{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Min somali er syg {{forumTopicSubject}}

Jeg overtog lille ali for en uge siden og der havde han lige været syg, han haltede skiftevis på hans forpoter og havde haft feber men så forsvandt det så vi blev enige om at jeg godt kunne overtage ham. Han bror havde de haft til dyrlægen og han fik noget antibiotika og smertestillende så blev han sendt hjem igen, lægen sagde det kunne være reaktion på vaccination.

Så her en uge efter hvor ali har haft det helt fantastisk og er faldet godt til blev han helt stille igår, han sov hele dagen - hvilket i sig selv er underligt, og han har også ligget hele natten i vores seng. Han spinder meget og er meget stille. Hans tandkød var meget hvidt igår så vi hjalp ham med en lille sprøjte og gav ham noget at drikke, og han har også spise fint og været i bakken.

Det eneste han har lavet er at ligge ned og sove, så imorges var jeg på apoteket og hente et termomenter, hans temp siger 39,8 hvilket er lidt for højt.
Jeg har snakket med min opdrætter og hun har sendt mig en mail omkring noget der hedder "limping kitten symdrome", hvis i går ned på siden kan i læse om det:

http://www.proprius.dk/dk_hp/helbred_2005.htm

Hun mener jeg skal vente med at tage til dyrlægen, hvad mener i jeg skal gøre, er lidt i tvivl

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min somali er syg
  • #1   15. maj 2010 har selv haft en kat killing med limping calici og det kan gå rigtig stærkt med denne sygdom , men hm lyder mærkeligt hvis din kat " blev rask " igen i en uge . men uanset hvad sørg for masser af væske i ham og hold øje med temperaturen . jeg tror nok jeg personligt ville tage til dyrlægen. men den sygdom er ret svær og få en dianogse på da man kun kan se på prøver hvis den er i udbrud . men prøv evt og føl lidt på hans ben poter og armhulerne om han er øm . hvor gammel er han ?? hvornår og hvilke vaccinationer har han fået ?
    du må endelig skrive igen er da spændt på hvordan det kommer til og gå .

• #2   15. maj 2010 ps tunge og tandkød er typiske tegn på hvis det kan være calici = meget rødme irritation ømhed mm .

• #3   15. maj 2010 Jamen jeg er da rimelig bekymret og jeg prøver at lade være med at gøre noget ligenu, gør som opdrætteren sagde, men jeg synes det er synd han skal have ondt.
    Jeg har ikke fået svar på om hans mor er vaccineret men det går jeg da ud fra, de har givet ham hans første vaccine, der står i hans bog det er Fellocell CVR, og han skal vaccineret igen om 4 uger, han er født den 8-feb 2010.

Jeg har ringet til dyrlægen men hun gider ikke sige noget som helst, jeg forstår godt de vil tjene penge men helt ærligt, det er selvfølgelig træls at betale gebyr, men det er da ikke det det handler om..

• #4   15. maj 2010 Ej Søde :O( Hvor er jeg ked af og høre din nye mis er syg!! Håber det bedste for dig.. Kram..

• #5   15. maj 2010 Jeg synes opdrætter burde skamme sig, man sælger ikke syge dyr....

Under alle omstændigheder skal du oplyses om hvad du skal gøre hvad det handler om osv

• #6   15. maj 2010 Maria P: Lige mine ord!!

• #7   15. maj 2010 Hvordan har katten det nu?

• #8   16. maj 2010 Læs dog hvad der står inden I anbefaler nogen at skamme sig.

• #9   16. maj 2010 Jeg har læst det og mener hvis opdrætter er klar over hvad katten fejler, hvilket hun må gøre hvis hun sender dette link, så skal hun da også oplyse om kattens tilstand, behandlings muligheder osv og det kan ikke være gjort når sælger er i tvivl om hvad hun skal gøre.

• #10   16. maj 2010 Det er sgu da Opdrætter der har fejlet!! Nogen ser det som en vare! Ja undskyld.. Og så burde hun da have nok fornuft til og skrve og give vejledning ang Katten.. Og hun virker til og have vidst det, så hun er da vidst den er mest ansvarlig!
    MIN MENING!!

• #11   16. maj 2010 OK, så læs igen -. dette er hvad køber er blevet oplyst:

"der havde han lige været syg, han haltede skiftevis på hans forpoter og havde haft feber men så forsvandt det så vi blev enige om at jeg godt kunne overtage ham. Han bror havde de haft til dyrlægen og han fik noget antibiotika og smertestillende så blev han sendt hjem igen, lægen sagde det kunne være reaktion på vaccination."

Hvad mener I skulle være gjort anderledes - som situationen var - ikke set i efterrationaleringens skær.

• #12   16. maj 2010 Hun skulle have haft navn på sygdommen.

Og en reaktion på vacc behandler man vel ikke med antibiotika ??

• #13   16. maj 2010 Hvad så med nu!! Hun søger råd og får ikke ret meget råd! Min menig.. Jeg håber bare det bedste..

• #14   16. maj 2010 Man behandler aldrig virus - og det er det også ved vaccinereaktion med antibiotika - antibiotikaen er for evt. følgevirkninger.

