{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.730 visninger | Oprettet:

Kan man være mere UHELDIG? {{forumTopicSubject}}

for 8 dage siden der mistede Silver, (min hankat 2år gammel) sin bedste ven Owen. Siden da har han været meget underlig og vil gerne ud. Især kl 2-3 om natten, vi har gjort alt for at gør ham glad. Han er en indekat som har været 99% af sit liv idenfor. Inat hørte jeg lyd ved hoved døren. Jeg var fuld af glæde da jeg troede Owen var kommet tilbage. Åbner så døren og silver halter indenfor. Benet er brækket, kæben er gået afled og bløder ud for munden og næsen. Han er faldet fra 3 sal.. eller måske hoppet?.

Det er bare uheld på uheld. Vi ringer til dyrlægen, det koster 2500-3000kr bare at se på ham!... SE OG BEDØM HVAD DER ER SKET!. Helt ærligt... jeg er ligeglad med penge, det betyder intet. Men nu har mig og kæresten valgt at gemme nogen penge til vores kommende barn. børneværelset er ikke engang færdig..

Men nu står vi så her og skal vælge... Men jeg tænker hvordan kan det koste så meget`? Er det fordi de ved man er villig til at betale?

2500-3000kr for at se på katten. 1000-2000kr at røntgen derefter vil lægen bedømme skaden. Hun sagde mindst 1500kr ca for benet, også skal kæben også på plads... det er udover de skjulte skader.

så lad os sætte det sammen.
3000+1500+1500 + det ekstra vi ender op på mindst 6000kr!!!!!!!!! Det er en kat jeg har fået gratis, men sådan er livet åbenbart.. folk ved man er villig til at betale for at redde et liv også tager de bare med arm og ben.

ps: vores anden kat som er væk, kostede os 50kr at anskaffe, men 4500kr at kasterere... fordi en af hans sten ikke var faldet ned.

så 2 katte koster 50 kr. dyrlægen koster mindst 10.000kr... helt ærligt.

Igen var jeg single og havde råd ville det være ligegyldigt.
Men nu har jeg sparet op til vores barn som sagt, og at vi har været uheldig med de 2 elskede katte... det kunne man ikke forudse..

Men igen hvorfor koster det så meget ? Hvorfor ikke betale 0.5% mere i skat og skabe et veldfærd for dyr også`?...

Nu skal vi til at tag en beslutning, er vi villig til at betale det dyrlægen kræver og lad det gå ud over vores liv de næste 5-6 måneder og børneværelset.....

ps vi lever af SU + 1 indkomst kun...

Men som sagt tror ikke vi vælger den nemme løsning..
Men måske skulle jeg blive dyrlæge, skal tjekke 10-15 katte, også kan jeg tag 1 års ferie.. nem penge ?...

ja jeg er sur.. mest på mig selv men også på måden folk røvrender en fordi man ved at ens hjerte er det rette sted.

Sygt at USA et land fyldt med fattig mennesker har et dyrehospital som ordner ting gratis eller hjælper de fattig.. I Danmark skal man vælge betale penge eller lad dyret pines/aflives..

Natnat.. skal i seng nu.. .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man være mere UHELDIG?
  • #1   6. jun 2010 Hvad har du gjort med Silver???? jeg håber virkelig ikke du har ladet ham være. Det er dyrt at have kat, og lige meget om det er en kat til 50 eller 5000 så er "indkøbsprisen" altid den billigste set i forhold til hvad det kan koste at have katten. Almindelig anstændighed burde have budt jer i det mindste at tage afsted til dyrlægen og give ham fred såfremt i ikke ønsker at bruge penge på at få ham behandlet. Det grænser altså til dyremishandling.

  • #3   6. jun 2010 Hej Heidi K.

    Mon ikke din dyrelæge vil lade dig betale for behandling osv. over tid?


  • #4   6. jun 2010 "... Benet er brækket, kæben er gået afled og bløder ud for munden og næsen. Han er faldet fra 3 sal.. eller måske hoppet?."

    Den beslutning, I overvejede, burde været taget i løbet af 2 min., og så
    skulle katten have været til dyrlæge aldeles omgående, om ikke andet så for at blive aflivet.

