{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Førstegangs katteejer... {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg har overvejet at anskaffe mig en killing. Det er meningen at det skal være en halvt inde - halvt ude kat. Jeg søger gode råd mht. anskaffelsen og evt. links til hjemmesider, hvor man kan læse lidt om pasning af katte. Er det bedst at anskaffe sig en han eller hun kat osv?
Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Førstegangs katteejer...
  • #1   7. jul 2010 Prøv at kigge på forskellige kattesider - fx. her , på de forskellige racer... Overvej om du vil have en langhåret kat(med pelspleje), en rolig eller aktiv kat...
    Når du har fundet den rigtige race må du på besøg hos de avlere du kan finde - besøg gerne flere før du beslutter dig.
    Mht. hun eller hankat, vil jeg anbefale at du får den neutraliseret - på den måde slipper du for løbetider, uventede killinger og at hankatten strejfer og strinter...
    Lån bøger på biblioteket - og sæt dig grundtigt ind i om du har tid, plads og økonomi til at have kat...

God fornøjelse med det - det er skønt med en misserkat!

• #2   7. jul 2010 hvis den skal være ude/indekat, vil jeg ikke anbefale en langhåret. Det er der sikkert nogen der vil.
    Uanset hvilket køn så få den neutraliseret, det bliver en mere harmonisk kat.
    Lån nogle bøger, eller besøg nogle hjemmesider, der er mange der beskriver katteadfærd og kattepleje.
    Hav altid et beløb stående til evtuelt dyrlægebesøg. Især som udekat kan man få bylder af slåskampe eller blive påkørt.
    Husk at hvis du anskaffer dig en kat der ikke er vant til at komme ud, har den ikke behovet, så det ville jeg nok overveje. Jeg skal aldrig have udekat mere, jeg har mistet til trafikken og haft en der blev væk.

• #3   8. jul 2010 Hvis du kun vil/skal/må have én, så vil jeg anbefale dig en voksen kat, som man ved kan være enekat.

Ellers synes jeg du skal få 2.

Du kan hvis du vil have en kat der vil egnge sig som enekat, kontakte mig på PB, for jeg har selv et par stykker der skal formidles ud som enekat, og kender til et par stykker mere.

Dem af mine er neutraliserede og vaccinerede.

• #4   8. jul 2010 Jeg ville muligvis nok anbefale en huskat hvis det skal være både en inde og ude kat, men det kommer helt på som de andre skriver hvilken race der passer dig, og det skal du naturligvis undersøge, og så tage ud til de forskellige avlere og tale med dem og se hvilke killinger de har. jeg ville anbefale at hvis du vælger en langhårs kat du så vælger at købe fra en registeret avler.

• #5   8. jul 2010 Tak for de gode råd. Jeg vil helt klart få katten neutraliseret. Vil helst ikke ende med en kat der lige pludselig skal have killinger ell. lign. Overvejer lige om jeg måske skal anskaffe mig to. Synes det er nogle super gode ting I har fortalt. Tak smiley

• Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #6   8. jul 2010 Jeg vil også klart anbefale dig at få to katte. Når man ser hvor meget glæde sådan to killinger har af hinanden, vil man aldrig have en alene-kat mere smiley Mine to elsker hinanden så højt, de sover, spiser, leger og går endda på toilettet sammen smiley

Kommentér på:
Førstegangs katteejer...

Annonce