Det er ikke mere end en uge siden jeg var til foredrag - også om calici og den gren der giver Limping Det er helt normalt ´man ikke behandler - er det slemt gives smertestillende - det går over af sig selv igen i løbet af nogle dage. Katten kan smittes med den gren - eller en anden - eller kan gå i udbrud med det den har haft pga. stress. De fleste renser ssig for calici

Så kan jeg da vende den en omgang - Køber kunne også have spurgt hvad det var. Jeg er overbevist om det overhovedet ikke var nogen hemmelighed, havde det været var der nok næppe blevet oplyst det der blev.

• #15   16. maj 2010 Hvem søger råd - og af hvem?

Jeg læser det som en konstatering.

• #16   16. maj 2010 Lis! Må jeg godt spørge om noget.. Hvorfor er det altid den der køber katten! Der har skylden.. Burde sælger ikke sælger Ja undsyld katten(varen) på en fair måde og unden den har været syg osv!
    Man køber vel i den god tro at det er en sund kat(vare) og så er der vel ikke så meget og rafle om..

• #17   16. maj 2010 Jo køber kunne spørge ind til det, men man forventer vel lidt at blive godt oplyst når man køber en kat.

• #19   16. maj 2010 *¤*Lala Med Trolden og de 4 Damer *¤*

Du må spørge om lige hvad du vil. Sælger har oplyst - og hvem ved om der ikke er nævnt limpng cailci - det virker ihvertfald naturligt på mig når der så grundigt er oplyst forløbet. Køber kan jo ha' glemt det - der er man fancy ord ...

Katten var rask da den blev overdraget - der er altid en risiko ved at flytte en kat. Hvad er det for nogen garantier I vil have - og hvorfor skal køber ikke selv sætte sig bare en smule ind i - og spørge ind til. Det er pokker ta' mig ikke første gang de symptomer er nævnt på KG - faktisk et mere normalt end unormalt problem - ca. 80% af alle katte stifter bekendtskab med calici under en eller anden form - der som ved vores influenza virus mange grene.

Jeg syntes nok man skal sætte sig bare en smule ind i sagerne inden man gør nogen til syndebuk - og det har I vel ikke nøde at gøre på Liv's vegne - hun kan gøre det selv hvis hun føler for det - men den der baggrundsstøj på grund af uvidenhed - den har ingen brug for.

• #20   16. maj 2010 Lis! Ja sådan kan man også godt se på det og det kan jeg da også godt :O) Ikke det..
    Men jeg har bare en anden følse.. Men tak for dit svar..

• #21   18. maj 2010 Hejsa, undskyld jeg var sen til at opdatere.

Jeg vil gerne understrege at jeg var sat ind i kattens situation, og han havde sådan set fået det bedre. Hun har ikke nævnt noget om calici eller limping, men sagde til mig hvad dyrlægen havde sagt og det var at hans bror havde reageret på vaccinationen han havde fået. og at det var meget normalt at killinger kunne få sådan en periode hvor de var lidt små syge.
    Det var først da han fik det skidt efter en uge at hun sendte mig en mail og skrev at hun havde en mistanke om at det kunne være det.

Nåh men faktum er at den samme dag jeg skrev herinde, altså lørdag kom hans feber op på 40 og jeg gav ham vand med sprøjte men den stakkels kat bevægede sig næsten ikke, så jeg ringede til dyrlægen, og det hun gjorde var det samme som ved hans bror , antibiotika og smertestillende. Så skulle han bare hjem og sove det ud. Allerede om morgenen havde han det meget meget bedre. Og nu er han stort set frisk igen

Der er bare en ting der nager mig, tror i det kan komme tilbage??

Min opdrætter har været meget støttende og hun betalte også regningen efterfølgende.

Jamen der er slet ingen skyld eller noget i den her sag, jeg havde undersøgt sagen da jeg fandt ud af katten var syg. Jeg ringede til 3 dyrlæger og søgte på nettet, og grunden til jeg skrev her var at der er bare nogle her der ved rigtig meget om de forskellige sygdomme, og jeg blev da meget bange da jeg fandt ud af at den lille stakkel var syg. For hvad hvis det kunne smitte, men dyrlægen sagde så heldigvis at det troede hun ikke - men det virker bare ikke som om at hun var særlig sikker - i øvrigt der blev ikke nævnt calici eller noget som helst.

• #22   18. maj 2010 Nej Liv, jeg tror ikke det kommer tilbage.

Har han fået begge vacciner - du ved, de to basis som killing?

Calici kan smitte - har du vaccinerede voksne katte med et godt immunforsvar hopper det næppe på dem.

• #23   18. maj 2010 Jamen om 2 uger skal han havde sin nummer to killinge vaccination, og de andre bliver vaccineret en gang om året, så jeg synes selv jeg er dækket godt ind. Blev bare i tvivl for dyrlægen lød ikke særlig sikker, jeg hader det bare når de siger "tror" "går ud fra" og "lad os håbe"

• #24   18. maj 2010 Jamen om 2 uger skal han havde sin nummer to killinge vaccination, og de andre bliver vaccineret en gang om året, så jeg synes selv jeg er dækket godt ind. Blev bare i tvivl for dyrlægen lød ikke særlig sikker, jeg hader det bare når de siger "tror" "går ud fra" og "lad os håbe"

Kommentér på:
Min somali er syg

Annonce