{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.589 visninger | Oprettet:

Ændring af kattens adfærd {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for lidt råd og vejledning til hvad jeg kan gøre for at ændre min kats adfærd...

Hun er blevet sterilliseret for ca. 1 måned siden. Hun har altid været meget kælen, men efter sterillationen er der blevet MEGET værre. Nu vil hun sove mellem min mand og jeg om natten ellers slikker hun på os. Hun snakker næten hele tiden, bare det vi ser på hende uden at sige noget ellers går hun bare rundt og snakker.

Jeg går hjemme for tiden og giver hende meget opmærksomhed gennem dagen så det er ikke fordi hun mangler.

Der ud over har hun altid hadet lukkede dører og giver sig til at kradse på dem hvis de er lukket. Det samme gør hun ved vores klædeskade... Nogle gange gør hun det for at få opmærksomhed fordi hun bare vil ligge ved sidden af os i sofaen eller i sengen, men hvorfor hoper hun ikke bare op? Ellers veddjeg ikke hvorfor hun gør det...

Er der nogen der har et svar til hvad jeg skal gøre eller kan henvise mig til en der kan hjælp?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændring af kattens adfærd
  • #1   3. jun 2010 Nu skriver du at hun er blevet meget værre efter neutralisering - ved ikke om jeg synes det er negativt at katten bliver mere kælen. Generelt bliver katte mere dovne og kælne efter neutralisering. Ved nogle katte går der længe før man ser en forandring, men der er også nogen hvor det går hurtigt og så er der dem der ikke ændre adfærd overhovedet.

    De fleste katte bryder sig ikke om at døre er lukkede - det gør mine heller ikke. Det skyldes sandsynligvis, at katte meget gerne vil have overblik over hele " deres område" og det kan de jo ikke hvis der er lukket af.

    Man kan sagtens lære katten ikke at være i feks. soveværelset, men det kræver tålmodighed og måske også nætter hvor der ikke bliver meget søvn pga. miaven. Hvis i ønsker at lukke af, så skal i være kontante. Nytter ikke noget at hun miaver ved døren og i så går hen og åbner den - så skal i være vedholdne og lade hende miave indtil hun ikke gider mere. Det er den eneste måde frem.

    Min hankat kan også sagtens sidde og vente på at jeg løfter ham istedet for selv at hoppe op i feks. vindueskarmen, hvis man først løfter dem så ved de jo at de ikke behøver hoppe, fordi at vi kommer og gør det for dem. Så det er bare at lade være - hvis hun ønsker at komme op i sengen, så må hun hoppe smiley Medmindre i er ligeglade med at løfte hende. Man skal så bare lige tænke på, at når katten er neutraliseret er det vigtigt at katten er mere aktiv, så den ikke bliver for tyk.







  • #2   3. jun 2010 ååh hvor blir jeg halv sur når jeg læser dette smiley Hvorfor er det så slem en ting for jer at den ELSKER jer og vil snakke med jer ? :s Det er noget sært noget og vænne sig a med , så ville jeg mene at i burde finde en anden ejer til den - jeg VED at der er mange der ude som vil have en dejlig kælen kat ..
    Undskyld mig - men sys da det er heelt ude i hampen


  • #3   3. jun 2010 Ja lige præcis , sys virkelig det er noget sært noget . Selvom min mis er dejlig kælen og mor glad , ville jeg da ønske hun ville være mere kælen ?

    Meen huuha . Stakkels mis smiley Man må ikk engang elske sine ejere - så er det os galt smiley


  • #4   3. jun 2010 Ja jeg forstår det sgu heller ikke lige..
    Mine er på nøjagtigt samme måde og det er bare SÅÅ skønt!! smiley
    Det er jo det bedste ved at have en lille pusse misser smiley
    Hvis den ikke gjorde alt det, og ikke søgte kontakt - ville det så være i orden?
    Forstår det altså heller ikke lige :s


  • #5   3. jun 2010 Blondie89 : Jeg sys simpelthen det lyder så mystisk , de fleste tam katte er da kælne og snaksalige af natur , nogen mere end andre .



  • #6   5. jun 2010 Jeg ser det heller ikke som noget negativt at katten bliver mere kælen eller snakker meget. Begge mine misser snakker rigtig meget - jeg synes kun det er hyggeligt. Vi kan få lang tid til at gå med at snakke med hinanden hehe

    Men selve ændringen i adfærden, som ts nævner skyldes jo nok neutraliseringen. Nu er der kommet ro på hormornerne og katten kan koncentrere sig om andre ting end hanmisser.

    Jeg savner at min hankat kommer og ligger hos os om natten - det er kun i perioder han gider det. Så jeg ville bestemt nyde at sove med begge mine katte i sengen :o))


  • #7   5. jun 2010 Nemlig Jeanette , det er så hyggeligt når de ligger og sover hos en , i sær om vinteren - der giver de go varme , i sær fordi min helst skal ligge under dynen smiley Jeg sys det er så hyggeligt

Kommentér på:
Ændring af kattens adfærd

Annonce