{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Sammenkomst af katte? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal fra d. 6 juni og 10-12 dage frem over til mine forældre og passe deres sky British Shorthair. I den anledning tager jeg min lille Bella med mig. Den eneste kat mine forældres kat har stødt ind i, er naboens, som hun var ved at flå levende.

Spørgsmålet er, om jeg skal holde dem adskilt fra hinanden, mens vi bor der de 10-12 dage? Det er et forholdsvist stort hus i to etager, så det ville sagtens kunne lade sig gøre.

Derudover, rejser jeg selv i to ugers tid, midt i sommerferien, og Bella skal i den tid også være hos de gamle.

Selvfølgelig kunne det være spændende og måske hyggeligt, at lade de to katte lære hinanden at kende. Men hvis det går, frygter jeg også at de kommer til at savne hinanden. Specielt Bella.

Hvad er jeres råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammenkomst af katte?
  • #1   28. maj 2010 Det med at hun lige er flyttet hertil har jeg helt sikkert også tænkt over. Hun er bare faldet rigtig hurtigt til og generelt rigtig lærenem med ting og er derudover blevet helt tryg ved mig, så tænkte måske det ikke var så slemt, når jeg jo kommer til at være omkring hende konstant over hos mine forældre. Uanset om kattene skal introduceres for hinanden eller ej.

• #2   28. maj 2010 Du har nok ret. Det vidste jeg jo også godt selv, men håbede at det ville være muligt at have dem samme sted, så jeg ikke skulle prioritere hver dag, hvem jeg er mest sammen med af de to.

Hvad foreslår du, at jeg gør, når jeg rejser selv i to ugers tid i august?

• #3   28. maj 2010 Hejsa smiley
    Det er så vidt jeg har forstået meget forskelligt hvordan katte håndtere nye katte i deres hjem. Da vi fik Fifi tog det Trip lige omkring en uge at lære at tolerere hende og efter endnu et par dage begyndte de at lege. Nu efter snart 2 måneder elsker de hinanden men jeg tror ikke der når at ske meget venskab på 10-12 dage.

Jeg har aldrig set Trip så sur som da Fifi først kom ind i huset. Han brummede uafbrudt og hvæsede så snart han kunne se hende. På et tidspunkt da han var inde på mit værelse skulle jeg tage ham ind i stuen og Fifi ind på værelset så de kunne rende rundt og vende sig til hinandens lugte, dog løb Fifi ind før jeg fik fat i Trip så han endte på mystiskvis på min ryg og kravlede rundt etc etc. min point er at det kan gå hen og blive meget besværligt at introducere to katte og mon det er besværet værd hvis du kun skal være der i 10-12 dage smiley
    Det skal også lige nævnes at selv da vi holdte dem adskildt kunne Trip ikke tåle at være i nærheden af os hvis vi lugtede af Fifi men hvis de kan have hver deres etage og du gider komme af med lugten af den ene kat når du går over til den anden så burde det ikke være noget problem smiley

Det kunne jo også være at de to kunne lide hinanden, det ville jeg bare ikke satse på

• #4   28. maj 2010 Det ville være synd for så lillie en killing at skulle stresses så meget - du har lige får den som kun 12 uger gammel - katte har det bedst i deres vante omgivelser.

Er den vaccineret - hvis ikke, så er det endnu mere risikofyldt

• #5   28. maj 2010 .. Hvad er jeres forslag , når jeg selv rejser væk i 2-3 uger? Jeg synes det er synd, at hun skal være herhjemme alene meget af tiden. Mine forældre vil ikke kunne komme over hver dag, da de arbejder.

• #6   28. maj 2010 Der har jeg desværre ingen gode råd udover at be en ven passe hende. Således at hun bliver hjemme og din ven kommer og besøger hende - Vores overbo bad os tit om det og så sad Natacha og jeg deroppe en halv aften og legede med hende :b

• #7   28. maj 2010 Nu er det jo tilfældigvis sådan, at vi kender vores overbo, som vi nogen gange ses med.. Så det er måske en løsning. Ville dog selvfølgelig foretrække, at det er én jeg 100% stoler på, som fx mine forældre.

• #8   28. maj 2010 Meget forstågeligt men det er som sagt vigtigt at det er personen der render frem og tilbage og ikke missen og det måske for meget at forlange af dine forældre. Det ved jeg ingenting om men måske godt at tænke over inden man spørger om de vil passe hende smiley

• #9   28. maj 2010 Han har endda sagt, at han gerne vil passe hende hvis det er, da han er vild med katte. Jeg tror problemet er løst. Tak for hjælpen til alle som skrev på tråden (:

• #10   28. maj 2010 Elena&Bellatrix **Nu er det jo tilfældigvis sådan, at vi kender vores overbo, som vi nogen gange ses med.. Så det er måske en løsning. Ville dog selvfølgelig foretrække, at det er én jeg 100% stoler på, som fx mine forældre.**

Man SKAL sørme også kunne stole 100% på kattepassere! 99% er ikke nok.
    Under alle omstændigheder så hold løbende kontakt mens man selv er bortrejst - der KAN ske ulykker eller noget med kattepassere mens man selv er på ferie.

Evt. lad overboen passe katten et enkelt døgn eller to, inden du tager væk i flere uger. (Jeg synes 2-3 uger er længe for en kat at blive passet i sit eget hjem ... men måske hun kan bo hos overboen...)

• #11   28. maj 2010 Vores overbo er samtidig vores ven og har selv haft katte. Men selvfølgelig vil jeg ikke efterlade ansvaret hos ham i de 2-3 uger jeg er væk. Mine forældre slipper skam ikke fra at skulle besøge hende også, og da heller ikke min bror.

• #12   29. maj 2010 God ide at have flere, der kigger forbi.

• #13   29. maj 2010 I forhold til hvor hurtigt hun vender sig til folk, så tror jeg ikke det er en ulempe. Måske mere en fordel, så hun ikke savner og vænner sig til en enkelt af de besøgende. (Hun får sikkert nok i at savne mig og min kæreste)

Kommentér på:
Sammenkomst af katte?

Annonce