Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knurhår?
  • #1   14. jun 2010 En kat bruger sine knurhår til at bedømme om et hul er for småt til at kravle igennem. Knurhårene fungerer som "følere" eller "antenner" og hjælper katten til at bedømme den præcise størrelse af en passage.

Nej en kat dør ikke hvis den mister alle sine knurhår, men det vil være meget synd, at fjerne kattens knurhår.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #2   14. jun 2010 Hej Andreas

Knurhår der bl.a. stikker ud af det område omkring næsen på de fleste pattedyr. Det er en speciel slags hår de "dyrker". De er som regel meget hårde og stive. Katte og andre dyr, bruger dem til at navigere, hvis de nu er ved at støde ind i andre ting, og for at bedre kunne færdes om natten. Desuden bruges knurhårene til at mærke, når andre dyr eller insekter nærmer sig deres mundområde. Ligesom vi mennesker har øjenvipper. smiley

(Sæler kan mærke i hvilken retning en fisk har passeret via knurhårene.)

• #3   14. jun 2010 jeg er enig i det svar du har fået, mebn jeg kan også fortælle dig at det engang imellem sker at killingernes mor bider knurhårene af sine killinger.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #4   14. jun 2010 Ja Ulla... haha Google er vores ven, kan jeg se *GG*

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #5   14. jun 2010 Mange tak for alle jeres svar! Det gjorde mig jo en hel del klogere. smiley

Med hensyn til spørgsmålet om hvorvidt katten ville dø eller ej, hvis den mistede dens knurhår, så er det noget jeg engang fik fortalt. Ved ikke hvor fra, men jeg er da glad for at det ikke passer. smiley

• #6   14. jun 2010 Ja hvad handler det egenlig om når mormissen bider knurhårene af sine killinger ??

• #7   14. jun 2010 Ja det kan vel ikke være fordi hun tager navigationen fra den, så de blir hos hende, så hun er fri for at rende efter dem ::--))

• #8   14. jun 2010 Da jeg var lille, fik vi at vide at katten ville blive tosset og ville vælte, da den brugte knurhårene til at holde balancen med *GG* Godt man siden er blevet klogere

• #9   14. jun 2010 Når vi nu lige taler om knurhår.

En pige der boede ude ved min far havde fået den dejligste lille killing, men fordi dens knurhår ikke lige "så skide godt ud" klippede hun dem da.

Da jeg så killingen igen så den bare helt forkert ud.

Kunne slet ikke forstå det.....

(heste bruger dem til at føle med i mørke smiley så til alle ryttere lad vær at spænd næsebåndet for stramt i kan knække dem og gøre det svære for hesten)

• #10   14. jun 2010 Nej de dør ikke det ved jeg - for jeg klippede dem af da jeg barn - sikke en r*vfuld jeg fik.

• #11   15. jun 2010 Min mor havde også fået afvide, som barn, at hvis man klippede knurhårene af i den ene side, ville katten styre rundt i en cirkel smiley

Kommentér på:
Knurhår?

Annonce