551 visninger
|
Oprettet:
to hankatte {{forumTopicSubject}}
Hvordan vil det gå at have to hankatte sammen??? Når der også er en hunkat i forvejen...
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 27
Har nemlig kig på en lille sød killing som er en han, men er det ikke bedre at få en hunkat istedet? Vil de ikke bedre kunne sammen?? Det er meningen at hankatten som jeg har nu skal kastereres.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 47 Katte: 15 Emner: 90 Svar: 747
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jan 2010
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
feb 2010
jan 2010
men tak for alle de gode svar
feb 2010
Nu skriver jeg ikke dette med løftet pegefinger, men da jeg ved at MCO er een af de racer der har problemer med arvelige sygdomme, skal du være meget påpasselig med hvilken hankat du bruger. Jeg kan se at du ikke har stamtavle på din hun, så du har ikke mulighed for at vide hvad der lægger bag hende. Derfor er det meget vigtigt at du har kendskab til hvad der er bag hankatten. Jeg har ikke selv opdræt af MCO, valgte racen fra, da jeg fandt ud af hvor meget menneskabt dårligdom der findes i dem. Det skal så lige siges at jeg er ejer af en skøn neutraliseret MCO-han. Så skal du tage det skridt at få killinger, så de efter en han der er tjekket for de ting. Det kan selvfølgelig tage tid, men jeg kan fortælle dig at det tog mig ca. 1½ år at finde min hankat, fordi jeg ikke vil gå på kompromis og slet ikke fordi min race, endnu, er en såkaldt "lille" race.
Held og lykke til dig, håber ikke jeg har trådt dig over tæerne, for det er IKKE min hensigt.
jan 2010
Men jeg synes at er en både en god oplevelse for mig og for min kat, at hun prøver at få et kuld, ligemeget hvilken hankat som er faren.
Og en lille opdate på de to hankatte, jeg har valgt at få den lille hankilling, hvor begge hankattene skal kastereres når de er klar til det
feb 2010
Til det første er det sådan at hvis du neutraliserer hunkatten, vil hun ikke have behovet. Der hvor det er synd er når de gang på gang kommer i løb og de ikke har mulighed for at parre sig, så kan de blive tossede, som du skriver. Og du har helt ret i at du ikke har nogen mulighed for at kende baggrunden på en kat uden tavle. Det er en risiko, men det behøver bestemt ikke gå galt.
Det er osse normalt en rigtig god oplevelse at få killinger, sidst jeg fik, var det et skræk-scenarie og ekstremt dyrt. For ikke at tale om at det var mentalt hårdt. Skal jeg have dækket bare dyrlægeregningerne ind, skulle jeg tage 3 gange så meget for mine bebser og den går desværre ikke. Men sådan går det heldigvis ikke ret tit.
Held og lykke med det hele til dig og misserne
to hankatte