HJÆLP kattesammensætning :S Hurtigt {{forumTopicSubject}}
Vi har ahft vores ene hunkat i ca en måned og har idag hentet en hankat i samme alder.
Han tager det rigtig pænt og vil meget gerne lege.
Dog er vores hunkat MEGET bange og hvæser mm. (ved jeg godt de kan finde på). Men hvis han prøver at leje og de "slås" for sjov ( i hvert fald fra hans side af) så lyder det som om man mishandler hende på den måde hun miaver. Virkelig skrækkeligt. fordi hun er bange.
Men hvad kan man gøre for at for at hjælpe dem, eller skal de bare have tid. (selvom det lyder MEGET voldsomt)
Hun er nemlig blevet meget bange, også over for os.
Vi har også prøvet at holde ham lidt i buret, så hun kunne snuse osv uden han farede på hende, men uden held.
Nogle gode forslag?
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
apr 2010
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31
Det lyder bare frygeligt når hunen miaver sådan :S
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
apr 2010
feb 2009
apr 2010
feb 2009
apr 2010
feb 2009
apr 2010
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 573
apr 2010
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 45 Svar: 229
Da jeg hentede min nye hu´nkat, opførte hun sig også som om hun fik tæsk hele tiden.... det hylede og skreg, og holdte os vågn om natten men som tiden gik, mistede min hankat interessen for hende, fordi hun ikke var "ny" mere.... hun siger stadig fra overfor ham, og hvæser, men slet ikke i samme stil... Jeg tror simpelthen du skla give dem tid... det er det bedste råd jeg kan give dig.... for de skla jo også lige lærer hinanden og kende, dog skla du sikre dig at hun har et sted at gemme sig hvis det skulle gå hen og blive for meget....
Vi gav også vores hankat "time out" ude på badeværelset, dvs han blev lukket derud, i ca 15 min for at stresse a, og hun lige kunne få noget ro... jeg var hjemme ved dem i den første uge, så jeg kunne se hvordan det gik med dem....
Jeg vil intet hører om hvordan jeg har samsat mine katte da de begge er glade og rolige nu, og sover, spiser og leger sammen
apr 2010
Hun er også blevet lidt bedre, lyder ikke nær så frygligt som igår, kun få gange hvor vi så må sige stop. Men vi må bare prøve at give dem tid.
Men tak for svarende. =)
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Skal der time out til fjernes den nye - den gamle skal absolut hverken straffes eller føle den mister noget som helst.
Den kat man skal vise størst omsorg og opmærksomhed er den "gamle"
Den nye ved godt den er på fremmed grund
HJÆLP kattesammensætning :S Hurtigt