731 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Gravid, katten må ud! :-( Gravid, katten må ud! :-(

JEG FORSTÅR DET BARE IKKE????

Ser den ene annonce efter den anden med katteejer der skal af med deres kat pga. graviditet... smiley
Tror folk deres katte hopper på babyen??? Mine katte er ski da også vilde og klodset (de er MCO) Men de kunne aldrig drømme om at gøre min datter noget!
Hvorfor smider folk kattene ud uden at give det en chance??? Syns sq det er trist....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid, katten må ud! :-(
  • #1   29. maj 2010 Fatter det heller ikke, men tror nu ikke det er fordi de tror at katten springer på ungen eller lægger sig på ungen.

Tror det handler om at man ikke må skifte kattebakke og den slags mens man er gravid, for ikke at få den der virus (som jeg ikke lige kan huske hvad hedder). Men chancen for at få virussen er faktisk større fra uvaskede grøntsager/frugt eller råt kød.

Og helt ærlig, hvis man er så nervøs, så kan manden vel skifte bakken de 9 måneder det står på?!?

• #2   29. maj 2010 Nadja- Men denne virus kan du kun få hvis du fodre din kat med råt kød eller den er frit gående...
    Tror tit det er en lam undskyldning....

• #3   29. maj 2010 Desuden har man som regel været i kontakt med virussen når man skiftede bakke inden graviditet, hvorfor man er immun over for virus også under graviditet. Men faktisk så råder en del læger og jordemødre folk til at komme af med katten ved graviditet.

Handler jo om dårlig oplysning.

Og som sagt tidligere, så gør det vel ikke noget at manden tømmer bakken.

Ku læse i en anden tråd at hendes kæreste var bange for at katten skulle føre til at et evt barn de engang skulle have, ville få allergi, hvorfor han mente at hvis hun blev gravid skulle de af med katten.
    Hvilket jo er helt hen i vejret

• #4   29. maj 2010 Randi:
    Tror såmænd også at det blot er en dårlig undskyldning.. Gælder jo for den sags skyld ikke kun katte at folk skiller sig af med, når de blir gravide. Tit er det jo alle kæledyr der må ofre sig. Og ja, vidste godt det kun vvar med råt kød og hvis den går ude, men så er man jo som regel immun overfor den i forvejen

• #5   29. maj 2010 jeg syntes også det er så læderlig at folk tinker sådan så må ders katte ikke betyde meget for dem. jeg har gået i genem 2 greviditeter med katte og uden mand og mine børn har det rigtig fint og der var ingen ting genem greviditeten og vis man er bange for at skifte bakke så kan man tag et tørklæde op over næsen og munden og vaske sine finger bagefter være er den ikke. kunne aldrig drømme om at skelle mig af med mine katte og slet ikke på grund af man er grevid og børn har godt af at vokse op med dyr at vise omsorg og respekt over for dyr.

• #6   29. maj 2010 Jeg sys os det er helt ude i hampen smiley
    Det er noget værre pjat , og ja Nadia : hvis det er dét det handler om må manden sku da liiige stramme sig an og gøre lidt også . jeg synes det er utroligt man i det hele taget vil anskaffe sig et dyr , hvis man alligevel ikk vil ha dem når man er gravid, men det er jo bare min mening .

• #7   29. maj 2010 Det er vi fuldstændig enig i!
    Vi fik først kattene efter min datter var født, men jeg ville da nok også få min mand til at tømme bakken, bare for at være sikker smiley
    Så kunne man også lige holde en pause med det i 9mdr, hehe... ;-D

Men ja det er helt hen i vejret...

• #8   29. maj 2010 **DK Healing Heart.* *- Helt enig, det eneste er da hvis barnet var allergisk... Men kunne ALDRIG drømme om at skille mig af med mine mislinger på forhånd....

• #9   29. maj 2010 ja fryker også at en af mine børn skulle få alegi for vis jeg fik det ville jeg bare tag noget medisin for det det var bare noget andet med børnene.
    men syntes alså børn har godt af dyr mine børn vil ik en gang la mig trede på en myre før de siger man skal være god ved dyrene sss

• #10   29. maj 2010 Ja, der ville ikke være så meget at rafle om hvis en af børnene fik allergi (også min største frygt)

Og vi kan kun være HELT enig om, at børn har godt af at vokse op sammen med dyr...!
    Hvis de så også har forældre med respect for dyr smiley

• #11   30. maj 2010 ja vis foreldrene ikke har respekt for dyr får børnene det heller ikke en jeg kente graved levene kattekillinger ned da han var 13 år blev så sur da jeg fik det a vide og det værste var jo han selv syntes det var fedt i en alder af 20

• #12   30. maj 2010 Det er sygt!
    Man kan sq ikke syns det er sjovt at mishandle dyr, de skulle have samme omgang! smiley

• #13   30. maj 2010 ja og hans mor er ikke en hak bæder hun lod sin kat få killinger jeg ved ikke hvor mange gange og så føte den dem og de fik lov at blive 3 uger ca så fik hun dem avlivet og så sente hun så sin søn ned med dyrene med en anden og så beholte de så pengene og begraved de små misser levene syntes bare det så forfærlig

• #14   30. maj 2010 HVAD SIGER DU!? smiley
    Jeg havde fandme gennem banket ham med den skovl han havde brugt til det!

