1.912 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Ann N
Ann N
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31

Vågner kl. 05.00 :| Vågner kl. 05.00 :|

Hej. Vores kattekilling har det med at vågne kl 05.00 (+/-)HVER morgen. Ved ikke om det er fordi den har vænnet sig til det hvor hun kom fra. (Hun er 14 uger nu, vi fik hende da hun var 12 uger)

Er der nogle der har et par tricks eller gode råd til hvordan vi kan vænne hende af med det?

Vi har prøvet det meste snart syntes vi, uden held.
Kan også være der går længere tid før hun lærer det. Men mere hvis der lige var en der havde nogle tips =)

På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vågner kl. 05.00 :|
  • #1   11. maj 2010 Min gjorde præcist det samme . I er nødt til at give det lidt tid , så hun lige kan vænne sig til jeres døgn rytme . Det tog ca. 1 måned fra jeg fik min , til den var helt inde i min rytme . Nu sover den hver nat , og står ikk op før jeg står op smiley Det skal nok komme , i skal bare gi den lidt tid smiley

• Ann N
    Ann N Tilmeldt:
    apr 2010

#2   11. maj 2010 okay, vi må bare have tålmodighed så smiley

• #3   11. maj 2010 Min på 7 måneder vågner stadig med fuglene udenfor og støjer vildt meget fordi han bliver overgearet når han kan høre og se fuglene.. Han er indekat så han kommer ikk ud.. Så hvis nogle af jer faktisk har fået jeres kat til at følge jeres døgnrytme ville jeg blive superglad for et par tips smiley Er ikk så sjovt at blive vækket såå tidligt hver morgen længere..

• #4   11. maj 2010 Jamen jeg tror slet ikk jeg gjorde noget ? :s Opførte mig som normalt og gik i seng som normalt , i starten kom den ikk ind i soveværelset , men lærte så at åbne døre så nu sover den hos mig hver nat . Der kan måske være forskel på hvordan katte er ? Min er jo yderst social og vil ALTID være hvor jeg er smiley

• Ann N
    Ann N Tilmeldt:
    apr 2010

#5   11. maj 2010 Hun lå også inde hos os den i starten da hun var utryg (hvilket er forståeligt) Men vi prøver at få hende til at sove i stuen, da hun får mega krudt i røven lige når vi ligger os.

• #6   11. maj 2010 Det vil min også helst.. han sover i min og min kærestes seng det meste af natten, lige til fuglene begynder at synge, så vågner han og begynder at lege og støje, og det hjælper ikk at lukke ham ind i stuen for så klager han sig stædigt indtil vi lukker døren op igen ;S Men jeg håber lidt på at han bliver roligere når han er blevet kastreret, for har aldrig set en kat med så meget krudt i rumpetten xD

• #7   11. maj 2010 Fuglene gør ikk Asti noget som helst smiley Det er mystisk smiley

• #8   11. maj 2010 Ja jeg tror han skal kastreres og hjælper det ikk får han nok lov til at komme ud og rende på egen hånd for jeg syns ikk at det er fair for hverken ham eller os hvis han virkelig bare ikk egner sig til at være indekat men blir tvunget til kun at være inde og så komme ud i snor når vejret er til det.. for det er så udmattende når han vækker os så tidligt, og vi bliver jo irriteret og sure på ham når han fortsætter i op til en time eller halvanden før vi kan sove igen..

• #9   11. maj 2010 min kat følger også min døgnrytme, nogenlunde, hun har dage hvor hun vågner tidligere, men hun ELSKER at putte om morgenen.... men jeg tror heller ikk jeg gjorde noget særligt, hun vænnede sig bare til mig om min døgnrytme, da jeg lige havde fået hende var hun utrolig nat aktiv, og det var et helvede, men nu er alt fint... ellers prøv at kør hende træt inden du skal i seng, det kan være det hjælper

• #10   11. maj 2010 Ja , anja , det ku sagtens hjælpe at køre dem trætte smiley

Men min kat har heller aldrig været ude for en dør , og har aldrig set en fugl andet end ud a vinduet , ved ikk om det kan ha' noget og sige ?

• Ann N
    Ann N Tilmeldt:
    apr 2010

#11   11. maj 2010 Tro mig, det har vi også prøvet smiley hehe.