    At du tilmed i en sådan situation kan bruge tid til at opstille regnestykker, fatter jeg simpelthen ikke.

    Dette er direkte UANSVARLIGT OG HENSYNSLØST.
    Er I klar over, hvor mange smerter han har?

    Og så afslutter du gu´hjælpemig dit lange indlæg med "Natnat.. skal i seng nu.. "
    Hvor skulle du skamme dig :-((

    PS: Jeg tror faktisk, dette er i strid med Dyreværnsloven!


  • #5   6. jun 2010 § 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

    § 28. Den, som ved overanstrengelse, vanrøgt eller på anden måde behandler dyr uforsvarligt, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 1 år. Har forholdet haft karakter af mishandling, er straffen fængsel indtil 1 år, i gentagelsestilfælde indtil 2 år.


  • #6   6. jun 2010 Som andre også nævner bruger du får meget tid på at sidde og tænke over hvad der er sket. Katten skulle være kommet i behandling hurtigst muligt. Er bange for at du synes det er dig der er den uheldige og ikke dine to katte.

  • #7   6. jun 2010 Hvorfor har du ikke tegnet forsikring på din kat? Det ville nok have været en rigtig god idé, siden du ikke har medregnet dyrlægeudgifter i dit budget. Katte er levende væsner og ja, de bliver syge og kommer til skade, det er de færreste som kommer udenom det.

    Enig med Ulla og Mega, det er en overtrædelse af dyreværnsloven, når du bare lader stå til på den måde!


  • #8   6. jun 2010 Jeg håber virkelig at katten er kommet i behandling, eller er blevet aflivet..!
    Alt andet ville være synd og direkte dyremishandling...
    Da jeg læste indlægget blev jeg straks meget sur og indebrændt, hvorfor har man ikke truffet en beslutning som var bedst for dyret, som har haft mange smerter...


  • #9   6. jun 2010 Trådstarter har ikke været logget på efter sit indlæg.
    Forhåbentlig sover hun ikke endnu smiley

    Det er sådan en tråd, der kan ødelægge både hele min dag og min nattesøvn.


  • #10   6. jun 2010 JA det koster mange penge at ha dyr, men vi har valgt dem, de har ikke valgt os....så må vi også tage os af dem...håber da også som de andre skriver at katten er kommet afsted..

    jeg er kommet af med 7000,- inden for de sidste 2 mdr hos dyrlægen, jeg fik lov til at dele regningen op, da jeg heller ikke bare lige har 7000,- i overskud...måske det var en mulighed..


  • #11   6. jun 2010 Jeg har ikk andet at sige en OH MY GOD !
    Heidi K. Jeg tror vidst at du skulle prøve at brække et ben , slå kæben af led osv. UDEN behandling , så kan du måske mærke hvilke smerte din stakkels kat har ! Det er simpelthen dyreplageri i første klasse det her ! Har da aldrig hørt noget lignende !!
    Dyr er ikke billige i drift , og det har de aldrig været , det må man vide inden man anskaffer sig et dyr , jeg bor ALENE, på en elev løn som lyder på under 8000 i måneden og jeg har selv været til dyrlæge med min kat for kort siden , 3000 kroner - og jeg betalte straks ! Man er nødt til at have en backup konto , især til sådanne regninger !!


    UFFF HVOR ER JEG SÅ GAL OVER AT LÆSE DET HER ! Du skulle virkelig skamme dig !!


  • #12   6. jun 2010 Hold kæft hvor i er latterlig at høre på.. no offence men tror i ikke at jeg ringede til en dyrlæge fik hende op af sengen og afsted?. Tror i virkelig jeg lod min kat ligge med et brækket ben osv bare derhjemme ?. Jeg ringede til lægen og tog afsted uden at spørge om prisen.

    Alt det med de priser kom senere efter han har fået alt mulig medicin. Katten kom afsted så snart vi fik fat i lægen. Men at i tror jeg lod katten være, for ikke at bruge penge...
    Men at i kan tro, at jeg vælger ik at betale og være ligeglad med kattens smerter.

