787 visninger
|
Oprettet:
Opkast og fældning ?? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg i 3 dage set at der bliver kastet op i mit hus , men jeg ved simpelthen ikke hvem af dem det er ...
Jeg kan udelukke mynne, for hun var ikke hjemme inat, og der kom en portion mere ...
Det ser ud som slugt mad der ikke er fordøjet...
Ingen af misserne virker sløje, de spiser alle sammen...
Bamse er jo langhåret, og tænker på fældning, så er det måske hårbolde, men burde alt maden så være hel ?
Hvis det var hårbolde, ville man så kunne se det i opkastet ??
Hilsen Betina
maj 2010
Følger: 1 Svar: 1
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Der vil ikke være store pelsklumper i opkast - det kan være svært at se. Er det blandet med græs eller ? Giver du kattemalt eller foder til "hairball control"?
Godt du er opmærksom på det - for katten skal helst ikke blive ved med at kaste op.
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
Katte græs bruger vi ikke, de snupper det i haven.....
Men jeg har snakket med dyrlægen, og jeg må prøve at holde dem inde en ad gangen... Hun mente det lød som om at en af dem foræder sig, og det kunne være fordi den er nederst i hirakiet ....
Men har taget en fremmede kat på fersk gerning 2 dage i denne uge, med at være inde og spise af madskålen, så måske en af dem er bange for at han pludselig kommer ind og derfor sluger maden ??
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Vidste ikke at dine katte er udekatte - derfor jeg skrev det med kattegræs
Ved ikke om det kan skyldes den fremmede kats indtrængende - for dine katte ved jo at der altid er mad til dem, men det kan da godt være at det er grunden til det.
Lader du den fremmede kat spise indenfor, for hvis du gør, så kunne du jo evt stille lidt udenfor istedet for, så den ikke går indenfor og spiser. Ved at min mor har aftale med flere naboer om, at der står lidt foder udenfor, så de holdes udenfor, hvis det er maden de kommer for.
Kan også være, at den ene kat som kaster op og forsluger sig skyldes at den skal have større foderstykker, som feks. MCO foder. Så skal det nemlig lige knuses en enkelt gang før de sluger det.
Opkast og fældning ??