Sammenkomst af katte? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal fra d. 6 juni og 10-12 dage frem over til mine forældre og passe deres sky British Shorthair. I den anledning tager jeg min lille Bella med mig. Den eneste kat mine forældres kat har stødt ind i, er naboens, som hun var ved at flå levende.
Spørgsmålet er, om jeg skal holde dem adskilt fra hinanden, mens vi bor der de 10-12 dage? Det er et forholdsvist stort hus i to etager, så det ville sagtens kunne lade sig gøre.
Derudover, rejser jeg selv i to ugers tid, midt i sommerferien, og Bella skal i den tid også være hos de gamle.
Selvfølgelig kunne det være spændende og måske hyggeligt, at lade de to katte lære hinanden at kende. Men hvis det går, frygter jeg også at de kommer til at savne hinanden. Specielt Bella.
Hvad er jeres råd?
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
maj 2010
Hvad foreslår du, at jeg gør, når jeg rejser selv i to ugers tid i august?
apr 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 35
Det er så vidt jeg har forstået meget forskelligt hvordan katte håndtere nye katte i deres hjem. Da vi fik Fifi tog det Trip lige omkring en uge at lære at tolerere hende og efter endnu et par dage begyndte de at lege. Nu efter snart 2 måneder elsker de hinanden men jeg tror ikke der når at ske meget venskab på 10-12 dage.
Jeg har aldrig set Trip så sur som da Fifi først kom ind i huset. Han brummede uafbrudt og hvæsede så snart han kunne se hende. På et tidspunkt da han var inde på mit værelse skulle jeg tage ham ind i stuen og Fifi ind på værelset så de kunne rende rundt og vende sig til hinandens lugte, dog løb Fifi ind før jeg fik fat i Trip så han endte på mystiskvis på min ryg og kravlede rundt etc etc. min point er at det kan gå hen og blive meget besværligt at introducere to katte og mon det er besværet værd hvis du kun skal være der i 10-12 dage
Det skal også lige nævnes at selv da vi holdte dem adskildt kunne Trip ikke tåle at være i nærheden af os hvis vi lugtede af Fifi men hvis de kan have hver deres etage og du gider komme af med lugten af den ene kat når du går over til den anden så burde det ikke være noget problem
Det kunne jo også være at de to kunne lide hinanden, det ville jeg bare ikke satse på
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Er den vaccineret - hvis ikke, så er det endnu mere risikofyldt
maj 2010
apr 2009
maj 2010
apr 2009
maj 2010
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Man SKAL sørme også kunne stole 100% på kattepassere! 99% er ikke nok.
Under alle omstændigheder så hold løbende kontakt mens man selv er bortrejst - der KAN ske ulykker eller noget med kattepassere mens man selv er på ferie.
Evt. lad overboen passe katten et enkelt døgn eller to, inden du tager væk i flere uger. (Jeg synes 2-3 uger er længe for en kat at blive passet i sit eget hjem ... men måske hun kan bo hos overboen...)
maj 2010
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
maj 2010
Sammenkomst af katte?