    Igen igen... i vælger at tro jeg sad og skrev mens katten havde smerter. Jeg kom hjem og skrev det her efter katten har været hos lægen / overnatter der.

    Kan godt se i kan misforstår det jeg skrev... men hvad med at vente med at svine mig til før i kan se hvad jeg har gjort.
    Jeg skrev det så sent at min hjerne ikke var tilsted.

    Katten har det godt, og som sagt har fået alt de medicin han kunne få...


  • #13   6. jun 2010 "Mega" Er åbenbart også den eneste som kigger om jeg har været på, isted for at i tror jeg bare er tavs. Jeg har nok ikke haft tid til at skrive. Har brugt tiden på at snakke med forskringer-dyrlæge osv..

    MEN SOM SAGT SÅ KOM KATTEN TIL DYRLÆG ASAP... TOG 1 MIN AT FÅ LÆGEN OP AF SENGEN OG AFSTED..

    IGEN HVORDAN KAN I TRO JEG VIL LAD KATTEN LIGGE OG JEG BARE SMUTTER I SENG.......SYGT TANKER I HAR.


  • #14   6. jun 2010 Heidi K : Du skrev at du skulle vælge !! Det sku du nok liiige ha formuleret lidt bedre så !! Du skrev indirekte at du ikk ville gøre det fordi i havde lagt penge til side til jeres barn , ergo - at du helst ikk ville smide den afsted


  • #15   6. jun 2010 Læs venligst dit eget indlæg igen Heidi K : *Men nu står vi så her og skal vælge... Men jeg tænker hvordan kan det koste så meget`? Er det fordi de ved man er villig til at betale?*
    Det lyder i mine øre absolut ikk til du havde været a sted med ham før du skrev dette .


  • #16   6. jun 2010 Ja, hele to gange skriver du at I skal vælge:

    "Nu skal vi til at tag en beslutning, er vi villig til at betale det dyrlægen kræver og lad det gå ud over vores liv de næste 5-6 måneder og børneværelset....."

    Så du kan ikke bebrejde at folk kommer op i det røde felt, du skriver ikke noget sted at I har været ved dyrlægen, kun at det koster og nu skal I så vælge om I vil bruge pengene på jeres kat eller ej.


  • #17   6. jun 2010 jeg skriver om jeg er villig til at betale for de skader han har fået. ikke om jeg skal til dyrlæge ? Men som sagt jeg skrev også at jeg forstår godt i kunne misforstå det.

    Hvordan tror i, at jeg kunne se benet er brækket og kæben ?. Det har dyrlægen nok set.. Men anyway, katten benbrud er ikke alvorlig, intet tegn på indre skader. han har det fint og får medicin. Det stor problem er hans kæbe. Den har fået et alvorlig brud. Og vi skal nu snakke med en specilist

    ps: har som sagt ikke skrevet/ været på fordi hele min dag er gået på at snakke med dyrlægen/forskringer...

    Men min forskring kan ikke svar mig før mandag.. LATTERLIG.

    Men jeg vælger at spørge jer.

    Jeg har indbo's forskring... Her står der

    Private husdyr dækkes op til 20.700 kr. pr. skade. Der er mulighed for at udvide dækningen.

    Men der står ikke en skid om det..Og da jeg ringede så sagde de, at de kan kun hjælpe hvis det er hus eller bil...ellers kan jeg ringe på mandag..


  • #18   6. jun 2010 Men vil lige sige for sidste gang, jeg kan godt forstår at i har misforstået mig, min hjerne var ikke tilsted da jeg skrev det. Men det kan i nok godt forstår.

  • #19   6. jun 2010 Altså hvis man tager til dyrlægen og modtager en behandling, kan man jo ikke efterfølgende vælge at lade være med at betale..?? Forstår ikke rigtig hvad du mener med det..

    En indbo forsikring dækker altså ikke dyrlægeregninger på dine katte, du skal tegne en særlig sygeforsikring, for at få dækning.


  • #20   6. jun 2010 Det er sådan det forgik.

