{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Otium kat pga. allergi {{forumTopicSubject}}

Hej
Ying er ca. 20 år gammel og en meget lille og stille kat - den er oven i købet indekat. Den er sort/hvid og langhåret. Desværre har min kone fået konstateret allergi for kat og derfor søger vi en eller anden som vil give hende et godt hjem.

Som det fremgår er hun lidt gammel men stadigt i fin form. Hun er ikke helt så vild med børn og larm, men er på "sine gamle år" blevet mere omgængelig og flygter ikke som før når der kommer fremmede.

Jeg tror at dette ville være en god "begynder kat", eller et godt selskab til en enlig som bor i lejlighed.

Vh Per Feldsvoss Olsen (vi bor i Glostrup, nær Inges kattehjem smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Otium kat pga. allergi
  • #1   11. jul 2010 Jeg har oprettet katten og man kan muligvis se et billede her: http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37243

• #2   11. jul 2010 den er godt nok gammel, kan de kone ikke tage noget for allergien, tror det bliver svært at omplacere katten på grund af alderen

• #3   12. jul 2010 Hvis I selv har haft katten i mange år, er det svært at forestille sig, at din kone først nu viser tegn på allergi - over for den i hvert fald.
    Er din kone priktestet eller blodtestet?

I må nok se i øjnene, at jeres kat har levet langt størstedelen af sit liv og nok ikke har så mange år tilbage, så jeg ville helt sikkert prøve, om et antihistamin hjælper.

Ellers ville jeg aldrig skille mig af med så gammel en kat, men i stedet for få dyrlægen hjem og aflive den stille og roligt i dens vante omgivelser.
    At lade den skifte hjem nu, synes jeg vil være bandsat synd for den.

• #4   12. jul 2010 Har konen snakket med lægen om evt. at få den der vaccine mod allergi?

• #5   12. jul 2010 Det er en fin kat, men den ser nu ikke langhåret ud smiley

• #6   12. jul 2010 Tanja, hendes hale er altså væsentligt mere busket end på en korthårskat og pelsen er også mere fyldig.

Henrik, jeg hæfter mig især ved, at du skriver:
    "... men er på "sine gamle år" blevet mere omgængelig og flygter ikke som før når der kommer fremmede."

Hun har gennem årene oparbejdet en tillid til jer, og den tillid tror jeg ikke, hun kan overføre til andre og slet ikke, hvis hun samtidig flytter til andet hjem.
    Jeg ville være alvorligt bange for, hun rent mentalt vil "gå i stykker".

• #7   12. jul 2010 Jeg er aldeles enig med de andre! Synes virkelig det vil være synd at flytte en 20 år gammel kat smiley Ikke fordi ældre katte ikke kan omplaceres, men 20 år er altså godt nok en MEGET høj alder for en kat. Som Mega er jeg bange for, at katten vil gå i stykker af at skifte hjem.

(tror forresten admins sletter tråden, da man ikke må lave annoncer i forum, men håber da de venter, til du har læst svarene.)

• #9   26. jul 2010 Hej Alle,
    Har været utra travl, så der har ikke været tid til at læse mails med mer.

Tak for feedback -min kone har flere år tilbage fået en test som ikke gav udslag, så det er først nu ved en ny test at det er slå ud. Desværre har hun haft gener af det de sidste 3-5 år(!).

Det med tilliden er ikke et problem - længere - da den har "forbedret" sig gennem årene. Men det er da et problem, vi overvejer også vaksine med mere, men er åbne over for ideer,

Har netop fået tjekkt den i dag hos dyrlægen/inges kattehjem , og den er i relativt fin form...men noget tynd i det.

Aflivning er da en løsnig men jeg skal nok bare lige vende mig til tanken... .:-(
    Vh Per
    p.s. der kommer nok snart nogle flere billeder smiley

Kommentér på:
Otium kat pga. allergi

Annonce