Begge katte er hjem igen.... {{forumTopicSubject}}
Som mange har læst så har begge mine katte været ud for uheld.
Den ene forsvandt for ca 14 dage siden, det er en 110% indekat. og den anden faldt ned fra 3 sal og brækket kæben og benet. alvorligt brud...
Men efter en længere opration, så er Silver kommet hjem. Fåe stålplader i kæben og benet. Han kom hjem igår aftes. Regning var på 20.000kr. havde ikke forskring, så det skulle betales over 2 gange..
Idag på vej hjem, så jeg en kat løber over vejen. Kunne ikke rigtig se katten. Men vælger at gå ud og se nærmere på den. Finder ud af at det er MIN KAT!.. Sygt.. har ledet hver dag i 14 dage, men så snart jeg ikke leder finder jeg har.
Har ledet op til 5-8km væk fra hjemmet... men blev fundet 500m væk...
Dejligt at have begge 2 hjem nu...Men nu kommer der et nyt problem..
Den der har været væk, er begndt at miauw på en hæz måde.. kan de det, eller er der sket noget. ? og dens afføring var tyndt og grønt...
Den anden kat, den skal holdes i total ro, men den gider ikke. Den vil løbe rundt osv, og den har svært ved at tag imod sin gamle ven tilbage ?..Troede han ville blive glad for at se ham. men pt er det omvendt.
Dejligt at have dem tilbage.. har været ramt af uheld, men nu er det vendt...
Er der noget jeg skal gøre / kan gøre for at hjælpe dem til at elske hinanden igen og hvordan kan jeg få en kat til at holde sig i ro.
Her snakker vi om at den ikke en gang må hoppe fra 40cm+ højde.. max 30 sage lægen..
okt 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 65
Og tak for hjælpen Ulla..
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
okt 2009
Men hvad med den tæge?.. er lidt bange for at jeg har håndteret det forkert.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Og en seng er da også over 30 cm (med mindre det kun er en madras), så det er måske heller ikke særlig hensigtsmæssigt?
okt 2009
Sengen er taktisk 35cm ca, men vi har omringet sengen med tæpper osv så han lander blødt... Han virker total uhæmmet af sin skade. Men han får ikke lov til at lege før der er gået et pr uger...
okt 2009
Men som mange ved, så er jeg gravid. Har det nogen betydning at katten har været væk i ca 14 dage?
Ringer til dyrlægen på mandag, men godt at få lidt info.. langt til mandag..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Katten med kæben har sikkert ikke på grund af det den har været igennem et 100% solidt immunforsvar - ingen kan vide om den kat der har været ude er blevet smittet med et eller andet.
Nu kan jeg ikke se hvor du bor - men de er områder der er meget Leukæmi i - det kan du ikke teste for før om et par måneder - er prøven negativ kan der vaccineres. Ikke nødvenlig at vaccinere er katten indekat, men det er den måske ikke 100%
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Den tynde grønne afføring, puha
Håber begge katte snart er på højkant igen, og at de finder ud af det sammen.
PS: Igen vil jeg opfordre til at få sikret den altan.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Han dårlige mave skyldes sikkert, at han har levet af, hvad han har kunnet finde af spiseligt.
(Jeg læste engang om en kat, der pgs. sult havde spise madpapir og flamingostykker.)
Nogle af mine katte kan godt af og til være "hæse", uden det betyder noget, men når der er højvande i kassen igen, ville jeg nok få dem vaccineret.
Fik du din kat øremærket ifm. operationen?
Og så er jeg helt enig i Tinka D's PS: Igen vil jeg opfordre til at få sikret den altan.
Næste gang er det ikke sikkert, det går så godt, og vel heller ikke sikkert, du igen kan stampe 20.000 kr. op af jorden.
Men TILLYKKE med dem begge to!
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Det er nu rarest at have hele familien samlet
okt 2009
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Sørg i hvert fald for, at han får rigeligt at drikke, for han mister en del væske pga. diarréen.
Du kan evt. give ham noget Diarsanyl (fås hos dyrlægen). Det indeholder ud over de ingredienser, der også er i Benebac og Zoolac, en behandlet lerart, Montmorrillonite, der lægger en beskyttende hinde i tarmene og samtidig virker som en "magnet" på bakterier og giftstoffer i tarmsystemet og fører det ud sammen med afføringen.
Prøv også at give ham noget KOGT lever. Det virker stoppende i modsætning til RÅ lever, som virker modsat.
Begge katte er hjem igen....