• #15   30. maj 2010 flipped også fulstendi ud på ham over for hans vender men de syntes så bare det var sjover så jeg gik. møtte så hans mor nogle dage efter og så flipped jeg ellers bare ud på hin og hun virked som hun var bare sur over hindes dreng bare havde snydt hin for de penge til avlivning på de små men ellers var hun ligeglad har bare ingen respekt for sådan nogle mensker forstår bare ikke hvordan de kan gøre det man må virkelig fejle noget oven i

• #16   30. maj 2010 **DK Healing Heart.* *- De må helt sikkert have en brist! ingen tvivl om det....

• #17   30. maj 2010 Jeg er gravid og ja læger råder faktisk en til ikk og komme i nærheden af kattebakken og evt skilde sig af med katten.. så det er nok derfor flere vælger det..

Jeg har dog intet problem med det

• #18   30. maj 2010 Det er også en gang bavl!

• #19   30. maj 2010 min jormor mente også jeg skulle af med kattene den gang men lytted ikke til hin selv da jeg havde født mente hun bestemt ikke man skulle ha dyr når man havde så små dyr syntes bare ikke de kan tillande sig at sige det , det oki at sige man skal passe på med kattebakken men at sige man skal komme af med sine dyr som er en del af familien det skal de bare ikke

• #20   30. maj 2010 der skulle stå børn der hvor der står så små dyr lol

• #21   30. maj 2010 "... senere undersøgelser,har jo vist det modsatte,at hvis børn ikke har været sammen med dyr fra små af,har de større chance for at blive allergiske"

Det er nemlig korrekt Berit.
    Undersøgelser viser nemlig, at landbobørn sjældent er allergiske over for dyr i modsætning til bybørn, der ikke er vokset op med dyr, men først omgås dem senere.

• #22   30. maj 2010 Berit- Præcis, min mand har husstøvmide allergi og han´s mor har virkelig rengørings vanvid, hehe....
    Du finder ikke så meget som en nullermand under deres seng eller sofa, sådan har det altid været...

• #23   30. maj 2010 Hmm ja det er jo lidt svært at svare på.
    Men det er helt klart synd for de katte det går udover.

Da min søster var gravid havde hun to katte den ene var min Chili og en ung kat på 6 mdr.
    Chili ville slet ikke tale med min søster mens hun var gravid.
    Hvorfor ved jeg ikke.
    Også stod hun også og skulle flytte til en større lejlighed da hun boede i en et værelses, der måtte de desværre ike holde dyr.

• #24   30. maj 2010 Jeg forstår det heller ikke.
    Jeg kender en del, der fint kan få det til at fungere at have både en baby og katte i huset. Det er et spørgsmål om vilje og om at være sit ansvar bevidst.

Jeg har ikke børn, men er selv vokset op med katte (og andre dyr) og har altid betragtet det som en gave. Børn kan lære så meget ved at drage omsorg for dyr. I stedet lærer man dem så, at dyr er noget man kan kasserer så snart noget mere interessant (en baby) viser sig.

Det er bestemt ikke alle læger, der anbefaler at man skiller sig af med sin kat ved graviditet. Jeg tror, det afhænger af lægens eget forhold til dyr. Mennesker der ikke er vant til at omgås dyr kan godt være en anelse hysteriske.

I øvrigt tror jeg, at rigtigt mange unge piger anskaffer sig en kat blot for at øve sig lidt i yngelpleje på den (ses i høj grad herinde, hvor mange også leger, at de er opdrættere). Når muligheden for en "rigtig baby" viser sig, er katten bare ikke interessant mere, og så må den ud. Og så er det jo rart at kunne sige (påstå), at det er lægens anbefaling. Dejligt nemt.

• #25   30. maj 2010 Det er meget almindeligt at både jordemoder og læge direkte fraråder at man har kat mens man er gravid, og hvis man ikke selv ved bedre, så kan jeg godt forstå at man ikke tør at løbe nogen risiko smiley

• #26   30. maj 2010 min jormor kun ikke lig nogen form for dyr og de første gange hun var her viste hun det meget tydelig

• #27   30. maj 2010 min mor havde den sødeste kat, men hun fik den aflivet da jeg skulle fødes. Det valgte hun dog at gøre fordi den var blevet mærkelig, og ikke stolede på nogen andre mennesker end min mor, den var begyndt at angribe alt, så hun var bange for hvad den kunne finde på når jeg så kom, det var en kæmpe svær beslutning for hende, for den var jo hendes lille barn.

det skal så siges at min far mange år efter har indrømmet (fordi han ikke kan lide katte), at han havde sparket til den, når min mor ikke var hjemme, osv, og den derfor blev mærkelig og mistroisk over for alt og alle. men jeg meget glad for han først indrømmede det der, for min mor siger tit, at havde hun vidst det, så havde mine brødre og jeg ikke fandtes.

• #28   30. maj 2010 Heldigvis havde jeg en læge der bare bad mig passe på, det er 20 år siden. Men at man i dag ikke er blevet et hak klogere er da ufatteligt.

Kommentér på:
Gravid, katten må ud! :-(

Annonce