.

• #11   26. apr 2010 jeg har orientaler og opdrætter langhårede orientaler.

Vi startede med at købe en orientaler som vi havde i en 31kvm stor lejlighed og det gik udemærket, men når man har en får man nemt lyst til en mere, hvilket man heller ikke vil fortyde.

Nogle orientaler egner sig bedst til at bo alene mens andre elsker selvskab så jo man kan godt nøjes med at havde en (men som sagt kan man som menneske godt få lyst til flere end en, da de elsker at lege og havde selvskab)
    Men som inde/udekat synes jeg aldrig denne race hverken egner sig til (eller skal opleve) det er den alt for nysgerrig til så de vil hurtig føle behov for at udforske hele dit nabolag. Derfor sælger de fleste opdrættere dem også kun som indekatte eller med adgang til en indheget have, hvor de ikke kan komme ud fra)

Men prøv at besøge nogle opdrætter. Flere fra københavn har kun lejligheder og der kan de se hvordan en orientaler kan udnytte et hjem

• #12   26. apr 2010 Ulla P

Både ja og nej..
    Man kan godt være væk i 8 timer og kun give dem lidt opmærksomhed, men det afhænger af katten man køber (nu har jeg selv orientaler som er meget centreret om sig selv og kun vil nusses når de selv ønsker det, men jeg har også orientaler som sidder på min skulder fra jeg kommer hjem til jeg går i seng..)

Racen er som alle andre racer helt sin egen og ingen er derfor ens

• #13   26. apr 2010 Okay rart at hører fra en der selv har sådan nogle katte, jeg elsker virkelig racen så håber at kunne få en snart smiley

• #14   26. apr 2010 Enig men jeg har opgså en som intet ville havde imod det.. Jeg plejer at bede killingekøber overveje hvad de ønsker for katte.. Skal katten være alene er dette noget man skal fortælle de oprdætter man besøger (de 3 killinger jeg har nu, vil heller ikke være istand til at være ene katte)

Men det ser ud til at nadia har flere katte på hendes profil, så det burde ikke blive et problem

Den eneste bengal jeg kender er faktisk mere kontaksøgende end et par af ejerens orientaler..

• #15   26. apr 2010 Det kommer an på katten, men også hvor meget plads du har og om der er mulighed for voliere og om det udelukkende skal være en enekat.

Jeg ville ikke selv vælge en meget aktiv katterace, hvis jeg kun havde en 2 vær lejlighed. Synes som mange andre har skrevet: Birma, Perser, Ragdoll, British Shorthair og Sphynx....

• #16   26. apr 2010 line R, Jeg har desværre ikke nogen katte lige PT, de alle bor hos min mor i Nordsjælland.

Og Ja måske ville det ikke være en god ide men jeg elsker virkelig bare den race her, desuden er den ikke helt alene jeg har en Ilder smiley

• #17   26. apr 2010 En Europé er også en udemærket indekat smiley

• #18   26. apr 2010 Jeg har leveret masser af abyer til små lejligheder - men ikke som alenekatte. De trives mægtig fint sammen med deres kreative ejere:-)

• #19   26. apr 2010 Kan også anbefale persere som indekatte..
    Har også en MCO og han er ikke så god til at være inde, vi har dog heldigvis med tiden fået mulighed for at han kan være ude, der har han det bedst.

• #20   26. apr 2010 Ulla, jeg har to bengaler piger, der følger mig i hælene hvor end jeg går. De er som regel altid i nærheden af mig, medmindre de skal sove uforstyrret og har fået nok "mor-tid" smiley Jeg ved ikke, om man helt kan bedømme hele racen ud fra en F4, som vel naturligvis vil lægge mere afstand til mennesker? Correct me, if I'm wrong smiley

Nadia, hvis du har mulighed for det, så er to katte klart at foretrække. Man fortryder aldrig, når man ser hvor meget glæde de får af hinanden! Du hverken kan eller vil, være med i en katte-groomingsession, og du kan heller ikke altid lege på den helt rigtige måde smiley

• #21   27. apr 2010 Rilou,
    Inden for alle racer er der forskelle - forskellene er sikkert større i sindet på Bengalen der stadig er tæt på vildkatten. Det er sikkert også både linie og prægningsbestemt hvad der kommer ud af det i den sidste ende.

• #22   27. apr 2010 Lis, ja helt sikkert! Men Ulla's ene dreng er en foundation kat, og kun 4 led fra leopardkatten, så han er vel ikke helt fair at bedømme resten af racen på smiley

Det er dog kun et gæt, det kan jo sagtens være at F4 katten er rar og omgængelig, og at den anden bengaler (som vist ikke er foundationkat) er den der skrider ud af døren. Det ved kun Ulla smiley

• #23   29. apr 2010 Mine noske skovkatte trives super som indekatte.. de har dog en løbegård (min terrasse er hegnet ind) så de har mulighed for frisk luft og betragte fulgle osv..
    Norsk skovkat er meget kontakt søgende og vil være med i ALT hvad man foretager sig smiley Jeg syns det er utrolig hyggeligt at have "hjælp" til alt smiley

Kommentér på:
Hvilken race ville være en god indekat

Annonce