{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.591 visninger | Oprettet:

Perser frisering Kam/børste. {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo fået den her Perser hitte mis, og den skal jo friseres.
Og ville høre hvad i bruger til pels plejen. Bruger i kam eller børste eller karte. Jeg har "kun" brugt en metal kam, og den tager fint de små filter der kommer. Og er men at rede med.
Har også hørt det er lettere at holde pelsen hvis den bliver vasket hver 2-3 måned.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Perser frisering Kam/børste.
  • #1   3. jul 2010 hej jeg bruge både børst karte og kam , karten bruger jeg når de har vert i bad og skal fyntøres og brøsten og kamen og en del andre ting bruger jeg i det davlige. og ja pelsen bliver en del nemmer at holde vis du søre for den kommer i bad en gang i mellem

  • #2   3. jul 2010 jeg vil ikke anbefale den børst der skære underulden, da underulden er en af de viktige ting ved en perser

  • #3   3. jul 2010 Jeg bruger en stålkam med brede tænder på den ene side og smallere på den anden, og har haft god brug af Furminatoren i øjeblikket, hvor det er varmt - Felix har godt nok fået en noget kortere pels, men han har det slet ikke så varmt nu som sidste sommer, så det må være det vigtigste.

    Og han kommer ikke i bad, men hans pels er til at passe alligevel, hvis man sørger for at rede jævnligt (et par gange om ugen), men tjekke pelsen hver dag for filter (før jeg brugte Furminator var jeg nødt til at rede ham hver dag).


  • #4   3. jul 2010 Enig med Therese, jeg bruger også stål kam med brede og smalle tænder. Du skal ik bade din perser for tit, det kan give skæl og fedt hale.
    Bad kun hvis den trænger eller skal på udstilling. Sørg for at rede igennem én gang hver dag eller hver anden dag, så går det glat uden knuder.
    God fornøjelse.


  • #5   3. jul 2010 gør som du føler er best jeg er så i mod den der skær pelsen af. og bader mine katte den eneste der slipper er min han kat for han bliver rigtig sur og a mine katte er han den eneste der har lidt fetted pels

  • #6   3. jul 2010 Jeg bruger lidt forskelligt børste og en filterknuser...

  • #7   4. jul 2010 therese ...

    hvor tit bruger du furminator på dine misser smiley


  • #8   4. jul 2010 antifæld børste hvad gør den som furminator ikk gør ? altså ved godt at furminator går ned og tager underulden smiley ... og min mis fælder kikke så meget efter jeg bruger den nu smiley ...


  • #9   4. jul 2010 Jeg bruger en bredtandet kam som udgangspunkt til den daglige pelspleje og en lille smaltandet kam til øre, ansigt og ben.

    Det kan være en fordel at bruge en detangelizer (spray til at rede filter) til armhulerne og bag på bagbenene, da det er steder som nemt bliver filtet og kan være svære at komme ordentligt til.

    Få en til at hjælpe med at holde katte og sprede forbenene, så du kan komme til at rede. Det er de færreste katte som bare ligger på ryggen og selv løfter forben så man kan komme i bund smiley


  • #10   4. jul 2010 Jeg bruger Furminatoren 1-2 gange om måneden og holder ellers pelsen med kammen :o)

  • #11   4. jul 2010 ok, var nemlig lidt i tvilv med furminator hvor tit man bruger den smiley

    men man kan jo se din mis ser fiin ud smiley

    så det vil jeg da gøre fremover ..

    for hvis det gør det nemmere at holde ham til hverdag så ville det jo kun være skønt smiley


Kommentér på:
Perser frisering Kam/børste.

Annonce