Og når vi skulle til at i seng, kunne man se hun var træt.

Når vi så ligger os, så er hun LYSVÅGEN igen smiley

• #12   11. maj 2010 Ja men han gider bare ikk lege som sådan, kun når det er apport, som han har lært sig selv.. men ja jeg tror jeg vil forsøge at holde ham vågen og lege med ham inden vi går i seng for han ligger meget gerne og sover hos mig fra 19 - 22/23 om aftenen hvis han kan komme til det.. Måske det kan hjælpe, men nogle dage sover han oss fint, specielt hvis vi har været oppe til langt ud på natten med gæster osv..

• #13   11. maj 2010 sådan er min også nogle gange.. Lysvågen så snart vi skal sove

• #14   11. maj 2010 Hej,

Med fare for at blive haglet ned, vil jeg gerne afsløre, at vores to katte sover ude på vores badeværelse om natten.
    Der er fin plads, de får tæppe ud, og kattebakken er der også sagtens plads til. Vi fylder vand i håndvasken, så de har noget at drikke.

Hvis vi sover for længe begynder vores hankat at mosle rundt og hive ting ned fra hylden over spejlet, så vågner vi og de kommer ud smiley
    Det sker dog sjældent, for det meste er der en af os der vågner tidligt og skal tisse (er man så gammel? smiley og så kommer de ud der.
    De fiser ud for at få morgenmad så snart de bliver lukket ud.

Vi valgte dette alternativ, da vores katte bestemt ikke følger vores døgnrytme, og når de sover ude (vi har kun en skydedør og intet vindue i vores soveværelse, derfor er det næsten uudholdeligt at have lukket dør til soveværelset en hel nat) skiftesvis leger de, mosler rundt på os, hopper op og ned fra sengen (og til/fra vores maver) konstant, vil kæles og er i det hele taget meget forstyrrende. Vi prøvede dette nogle måneder, men vi kunne mærke at det gik ud over os begge, at vi ikke fik ordentlig søvn.

Derfor toilet-løsningen smiley
    Det fungerer absolut fint her! Jeg tror dog, at det er bedst at vente med den løsning til killingen føler sig helt tryg i sit nye hjem...

• #15   11. maj 2010 Ps. De har forresten også et af deres kradsetræer derude...

• #16   12. maj 2010 Hehe er bare en killing med krudt i røven smiley

Skal nok blive bedre når hun bliver ældre smiley

• #17   12. maj 2010 det sker helt automatisk at de begynder at følge jeres rytme alle mine 4 de store går med iseng når jeg går iseng , de ved når alt lys slukkes så skal der puttes men de er også de første til og vågne når man vågner om morgenen så de klar . min lille killing på ½ år er ikke helt klar endnu , men kan da mærke hun sover til ca 4 - 5 om morgenen så bliver hun lidt rastløs men det er ikke så slemt . vi har intet gjort for og vænne dem til det andet end tid og tålmodighed . vi gjorde i starten med de 2 gamle og sige godnat kom så så nu skal vi iseng om det har virket ved jeg ikke men de ligger troligt og sover hver nat . jeg synes personligt det er synd at de skal have lukket dør mm der er da ikke noget hyggeligere end flere katte der ligger og putter hos mig .
    Så TID og tålmodighed og i starten hvis jeres killing leger så sig evt navn og stop et par gange . min den lille ved godt når jeg siger hendes navn så laver hun ballade og fiser ud af soveværelset , hun er nu så sød smiler .

• #18   12. maj 2010 Liza - Jeg er helt enig i, at det ikke er en optimal løsning, og det er da dejligt at det fungerer hos dig. Men efter et par måneder med meget forstyrret søvn måtte vi prøve noget andet smiley

• Ann N
    Ann N Tilmeldt:
    apr 2010

#19   12. maj 2010 Der er ikke andet end at se tiden an så smiley Vi kan som sagt godt få hende til ro, efter ca ½ time, og så sover hun til vi skal op "rigtigt" når vækkeuret ringer. Men hun skal lige vågne og lave balade kl 5 smiley

Kommentér på:
Vågner kl. 05.00 :|

Annonce