hjælp! hunkat føder i denne uge hjælp! hunkat føder i denne uge
God sommer til alle på KG
Jeg har fået mig en meget nervøs start på min sommerferie.
Min 1 år og 7 uger gamle kat venter killinger, og jeg har kigget på en drægtighedstabel, og de skulle komme i denne uge. Har også i den seneste tid set korte kraftige bølgebevægelser på dens mave. Så de må jo snart komme. Jeg glæder mig også rigtig meget, da det er min første kat, og første gang jeg oplever det.
Men her er problemet. Silke, min kat, er en meget bestemt lille hunkat, og er vant til at komme ud hver dag, og når den ikke får lov, kommer den med de mest "græde agtige" mjav, jeg aldrig har hørt fra den før. Den går rundt i hele huset og mjaver i hvert værelse, og nogle gange går den bare ind for at se om vinduet er åbent.
Men når den snart skal føde, så ville jeg helst holde den inde, så den ikke fik killinger et fremmed sted, og nogle kunne tage dem, eller gøre dem noget ondt
Den får dog alligevel lov til at komme ud. Men mest på grund af, at mine brødre og mine forældre simpelthen ikke gider tænke på, at jeg har sagt, at de skal huske at lukke vinduer og døre, og når jeg så spørger til det, er de bare ligeglade. GRRRR kan blive så gal over det, og jeg går rundt og leder efter den, og begynder at tro det værste er sket. Især fordi, når den endelig ser sit snit til at komme ud, så er den ude i rigtig lang tid af gangen, og når den kommer tilbage, er den meget bange for mig, og tør ikke komme hen til mig
Og gæt så lige, hvem jeg så den sammen med, da jeg gik ud i går tidlig aften, for at få den ind igen. Den sad sørme på naboens skurtag, og "hygge-snakkede" men naboens nabos hankat. Hvad tænker min hunkat dog på??
Jeg tror, at det er grunden til at den er væk i lang tid af gangen, men kan der ske noget? og kan man godt holde en udekat inde på en eller anden måde?
Vil helst have min kat føder indenfor i dens fødekasse
Håber på svar med erfaringer
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 7 Emner: 71 Svar: 366
Med fødekasse kattebakke og madskål
Og lader hende blive der ellers så i det mindste inde i huset.
For hvis hun kommer ud vil hun nok også vælge og føder ude.
Men det er rigtig svært at holde ude katte inde.
Også må du give dine brødre osv strængt besked.
Held og lykke
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 534
Det er iøvrigt slet ikke sikkert at katten foretrækker at føde i fødekassen
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
lige nu ligger den bare på gulvet i stuen og sover. min mor siger at den sikkert føder i nat eller i morgen. jeg kan næsten ikke vente, er så spændt på at se hvor mange der kommer, og hvilken farve de har. vi er ikke sikre på hvem faren er.
hjælp! hunkat føder i denne uge