{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Fjollede kat {{forumTopicSubject}}

Samson og Fie er kun indekatte. Mest fordi mine forældre havde en siameser da jeg var barn, og han kun inde så tanken om at miste mine katte til biler osv er slet ikke noget jeg kan holde til.

Min kæreste derimod er vant til udekatte og går kun med til at de erinde for min skyld, MEN -han fik mig overtalt til at de er på terassen nogle gange når vi er derude for at ryge.
De senere dage har de dg været med ude mange gange og Samson blev pludselig vild og trodsig og med 4 store hop var han væk!

Det var rædselsfulgt, men efter små 30 min kom han og skrabede på ruden og ville ind. Han gik lige i kattebakken, så han var faktisk kun kommet hjem fordi han skulle lave høm høm *G*

Heldigt for os at han er opdraget godt i bakketræning smiley

Glade tanker herfra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjollede kat
  • #1   28. jun 2010 Nu er du godt klar over, at det aldrig bliver indekatte igen.. Katte der først har fået smag for, at komme ud, vil lide hvis de så pludselig bliver spærret inde igen smiley Bare så du ved, at det er dyreplageri hvis du spærrer dem inde igen smiley

• #2   28. jun 2010 Hvad mener du med det? De har aldrig været ude katte, han stak af og kom hjem efter 30 min :-S

Vores terasse er lukket til med beton mur så det er som en del af huset (kælderlejlighed). Fordi han rendte væk i 30 min, er det vel ikke dyreplageri at holde ham inde fortsat. Han er 1 år gammel og er ikke vant til at være ude. ville da mene det er værrer at sende ham ud i katteslåskampe og veje med biler, når han slet ikke kender den verden!?

• #3   29. jun 2010 Altså hvis det ikke er meningen, at de skal være udekatte, så synes jeg det er synd, at I tager dem med ud på "terrassen" når I skal ryge... De kan godt lugte de er udenfor og nu ved han hvad der er ude på den anden side af vinduet, så risikerer du at få en kat der er fustreret og måske ændrer adfærd. u har han prøvet friheden, som alle katte elsker smiley

• #4   29. jun 2010 Nogle katte kommer da også i haven med sele på uden det gør dem frustrerede eller deprimerede.
    Hør, jeg har ikke lyst til at skændes over det. Jeg blir bare virkelig ked af det når du anklager mig for at være dyreplager. Jeg har meldt mig ind på dette site fordi jeg elsker mine katte, og jeg kan altså sagtens tage vare på hvordan de har det, jeg er ikke dum!
    Det er klart hvis jeg mærker han kræser om vinduerne og vil ud at jeg vil tage handling, så må han bo hos en anden. En der ikke har en stor vej med biler der køre 90 tæt på.
    Jeg melder mig til en site som denne for at komme i kontakt med andre der går voldsomt op i deres dyr, og alt hvad der høre til med det, ikke for at blive talt ned til.
    Mit indlæg var lagt op i sjov, pga det med bakken.

• #5   29. jun 2010 Hehe.. Ja, altid noget at han kom hjem på toilet smiley

Jeg synes altså ikke at det er dyrplageri, så længe at du (som du selv skrev) holdt øje med om de gik over til døren og kradsede og miavede for at komme ud.

Ja, mange går tur med deres katte i snor, så hvis dine pludselig får smag for at komme ud, må dig og din kæreste have gang i snorene og ud med de små smiley

Du er bestemt ikke dyrplager!
    Det ville være dyrplageri, hvis dine katte LÆNGTES efter at komme ud KONSTANT, men at du ignorede det.. MEN det er jo ikke tilfældet smiley

.... Nogen gange dømmer folk bare liiiige lovlig hurtigt smiley

• #6   29. jun 2010 Ja jeg følte også det gik lidt hurtigt smiley Jeg er jo også vant til indekatte fra min barndom så ved jo godt hvordan det hænger sammen. Går meget op i at mine dyr har det godt, så blev bare lidt forskrækket. Aldrig nogen der har sagt sådan til mig før smiley

yvonne: håber ikke der er nogle sure miner smiley

• #7   29. jun 2010 Christine nu blev du altså ikke anklaget for at være dyrplager. Der blev blot konstateret at hvis katten virkeligt får smag for at være ude/fri, ville det være dyrplageri at lukke den inde igen. Den har så fået det behov.
    Som du siger er nogle katte vant til at komme ud i snor. Det er mine. Jeg har vænnet dem til at det sker på ca det samme tidspunkt hver dag og alle står pænt og venter på at komme ud. Det skal så lige siges at jeg har en, der bestemt ikke vil ud.
    Men du skal være opmærksom på at for hver gang de kommer ud, går de et skridt længere væk og pludselig risikerer du at een af dem ikke kommer så meget hjem mere, eller som du frygter bliver kørt over.
    Og ja, det er da sjovt at den kom hjem for at bruge bakken. Men det er fordi den stadig ikke er helt tryg ved det derude.
    God sommer til dig osse og dine misser

