{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Oggy ved dyrlæge :O( {{forumTopicSubject}}

Så er den gal igen. Er fuld af bange anelser.....de sidste to gange jeg har været ved dyrlægen med en kat, er jeg kommet hjem med en aflivet en af slagsen. Oggy tog jeg til dyrlægen i dag fordi han har været nedtrykt og ved siden af sig selv de sidste 3 dage. Jeg troede han havde været oppe at slås med naboens kat, og kunne se han havde ondt i munden og han lugtede også af betændelse. Han har ikke spist i 3 dage.
Dyrlægen kunne se han var dehydreret, og det ene øje bulede lidt ud, og vi kunne se en hævelse i hans svælg. Så han blev indlagt til nærmere undersøgelse, - og nu har Dr. Dyr så lige ringet og sagt at det er en voldsom hævelse han har i svælget, og at det er det der får øjet til at bule ud, så han ville gerne lige tage røngten af hans kranie for at se om der skulle sidde et fremmedlegeme. Så nu er jeg bare fuld af bange anelser......:O( Jeg kan bare ikke holde tanken ud om at skulle miste min dejlige missedreng, han har en særlig plads i mit hjerte, og han er trods alt kun 6 år.........trængte lige til at få lidt medfølelse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oggy ved dyrlæge :O(
  • #1   6. jul 2010 årrh din stakkel jeg krydser alt hvad krydses kan for det hele går godt

• #2   6. jul 2010 det lyder ikke rart for din missedreng, men han er i gode hænder og du må tro på det bedste, selvom jeg godt kan forstå det er svært.
    Du har gjort hvad du kunne, nu må du stole på at din dreng får det godt igen.
    Held og lykke smiley

• #3   6. jul 2010 Kunne mis ikke være kommet noget før til dyrlæge? Katte tåler ikke faste i mere end 24 timer, så begynder de at få fedtlever, så man skal reagere meget hurtigt. Ligeledes med nedtryktheden, så skal katte være MEGET syge, for at vise sygdomstegn, så igen bør man reagere hurtigt.
    Håber dyrlægen finder en løsning for katten trods alt.

• #4   6. jul 2010 Pyyyha, nu har han lige ringet igen, - der var ikke noget fremmedlegeme, men et eller andet har passeret på et tidspunkt og lavet et hul der så er gået betændelse i, og langsomt har udviklet sig til en byld-lignende tilstand. Så han mener han kommer sig helt med penicillin og smertestillende behandling. JUHUUU! :O) Stakkels Oggy, hvor må det have været smertefuldt :O(

• #5   6. jul 2010 Lene, jo det kan du have ret i, og man kan altid give sig selv dårlig samvittighed ved at være bagklog, det kan jeg ikke ændre på nu, - jeg ser trods alt mig selv som en ansvarlig katteejer, i modsætning til RIGTIG mange andre. Hav en god dag :O)

• #6   6. jul 2010 Jo, men man kan altid lære noget nyt og gøre det bedre. Det har ikke noget at gøre med at være bagklog. En kat der ikke spiser og som er nedtrykt er ALTID syg og bør tilses af dyrlæge (hurtigere end efter 3 dage).
    Men tak for opdateringen og god bedring med ham.

• #7   6. jul 2010 Pis skriver:
    "jeg ser trods alt mig selv som en ansvarlig katteejer, i modsætning til RIGTIG mange andre."

Det er netop problemet - ALLE anser sig selv for at være ansvarlige i det de gør. Det er alle de andre man opfatter ikke er ansvarlige ...

En kat der ikke har spist i tre dage - det er alvorligt - meget alorligt og livstruende - også hvad angår følgevirkninger.

Godt du kom afsted - og godt årsagen blev fundet. God bedrng med Oggy.

• #8   6. jul 2010 Ej pokkers - PIA - det var en tyrkfejl og ikke for at forærme deig- en af de værste endda - UNDSKYLD - har opbrugt dagens rettekvote:-(

• #9   6. jul 2010 Hør nu her, jeg siger ikke jeg ikke kan lære noget, absolut ikke, og jeg ser heller ikke mig selv som den bedst vidende og allermest ansvarlige katteejer i forhold til ALLE andre. Jeg siger bare at der er rigtig rigtig mange der er mindre ansvarlige end jeg, og selvfølgelig er der rigtig rigtig mange der er meget ansvarlige. Vi er vel alle, og kan alle lære noget om alting altid. Selvfølgelig vil jeg tage jeres råd til mig, - jeg snakkede forøvrigt også med dyrlægen omkring det med fedtlever, - så ja, jeg har lært noget nyt i dag! Og det skulle gerne komme mine katte til gode i fremtiden. Jeg ser stadig mig selv som en ansvarlig katteejer, og jeg har MEGA dårlig samvittighed overfor Oggy, for han har jo givetvis haft ondt i længere tid, men har ikke vist tegn derpå. Det gør da ondt helt ind i hjertet, og nu er jeg bare så glad for at han bliver god igen.

• #10   6. jul 2010 Fandt lige noget info om fedtlever, hvis andre skulle være interesserede i at lære noget nyt i dag :O)

(link fjernet)

• #11   6. jul 2010 Nå, så blev jeg da lige lidt mere rolig. Har lige hentet Oggy, - og snakkede med dyrlægen ang. risiko for fedtlever. Han var ikke bekymret, og kunne ikke se nogen tegn på det, - Oggys slimhinder var helt fine, og han var overbevist om at han bliver så god som ny igen :O)

Kommentér på:
Oggy ved dyrlæge :O(

Annonce