875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Så blev man lige temmelig upopulær Så blev man lige temmelig upopulær

Den bette mis, havde fået knuder/uldtotter i den lange pels på bagbenene (kan ikke få lov til at børste ham der), og nu har jeg i snart 4 dage forsøgt at snige en saks i nærheden af området og også forsøgt med fingrene at få det filtret ud og nu lykkedes det endelig med saksen ;0)

Eller det vil sige, det ene ben fik jeg det hele og på det andet ben kun den ene uldtot og da jeg skulle til at klippe den anden af, kom udyret frem og min arm ligner nu noget der er løgn.. Så må nok prøve at liste mig til det igen, når han er faldet lidt ned - lige nu er han i hvert fald meget fornærmet..

Så nu er spørgsmålet - hvordan pokker undgår jeg det en anden gang?? Jeg kan som sagt ikke få lov til at børste ham på bagbenene, resten af kroppen er ok, men bare ikke der. Og saksen bliver angrebet stort set hver gang den kommer i nærheden, og er jo ikke vild med en arm der ligner noget der er løgn hver gang, men det kan selvfølgelig blive nødvendigt, hvis ikke det kan være anderledes..

I værste fald må dyrlægen jo klare det for mig..

Hmm ville nogen gange ønske at jeg havde 4 hænder - det ville i hvert fald gøre det nemmere at holde ham fast. Utrolig hvor mange krumspring han kunne lave for at undslippe..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så blev man lige temmelig upopulær
  • #1   20. maj 2010 Du bliver nødt til at vænne ham til det stille og roligt - babyskridt. Katte kan bestemt ikke lide at blive holdt mod deres vilje, så vil de automatisk gå i forsvar.

Jeg ville hvis det var mig, tage børsten/kammen og rede ham et strøg af gangen, og så en godbid ( noget han virkelig elsker) og så et strøg til og en godbid og sådan ville jeg fortsætte indtil han forbinder børsten med noget positivt. Det samme med saksen. Men hvis du kan komme til at rede ham, så burde saksen ikke være nødvendig.

• #3   20. maj 2010 Nå jeg ordner min kat igennem så er han heller ikk vild med numsen og bagben men han ved nå jeg tager i nakken på ham så ligger han helt stille også kan jeg få det ordnet... dog for ikk og være for ond så tager vi det altid i flere omgange.. Og han vil altid gerne snakke med mig kort efter så kommer han spindene hen til mig også bliver jeg vasket mens jeg nusser ham =)

• #4   20. maj 2010 vil se om jeg ikke kan skaffe en sådan kam..

Var faktisk heller ikke helt vild med at bruge saksen, i det jeg var bange for at klippe i ham

så øver lidt med nogle godbidder og så børsten, så må vi se om det ikke dur

tak for hjælpen

• #6   20. maj 2010 Jeg har osse altid børste/kam liggende ved både sofa og ved siden af mine seng. For mine katte er det blevet en del at "nusseriet" og de fleste af dem kommer når jeg holder en af delene op

• #7   21. maj 2010 Har faktisk også børsten/kammen liggende på sofabordet, og det går også fin på selve kroppen og han er helt vild med at gnide hovedet imod den. Det er bare bagbenene, der er et problem - men næste gang bliver det med lidt lækkert til at lokke ;0)

Kommentér på:
Så blev man lige temmelig upopulær

Annonce