447 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

HJÆLP! Det er vigtigt! HJÆLP! Det er vigtigt!

Min veninde står med en lille killing på ca. 6 uger, de tidligere ejere havde løget om den alder og sagt den var 12 uger, det er virkeligt synd.. :(.. den skulle gerne have mælk et eller andet sted fra, og en moders kærlighed.. så kender du nogle som har små killinger pt eller kender en ammer der bor i Horsens eller tæt på.. vil jeg meget gerne lige vide det.
Knus Kristina

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! Det er vigtigt!
  • #1   10. jan 2006 Har snakket med Susannes mand Lars Preisler, ham bruger jeg til dyrlæge, han snakkede om modermælk.. han nævnte ikke lige at jeg kunne snakke med hans kone om det med killingen..

• #2   10. jan 2006 køb Whiskas mælk er mit bud.... det gjorde min søster også da den var for ung til at komme væk fra moderen og det fandt de ud af da at de havde fået hende

• #3   10. jan 2006 may-britt: skal jeg nok.. :).. tror jeg giver den mælken, så når jeg lige får fat i min veninde siger jeg hun skal komme hen til mig med den, fordi så får den også selvskab af laura og lucas, den er alene hos hende.. smiley men hun anskaffer sig en killing mere hurtigst muligt som ER 12uger.. men tak for jeres råd.. smiley den spiser forresten selv, gav min veninde nogle RC killinge foder i går, jeg havde ingen anelse om den var så lille, hun var selv i tvivl om den var gammel nok, og hun havde ikke fået kønnet at vide, så jeg tog vægten med hjem til hende, og da jeg så den lille skid sagde jeg med det samme den kun var omkring de 6 uger, jeg vejede den så og den vejede kun 750 g.. smiley derefter tjekkede jeg så kønnet, en lille han mis.. smiley

• #4   10. jan 2006 jeg fik Molly da hun var 7 uger.. hun fik bare mælk eller fløde af en skål... selvom hun kun var så lille...

• #5   10. jan 2006 ej hvor morsomt hihi... jeg kan ændre mit til noget lidt mere anderledes... men hvordan gør man?

• #6   10. jan 2006 Hey hey... har jo en killing der bliver 5 uger i morgen, og tror gerne at Mille mor vil tage den til sig hvis det er... Shiva spiller også mor for den lille mis... Vil hellere end gerne hjælpe! Er fra århus!

• #7   10. jan 2006 Hun har jo kun fået den ene killing!

• #8   11. jan 2006 Tak for jeres svar.. har lidt problemer med at få min veninde til at forstå at hun skal have den et andet sted hen til den er lidt ældre.. hun snakker dog om at skaffe sig en killing mere (12 uger).. men er det selvskab nok? Jeg har ellers også sagt til hende at jeg også godt kan tage mig af ham til han bliver lidt større, så har han laura han an bruge som mor og lucas til at lege med.. ;).. men skal bare have hende til at forstå det ikke er godt for killingen at den bliver hos hende alene når den er så lille..

• #9   11. jan 2006 Okay Mille står som sagt til rådighed hvis det er! Shiva som jo er mormor har næsten overtaget killingen, så tror at begge misser vil blive glade, og de spiller begge mor...!

• #10   12. jan 2006 Hmmm.
    Det er lidt svært, det kommer jo også an på, hvor god din veninde er til at SE sin killing...
    Er hun hjemmegående eller arbejder hun? For det er bestemt ikke sundt for en lille mis, som skal lære livet at kende at være alene!!!

Jeg har rigtig mange gange måttetflaske killinger op, som andre havde efterladt ved dyrlægen til aflivning og de var jo meget under de 6 uger. Men jeg har også mange gode "rollemodeller" derhejmme, som kunne forestå opdragelsen...

Men mon ikke du kunne forklare din veninde på en god måde, at killinger har behov for en mor til at vejlede dem. Og der er en grund til at det er hensigtsmæssigt at flytte en killing, når den er 12 uger gammel.
    Den er jo kun halvvejs i det forløb, som gerne skulle resultere i en glad og harmonisk kat.

ligesom andre levende væsner består katten af et legeme og en sjæl, og det er vigtigt, at den bliver stimuleret på en god måde af artsfælder.. Så den ikke får problemer senere i livet!!

Kommentér på:
HJÆLP! Det er vigtigt!

Annonce