1.320 visninger
|
Oprettet:
Førstegangs katteejer... {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Jeg har overvejet at anskaffe mig en killing. Det er meningen at det skal være en halvt inde - halvt ude kat. Jeg søger gode råd mht. anskaffelsen og evt. links til hjemmesider, hvor man kan læse lidt om pasning af katte. Er det bedst at anskaffe sig en han eller hun kat osv?
Tak på forhånd
aug 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 3
Når du har fundet den rigtige race må du på besøg hos de avlere du kan finde - besøg gerne flere før du beslutter dig.
Mht. hun eller hankat, vil jeg anbefale at du får den neutraliseret - på den måde slipper du for løbetider, uventede killinger og at hankatten strejfer og strinter...
Lån bøger på biblioteket - og sæt dig grundtigt ind i om du har tid, plads og økonomi til at have kat...
God fornøjelse med det - det er skønt med en misserkat!
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Uanset hvilket køn så få den neutraliseret, det bliver en mere harmonisk kat.
Lån nogle bøger, eller besøg nogle hjemmesider, der er mange der beskriver katteadfærd og kattepleje.
Hav altid et beløb stående til evtuelt dyrlægebesøg. Især som udekat kan man få bylder af slåskampe eller blive påkørt.
Husk at hvis du anskaffer dig en kat der ikke er vant til at komme ud, har den ikke behovet, så det ville jeg nok overveje. Jeg skal aldrig have udekat mere, jeg har mistet til trafikken og haft en der blev væk.
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
Ellers synes jeg du skal få 2.
Du kan hvis du vil have en kat der vil egnge sig som enekat, kontakte mig på PB, for jeg har selv et par stykker der skal formidles ud som enekat, og kender til et par stykker mere.
Dem af mine er neutraliserede og vaccinerede.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 23
jun 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
Førstegangs katteejer...