{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Ggrr - farlig kat ;0) {{forumTopicSubject}}

Min hankat er så småt begyndt at knurre hver gang, der kommer fremmede i opgangen. Og så snart det er min dør de kommer i nærheden af, så stiger hans knurren i volumen, samt han står nærmest i angrebsstilling foran døren. Det sjove er så at så snart det ringer/banker på døren, så farer han ind under sofaen ;0) Og gæster bliver da hilst velkommen efter lidt tid..

Er det normal katteadfærd at knurre af fremmede, er det sådan noget territorie noget??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ggrr - farlig kat ;0)
  • #2   31. maj 2010 Ja, han er kastreret..

  • #4   31. maj 2010 Hehe - ja, det lyder sådan ;0) Men selvfølgelig også nemt at være stor og farlig, så længe der er en dør i mellem ham og gæsten ;0)

  • #5   31. maj 2010 HAHA, der fik jeg mig et godt grin. Der er nogle dejlige væsner, de missere (:

  • #6   31. maj 2010 Jeg kender adfærden fra min Bjarne. Især den første tid efter, han og hans bror var flyttet ind her, blev der knurret, når der var nogen tæt ved yderdøren.

    Knurren er forsøg på at afværge, at det "farlige ukendte" skal komme ind i huset. Når det så ringer på døren, så er man pludselig ikke så stor en karl, men flygter ind under sofaen i en ruf - fartstriber hen ad gulvet og det hele.
    Så dels usikkerhed. Dels for at forsvare sit territorium.... altså indtil det bliver for farligt smiley

    Bjarne er ret territorial. Når der er fremmede katte udenfor haven, så er der ingen knurren, for så ved han hvad det er. Nemlig en kat. Og den skal GÅ VÆK, hvilket han fortæller ved at synge højt og skingert. Hvis "fremmedkatten" så går om på den anden side af huset, så kommer Bjarne spænende ind, heeelt opkørt (haha, han ser SÅ geskæftig ud :D) og farer ud til hoveddøren. Der er glasvindue i, og så står han der og holder øje med om den fremmede kat er der. Og hvis han ser den, så pruster og fnyser han.


  • #8   31. maj 2010 Rumlemor knurrede også engang, når hun hørte lyde - hun er internatkat og har været utryg, men nu. hvor hun er faldet helt til ro og har det trygt og godt, gør hun det aldrig mere. Så jeg tror, at Felis har ret i det med, at det handler om forsvar, ikke angreb.

Kommentér på:
Ggrr - farlig kat ;0)

Annonce