Min somali er syg {{forumTopicSubject}}
Jeg overtog lille ali for en uge siden og der havde han lige været syg, han haltede skiftevis på hans forpoter og havde haft feber men så forsvandt det så vi blev enige om at jeg godt kunne overtage ham. Han bror havde de haft til dyrlægen og han fik noget antibiotika og smertestillende så blev han sendt hjem igen, lægen sagde det kunne være reaktion på vaccination.
Så her en uge efter hvor ali har haft det helt fantastisk og er faldet godt til blev han helt stille igår, han sov hele dagen - hvilket i sig selv er underligt, og han har også ligget hele natten i vores seng. Han spinder meget og er meget stille. Hans tandkød var meget hvidt igår så vi hjalp ham med en lille sprøjte og gav ham noget at drikke, og han har også spise fint og været i bakken.
Det eneste han har lavet er at ligge ned og sove, så imorges var jeg på apoteket og hente et termomenter, hans temp siger 39,8 hvilket er lidt for højt.
Jeg har snakket med min opdrætter og hun har sendt mig en mail omkring noget der hedder "limping kitten symdrome", hvis i går ned på siden kan i læse om det:
http://www.proprius.dk/dk_hp/helbred_2005.htm
Hun mener jeg skal vente med at tage til dyrlægen, hvad mener i jeg skal gøre, er lidt i tvivl
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 193
du må endelig skrive igen er da spændt på hvordan det kommer til og gå .
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 193
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 223
Jeg har ikke fået svar på om hans mor er vaccineret men det går jeg da ud fra, de har givet ham hans første vaccine, der står i hans bog det er Fellocell CVR, og han skal vaccineret igen om 4 uger, han er født den 8-feb 2010.
Jeg har ringet til dyrlægen men hun gider ikke sige noget som helst, jeg forstår godt de vil tjene penge men helt ærligt, det er selvfølgelig træls at betale gebyr, men det er da ikke det det handler om..
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
Under alle omstændigheder skal du oplyses om hvad du skal gøre hvad det handler om osv
apr 2007
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 534
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
okt 2008
apr 2007
MIN MENING!!
nov 2008
"der havde han lige været syg, han haltede skiftevis på hans forpoter og havde haft feber men så forsvandt det så vi blev enige om at jeg godt kunne overtage ham. Han bror havde de haft til dyrlægen og han fik noget antibiotika og smertestillende så blev han sendt hjem igen, lægen sagde det kunne være reaktion på vaccination."
Hvad mener I skulle være gjort anderledes - som situationen var - ikke set i efterrationaleringens skær.
okt 2008
Og en reaktion på vacc behandler man vel ikke med antibiotika ??
apr 2007
nov 2008
Det er ikke mere end en uge siden jeg var til foredrag - også om calici og den gren der giver Limping Det er helt normalt ´man ikke behandler - er det slemt gives smertestillende - det går over af sig selv igen i løbet af nogle dage. Katten kan smittes med den gren - eller en anden - eller kan gå i udbrud med det den har haft pga. stress. De fleste renser ssig for calici
Så kan jeg da vende den en omgang - Køber kunne også have spurgt hvad det var. Jeg er overbevist om det overhovedet ikke var nogen hemmelighed, havde det været var der nok næppe blevet oplyst det der blev.
nov 2008
Jeg læser det som en konstatering.
apr 2007
Man køber vel i den god tro at det er en sund kat(vare) og så er der vel ikke så meget og rafle om..
okt 2008
nov 2008
Du må spørge om lige hvad du vil. Sælger har oplyst - og hvem ved om der ikke er nævnt limpng cailci - det virker ihvertfald naturligt på mig når der så grundigt er oplyst forløbet. Køber kan jo ha' glemt det - der er man fancy ord ...
Katten var rask da den blev overdraget - der er altid en risiko ved at flytte en kat. Hvad er det for nogen garantier I vil have - og hvorfor skal køber ikke selv sætte sig bare en smule ind i - og spørge ind til. Det er pokker ta' mig ikke første gang de symptomer er nævnt på KG - faktisk et mere normalt end unormalt problem - ca. 80% af alle katte stifter bekendtskab med calici under en eller anden form - der som ved vores influenza virus mange grene.
Jeg syntes nok man skal sætte sig bare en smule ind i sagerne inden man gør nogen til syndebuk - og det har I vel ikke nøde at gøre på Liv's vegne - hun kan gøre det selv hvis hun føler for det - men den der baggrundsstøj på grund af uvidenhed - den har ingen brug for.
apr 2007
Men jeg har bare en anden følse.. Men tak for dit svar..
mar 2009
Jeg vil gerne understrege at jeg var sat ind i kattens situation, og han havde sådan set fået det bedre. Hun har ikke nævnt noget om calici eller limping, men sagde til mig hvad dyrlægen havde sagt og det var at hans bror havde reageret på vaccinationen han havde fået. og at det var meget normalt at killinger kunne få sådan en periode hvor de var lidt små syge.
Det var først da han fik det skidt efter en uge at hun sendte mig en mail og skrev at hun havde en mistanke om at det kunne være det.
Nåh men faktum er at den samme dag jeg skrev herinde, altså lørdag kom hans feber op på 40 og jeg gav ham vand med sprøjte men den stakkels kat bevægede sig næsten ikke, så jeg ringede til dyrlægen, og det hun gjorde var det samme som ved hans bror , antibiotika og smertestillende. Så skulle han bare hjem og sove det ud. Allerede om morgenen havde han det meget meget bedre. Og nu er han stort set frisk igen
Der er bare en ting der nager mig, tror i det kan komme tilbage??
Min opdrætter har været meget støttende og hun betalte også regningen efterfølgende.
Jamen der er slet ingen skyld eller noget i den her sag, jeg havde undersøgt sagen da jeg fandt ud af katten var syg. Jeg ringede til 3 dyrlæger og søgte på nettet, og grunden til jeg skrev her var at der er bare nogle her der ved rigtig meget om de forskellige sygdomme, og jeg blev da meget bange da jeg fandt ud af at den lille stakkel var syg. For hvad hvis det kunne smitte, men dyrlægen sagde så heldigvis at det troede hun ikke - men det virker bare ikke som om at hun var særlig sikker - i øvrigt der blev ikke nævnt calici eller noget som helst.
nov 2008
Har han fået begge vacciner - du ved, de to basis som killing?
Calici kan smitte - har du vaccinerede voksne katte med et godt immunforsvar hopper det næppe på dem.
mar 2009
mar 2009
Min somali er syg