• #8   29. jun 2010 Altså, jeg anklager dig da ikke for, at være dyreplager.. Jeg skriver, at hvis den får smag for, at være ude, så er der dyreplageri hvis den bliver spærret inde igen... Altså jeg mener, hvis I lige pludselig stopper med, at tage dem ud... Prøv at læse igen hvad jeg skrev, med et smil på læben og i en anden tone end den første gang du læste det smiley Jeg mente bestemt ikke noget ondt med det... Ville bare sige det, hvis du ikke var klar over, at du gør noget "dumt" hvis du vil have den skal være indekat smiley Og ja.. Du kan gå tur med sele, men så er du også nødt til, at blive ved med det og helst hver eneste dag smiley

Er ked af du misforstod mit indlæg smiley

• #9   29. jun 2010 Tak til Marianne N for at læse det rigtigt smiley

Nogle gange, skal man lige huske, at prøve, at læse hvad der står, med en anden tone... Spørge sig selv om det ikke kan forståes på en anden måde end først forstået.. Hvis man generelt er posivtiv, så tror jeg heller ikke man læser det skrevne ord så negativt.. smiley åske skal jeg bare sætte nogle flere af dem her undervejs smiley :-)

Jeg plejer ikke anklage nogen for noget, medmindre der virkelig er noget, at anklage for... Og så er du ikke i tvivl om hvad jeg mener smiley

• #10   29. jun 2010 Hej igen.

Jeg læste det igennem igen og igen, og jeg ikke fik ikke andet end negativt ud af det. Er rigtig glad for at høre at jeg bare har misforstået, og glad for at du tager det som du gør smiley

Måske er jeg også lidt touchi omkring Samson for tiden, for det er ikke sikkert at min kæreste og jeg skal bo sammen fortsat og vi har nemlig snakket om at Samson blev hos ham pga den tykke pels (Har hørt de kan have svært ved at være inde med alt det hår).
    Jeg ville uanset hvad skulle beholde Fie da hun stadig ikke er glad ved mennesker, men er helt rolig ved mig. og de to misser har bare så utrolig meget glæde af hinanden at jeg ikke ved om jeg kan tillade mig at skille dem ad.
    Nåh men var bare lidt baggrund for hvorfor jeg nok er lidt ekstra fintfølende.

Og tak Yvonne fordi du kan skære det ud i pap for mig når jeg er fatsvag smiley

• #11   29. jun 2010 Yvonne *amorsen.org/katte.html* * - Det er på ingen måde dyreplageri og det kommer helt an på katten.. Min kæreste havde en kat der levede det meste af sit liv som udekat.. Da de så i hendes gamle dage flyttede i lejlighed blev hun indekat, og det havde hun absolut ingen problemer med..

Hvis dyret ikke er plaget er det heller ikke dyreplageri

• #12   29. jun 2010 christine, det er lige omvendt. Katte med lang pels risikerer at alt muligt sidder fast i pelsen når de er udekatte. Jeg ville ikke skille dem ad, når de er glade for hinanden.

• #13   29. jun 2010 Til Tanja J

Jeg mener selvfølgelig også, hvis dyret er plaget af det, så er det dyreplageri.... Det er åbenbart ikke hensigten, at forstå mit budskab, korrekt smiley Måske er jeg bare ikke så god til, at udtrykke mig på skrift eller også var jeg for træt da jeg skrev det til at skrive det jeg mente smiley Det var kun ment som et godt råd, hvis hun ikke ønskede det skulle blive udekatte smiley

• #14   29. jun 2010 Til Christine J

Opfat ikke dig selv som fatsvag smiley Det lyder du bestemt ikke til smiley

Jeg har også selv læst det igen og kan godt se at det kunne misforstås smiley Men jeg var også træt da jeg skrev det igår smiley Undskylder meget... Det var ikke sådan jeg mente det smiley