    Katten får sin skade. Vi ringer til dyrlægen, op af sengen og afsted kunne ikke havde gået hurtigere.. Det skal vi betale, derefter har vi betalt for medicin osv også har vi også bestilt røntgen (den er nu taget).
    Det er nu valget kommer ind jo. Har vi råd til at betale for de skader. Eller skal den aflives...

    Den har intet smerter pt og katten har det godt ifølge lægen.
    Vi er allerede igang med at sælge ud for at skaffe nogen penge. Og pt ligger prisen på det vi har ordnet på omkring 4-5k.

    Men så spurgte lægen "er vi villig til at betale for en specilist," som efter hendes mening vil koste en formue...

    Så alt er gået godt op til nu, og vi er igang med at samle penge sammen. Vi kan ikke og vil ikke miste 2 katte på så kort tid. De er vores børn. De skal behandles som mennesker, og havde det været et menneske havde vi ikke stået og tænkte på beløbet. Men nogen gange har man bare ikke penge.. Men vi får svar imorgen på hvad det måske kan koste.

    Lægen kan selv ordne benet, men kæben er brækket og kræver en større behandling.

    Men det med min indbo's forskring. Der står jo den dækker husdyr?.. så hvorfor skulle de ikke hjælpe til ? Det er ikke kun en indbo's.. men en slags familie/indbo's ting..


  • #21   6. jun 2010 Super at vi fik det på plads , men det var nu ikke så fantastisk skrevet kan du nok forstå smiley Havde du bare skrevet at du HAR taget den til dyrlæge var vi jo ikk fløjet sådan på dig smiley

    Men godt at høre at den er 'okay' , håber den kommer sig .


  • #22   6. jun 2010 Bor i Århus.. men har aldrig hørt om landbohøjskolen. Men Ulla er du 110% sikker den ikke dækker ? der står pr skade og ikke pr dyr. Det er trods alt svært at dræbe den samme kat 2 gange.

    Medmindre de mener, at hvis man mister flere dyr på 1 gang. Altså på 1 skade så kan de kun dække det.

    Men ellers må vi håbe, at lægen går med til at betale det over en længere periode. Ellers må jeg snakke med banken.

    Katten er nu på skejby dyrklinik.



  • #23   6. jun 2010 Jeg mener heller ikke at indbo dækker i det tilfælde , så vidt jeg ved dækker indbo kun hva dyret evt. ku lave af skader på andres ejendomme ? Men er absolut ikk inde i det forsikrings halløj

  • #24   6. jun 2010 Jeg har endnu ikk hørt om en dyrlæge der ikk vil lave afdragsordning , de ved da godt at nogle ting er dyre smiley

  • #25   6. jun 2010 Ulla P, men inbo/familie dækker jo hvis man ødelægger sit fjernsyn ? (sikkert ikke en væse )
    Og jeg meldte ud til forskringen at jeg havde 2 katte, så må jeg håbe de har måske ved en fejl sat mig på den slags forskring også,

    Jeg ved så meget, hvis min kat ødelægger noget i huset, så har jeg en som dækker det. Men det er ikke under den der hedder husdyr. Men jeg tror du har ret, hvis indbo/familie dækker husdyr, hvorfor findes der dyresygeforsikring så.

    Jeg ved meget mere imorgen, både med katten's kæbe og forskring. Nu håber jeg Owen kommer hjem også.. Så kan han passe på Silver, hvis skaden ikke er så alvorlig at det ikke kan reddes.


  • #26   6. jun 2010 Mange tak for hjælpen og støtten. Jeg skriver så snart jeg ved mere imorgen.



  • #27   6. jun 2010 Angående kæben, så betyder det MEGET for en god prognose, hvor bruddet ligger.

    Da min huskat i sin tid brækkede kæben, fik jeg at vide, at hvis bruddet lå tæt på kæbeleddet, var prognosen dårlig.

    Jeg bad dyrlægerne ringe mig op, når røngtenbilledet var taget, men mens katten var i narkose, så den kunne sove helt ind, hvis bruddet lå uheldigt.

    Bruddet lå efter sigende "godt", men eter operationen fik jeg at vide, at der havde været to brud, og at det sidste lå 1 cm fra kæbeleddet, og at dette kunne ikke ses på røngtenbilledet.

