{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Opkast og fældning ?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg i 3 dage set at der bliver kastet op i mit hus , men jeg ved simpelthen ikke hvem af dem det er ...
Jeg kan udelukke mynne, for hun var ikke hjemme inat, og der kom en portion mere ...

Det ser ud som slugt mad der ikke er fordøjet...
Ingen af misserne virker sløje, de spiser alle sammen...

Bamse er jo langhåret, og tænker på fældning, så er det måske hårbolde, men burde alt maden så være hel ?

Hvis det var hårbolde, ville man så kunne se det i opkastet ??

Hilsen Betina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opkast og fældning ??
  • Jette C
    Jette C Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #1   18. maj 2010 Jeg ville lige kikke forbi en dyrlæge, hyppig opkast hos katte kan være et tegn på nyreproblemer, katten viser ikke andre symptomer før det er for sent. Bliver det opdaget i tide kan det holdes nogenlunde i skak med en speciel nyre diet.

• #2   18. maj 2010 Jeg har faktisk lige været inde hos mine dyrlæger og fået fortalt omkring foder. Katte tygger ikke deres mad, de knækker det hvis det er stort og ellers sluger de det helt. Så kattes opkast vil altid have hel foder. Det er der ikke noget unormalt i. Men har det lagt længe i mavesækken, vil mavesyren selvfølgelig nedbryde foderet.

Der vil ikke være store pelsklumper i opkast - det kan være svært at se. Er det blandet med græs eller ? Giver du kattemalt eller foder til "hairball control"?

Godt du er opmærksom på det - for katten skal helst ikke blive ved med at kaste op.

• #3   18. maj 2010 Der er hairbaal reduction i det royal canin foder jeg bruger ...
    Katte græs bruger vi ikke, de snupper det i haven.....

Men jeg har snakket med dyrlægen, og jeg må prøve at holde dem inde en ad gangen... Hun mente det lød som om at en af dem foræder sig, og det kunne være fordi den er nederst i hirakiet ....
    Men har taget en fremmede kat på fersk gerning 2 dage i denne uge, med at være inde og spise af madskålen, så måske en af dem er bange for at han pludselig kommer ind og derfor sluger maden ??

• #4   20. maj 2010 Tænker på om dine katte har foder stående forskellige steder og ikke kun et sted? Det har vi herhjemme - nu har vi kun to katte, men så skal de ikke "slås" om skålene, hvis der er mad forskellige steder i huset.

Vidste ikke at dine katte er udekatte - derfor jeg skrev det med kattegræs smiley

Ved ikke om det kan skyldes den fremmede kats indtrængende - for dine katte ved jo at der altid er mad til dem, men det kan da godt være at det er grunden til det.

Lader du den fremmede kat spise indenfor, for hvis du gør, så kunne du jo evt stille lidt udenfor istedet for, så den ikke går indenfor og spiser. Ved at min mor har aftale med flere naboer om, at der står lidt foder udenfor, så de holdes udenfor, hvis det er maden de kommer for.

Kan også være, at den ene kat som kaster op og forsluger sig skyldes at den skal have større foderstykker, som feks. MCO foder. Så skal det nemlig lige knuses en enkelt gang før de sluger det.

Kommentér på:
Opkast og fældning ??

Annonce