Er da ked af det med kæresten og hvis I ikke kan finde ud af det, så er det også bedre at gå hver til sit, men det er selvfølgelig ikke sjovt når man skal dele dyrene.. Kan du ikke beholde dem begge to selv ? De vil jo sikkert også savne hinanden smiley

• #15   29. jun 2010 Yvonne:

Det er helt ok. Vi kan alle have dage hvor tingene ikke kommer ud og blir opfattet helt som hensigten er smiley

hvis vi flytter hver til sit tager jeg nok også dem begge med. De er jo glade for hinanden, men nok også fordi jeg helst ikke vil undvære nogle af dem smiley
    -når det kommer til stykket er jeg osse den Kattene helst vil, og den der giver mad, skifter bakker, og ringer til dyrlægen når jeg er bekymret *G*

altså, ingen sure miner herfra. Er ret ligeglad med om hvis fejl det er, bare vi ikke skal se skævt til hinanden smiley

den sorte mis med killinger du skrev om, er det den øverste i dine katteprofiler? smiley

• #16   29. jun 2010 Okay smiley Så glemmer vi bare alt det her ævl smiley

Jeg ville godt nok også få svært ved, at skulle dele mine katte smiley Her er det også mig der passer dem smiley Men nogle af dem er altså alligevel fars misser smiley

Ja det er Maggie jeg mener... Hun skulle være med killinger, men er ikke helt sikker endnu.. Hvis hun er, så blir det først i august smiley

• #17   29. jun 2010 Hvem er faderen til de måske kommende killinger? smiley

Jeg er begyndt at skulle redde samson hver dag, for han får knuder ret hurtigt. Tror faktisk det er derfor han har holdt sig for sig selv. Han er mere opsøgende som førhen nu hvor pelsen holdes konstant. -Ret sjovt faktisk for han hader det, og kommer med ynkelige klynk og blir sur når jeg gør det, men 5 min efter er han overkærlig *G*

• #18   30. jun 2010 **vi har nemlig snakket om at Samson blev hos ham pga den tykke pels (Har hørt de kan have svært ved at være inde med alt det hår).
    Jeg ville uanset hvad skulle beholde Fie da hun stadig ikke er glad ved mennesker, men er helt rolig ved mig. og de to misser har bare så utrolig meget glæde af hinanden at jeg ikke ved om jeg kan tillade mig at skille dem ad.**

Det synes jeg ikke, du kan tillade dig. Det vil simpelthen være synd.
    (at Samson har tyk pels, kan da aldrig være grund til at skille dem ad :S)

• #19   30. jun 2010 Tinka D

Nej *G* når det siges sådan lyder det helt forkert. Er kun fordi jeg har fået afvide af en jeg kender at de katte med lang tyk pels kan have det for varmt inde, og de helst vil ud. Og når Fie skal med mig, ja så tænkte jeg om det var bedst at skille dem så han måske blev udekat hos min kæreste eller holde dem sammen og at han så
    måske ikke ville have det optimalt heller.

Men når nu jeg høre hans pels ikke er et problem så er det jo så nemt smiley
    (hans pels er ret kraftig. Mere end vi troede den ville blive. Han er jo en blanding som vi hentede på dyreklinik kort før han skulle ha haft en sprøjte, så vi vidste ikke helt hvad der ventede os smiley )

• #20   30. jun 2010 Ja, det lød lidt skævt smiley Men uanset hvad, så lad endelig de to venner blive sammen.
    Du nævner en terrasse - kunne I ikke hegne den ind, så kattene kan komme ud og få frisk luft, og samtidig være sikret mod trafikfare?
    Men hvis du evt. flytter til et sted uden udeadgang, så er det måske synd, at de bliver vant til at kunne komme ud ...

• #21   30. jun 2010 Vores lejlighed er sagt op så vi flytter begge d. 1
    august. Meningen var at jeg flytter tilbage til Sjælland hvor jeg kommer fra. -men vi overvejer lidt om vi kan gøre noget så det kan fungere herhjemme og bo et nyt sted sammn smiley

Så ja, uanset hvad kan ingen katte blive her smiley

• #22   30. jun 2010 Jamen så vil jeg ønske held og lykke med det hele
    (... og håbe, at du/I finder et sted, hvor der bliver mulighed for indhegnet udeareal :))

Kommentér på:
Fjollede kat

Annonce