    Tarzan kom hjem med over- og undermund "syet sammen" med ståltråd (fæstet om tænderne), og jeg skulle made og give ham vand med en engangssprøjte igennem mundvigen, ligesom han skulle være i bur i starten.

    Den dag i dag tænker jeg på, hvad der ville være sket, og hvad jeg skulle gøre, hvis han kastede op.

    Det var hårdt, og jeg tog ferie for at passe ham.
    Tarzan kom sig, men som tiden gik, blev hans kæbe mere og mere skæv, og da han til sidst ikke kunne tygge, blev han aflivet.

    Med "nedfaldskatte" som din, ligger bruddet som regel forrest mellem de to kæbegrene, og så skulle prognosen være rigtig god.
    (Tarzan var blevet påkørt).



  • #28   6. jun 2010 Læs her om kærebrud:
    (link fjernet)

    Og her om "nedfaldskatte":
    (link fjernet)



  • #29   6. jun 2010 Det eneste lægen sagde efter at havde set røngten. Det var at benet kunne hun nok selv ordne, men kæben blev hun nød til at snakke med en om imorgen. Det kræver måske stålplader før det kan rettes. Men som sagt, jeg er ligeglad med hvad det kræver, er der mulighed for at den kan overleve og leve et godt liv, så skal den have den mulighed.
    Men den skal heller ikke pines, ser det skidt ud og er den bedste løsning aflives, så må det være det.

    Men kan kun håbe på gode nyheder fra lægen imorgen... Det er på tide at det her uheld vender og begynder at give lidt held..


  • #30   6. jun 2010 Jeg har lige læst det hele igennem igen, og kan tydeligt se hvorfor i blev sur. Det er forståligt. Alt hvad jeg skrev, gav jer muligheden for at tro katten bar lå og havde smerter mens jeg skrev herinde og tænkte på priserne.

    Jeg skrev mit indlæg efter katten var blevet indlagt og behandlet.
    Men tænkte på noget, hvor klog/sej er min kat ikke... flader fra 3 sal og lander på beton/asfalt.. ikke græs/busk eller noget der kan aftager faldet. Derefter kommer han selv op og banker på døren, selvom han havde en brækket ben-kæbe og var i stor smerter....


  • #31   6. jun 2010 Det var også heldigt, at han kunne.
    Mange katte kan nemlig ikke og ligger gemt under en busk og er flere døgn om at dø.

    Endnu en grund til at få indhegnet sin have og sikret sine vinduer.


  • #32   6. jun 2010 Heidi K , Super du selv kan se at det måske ikk var skrevet så fint , men jeg forstår dig fuldt ud , du har selv været chokeret og bekymret , så tænker hjernen ikk så langt smiley

    Jeg håber han klare den . Men om ikk andet er han i gode hænder lige nu , hvor han sikkert blir dopet med smertestillende smiley

    Flot at han selv kunne 'kravle' op til jer , og for den sags skyld at du overhovedet hørte det !


  • #33   7. jun 2010 Update:

    Vi har besluttet for at redde katten efter havde snakket med 2-3 læger. Han kan ikke love meget, men vil ringe til os mens han er igang imorgen eller i overmorgen. Og hvis det var sådan at katten ikke vil få et godt liv, ville den få lov til at sove ud :(. Men prisen er bare høj. Har allerede betalt 4700kr bare for at have katten kigget igennem. Og han sagde der vil komme en regning på 15000kr, og vi ikke får mulighed for at afdrag på det. Så nu er det kun banken der er tilbage som kan hjælpe.

    Men som sagt vi har besluttet os for at redde katten, så må vi bare være i økonomisk krise det næste års tid...

    Men jeg har aldrig nogensinde haft det så dårlig som de sidste 2 nætter, mig og kæresten har grædt os i søvne, og eneste vi har tænkt på af hans stor smukke øjne.... Glæder mig til at høre fra lægen..


  • #34   7. jun 2010 pu-ha det er en barsk omgang...håber på det bedste både for katten og jer...

Kommentér på:
Kan man være mere UHELDIG?

Annonce