{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Skrækkelig morgen,forstyrrende indhold {{forumTopicSubject}}

Dette indlæg indholder forstyrrende/skræmmende forklaringer og jeg ber folk under 18 eller sarte sjæle om at forlade tråden igen.

Her til morgen vågnede jeg af at min hunkat Thuja stod foran mig i sengen og hylede, hun var helt i panik. Tjekkede hende med det samme grundigt og da jeg intet kunne se galt tjekkede jeg vores 2 andre katte også... Sikker på de alle havde det godt ville jeg gå tilbage i seng og lukkede kattene ud af stuen da jeg tænkte et par åbne vinduer ville hjælpe på temperaturen i huset imens vi og misserne sov videre inde i soveværelset...

I det jeg er ved at åbne vores stue vindu ud til vejen hører jeg en kat miave, kigger midt ud på vejen og det tar mig et stykke tid før jeg indser der ligger en hvid, voldsomt blødende kat i midterrabatten og skriger imens 2 måger hakker den i hovedet...

Jeg løber ind og vægger min kæreste, vi ringer til Falck i håb om at dyreambulancen vil komme efter den men da katten ikke skriger mere siger de den højst sandsynligt er død og det derfor er en sag for brandvæsnet, vi ringer herefter fortvivlet til brandvæsnet som siger de ikke vil komme når katten har været i live og ber os ringe tilbage til Falck, her blir det rigtig skidt... Vi ringer tilbage til Falck men manden nægter at tro på det ikke er vores egen kat som vi bare vil slippe for dyrelægeregningen med på trods af han får at vide han til hvilken som helst tid kan komme og besøge vores 3 indekatte som helt sikkert har været til dyrlægen en gang for meget end for lidt og ber os ringe til Politiet...

Da vi lægger på og tjekker til katten igen er den endelig død og jeg ringer besked til brandvæsnet om at hente den...

Jeg aner ikke hvor længe den har ligget der i sine lidelser og havde jeg vidst det ville gå sådan her havde jeg ringet til dyrlægevagten (det var meget tidlig morgen ved 6 tiden) og sagt jeg ville betale hvis de kom og aflivede den, og næste gang er det præcis det jeg gør...

Hvordan kan folk være så ligeglade???

Hvor er ejeren der synes det er så vigtigt deres kat "får lov til at følge sin natur" og leve et ubeskyttet liv udendørs lige ved siden af en af de største veje i Århus??? Der er intet naturligt ved den måde at dø på...

Hvor er billisten der ramte katten og ikke tjekkede at den var død??? INTET dyr ej heller menneske fortjener at ligge i hvad der måske har været timevis i smerter og forbløde!

Hvad sker der for de folk der får løn for at ordne sådan noget? Falcks Dyreambulance system får omkring 5 millioner om året af staten for at redde eller i det mindste aflive dyr som den stakkels kat, men de havde alt for travlt med at fortælle os vi kunne ringe til andre eller beskylde os for at være dårlige dyreejere som prøver at udnytte systemet i stedet for at køre ud til det stakkels dyr...

Og hvad sker der egentlig for mig, når jeg desperat prøver at få fat i de rigtige mennesker og følge/tro på systemet uden at indse de alle bare vil prøve at slippe udenom, i stedet for at selv ringe efter en dyrlæge som kan aflive det stakkels dyr...?

Hvor har jeg det bare elendigt lige nu, fortryder sådan jeg ikke bare ringede til vagtdyrlægen og betalte selv... Kan slet ikke holde op med at græde...

Til ejeren, billisten og de uduelige folk jeg har talt med i dag fra Falck osv., jeg håber i læser dette eller hører om dette... Og så håber jeg endvidere i får det elendigt...

Stakkels lille hvide mis, jeg ved du har det bedre der hvor du er nu...

Jeg ber til et bedre Danmark hvor selv små misser har værdi nok til ikke at skulle lide sådan... Og jeg ber folk med udekatte om at tænke sig om en ekstra gang når i slipper jeres elskede mis ud her til morgen, hvad hvis det havde været jeres kat?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skrækkelig morgen,forstyrrende indhold
  • #1   12. jul 2010 Bare én af de mange grunde til jeg har indekatte :'o(

• #2   12. jul 2010 Ja også en grund til at jeg har indekatte... Hold da op hvor skrækkeligt smiley

• #3   12. jul 2010 Forfærdeligt, stakkels kat - og ikke kun det - også stakkels dig. Det er det vi med indekatte ofte må stå model til - og lide over andres katte.

Der er desværre alt for mange de rmener det er kattens natur - og de er i deres fulde ret til at udsætte andre og katten for en masse smerte ...

• #4   12. jul 2010 Forstår ikke folk der har udekatte i nærheden af veje med stærk trafik, vores er ude kat men vi bor hvor der stort set ingen trafik er. Stakkels kat, hvordan kan man bare lade den ligge tilbage, man må da bemærke at man rammer den:(

• #6   12. jul 2010 Mine katte får ikke lov at smage på udelivet før jeg får mulighed for at bygge en indhegning til dem, NETOP pga det som du beskriver...

Min hunkat er én gang stukket af.. Og jeg tudbrølede uafbrudt i de 14 timer hun var væk, for jeg var sikker på at hun var blevet kørt ned af en bil eller toget som næsten kører gennem vores baghave...

Stakkels lille hvide mis, og stakkels dig..
    Jeg sender alle min bedste tanker til jer begge..

Hvil i fred lille mis †

• #7   12. jul 2010 Hvor gør det mig ondt at du skulle opleve dette. Og Falck skulle skamme sig. Jeg synes faktisk du skulle sende det du har skrevet til en af dine lokal-aviser.
    Problemet er nok at de får 100-vis af den slags henvendelser og efterhånden er ligeglade. det er jo bare en kat og dem er der frygteligt mange af. Jeg forstår slet ikke deres argument med at du ville slippe for regningen. Hvis det virkeligt forholdt sig sådan burde de alligevel have reageret af etiske/humane grunde. Havde det været en hund var de rykket ud, ingen tvivl om det. Men der er heller ikke ret mange mennesker der lader deres hunde rende frit, med begrundelsen at det er deres natur. Jeg tror at mange ikke-katteejere og katte-elskere tænker at en kat er jo ikke mere værd end et hvilket som helst andet dyr der lever i det fri, når katten bare render rundt som det passer den. Nogle af mine naboer mener at "en sød kat er en død kat". Fordi de føler sig generet af de fritløbende katte.
    Respekten for katten som kæledyr på lige fod med hunden opnår vi ikke så lang tid der render katte rundt uden ejere og formerer sig frit fordi de ikke bliver neutraliseret.
    Ja det er hårdt sagt, men et faktum. Og igen forstår jeg ikke argumentet med at katten skal være ude, for det er dens natur. Det er ikke mere dens natur en hundens. Og slet ikke i nærheden af trafik.

Et stort knus til dig Christina, fordi du forsøgte det stakkels dyr.

• #8   12. jul 2010 stakkels dig at du skulle vågne op til det. syntes det er fantastisk at de andre misser regeret på hvad der skette uden for. syntes det er så ringe du skulle stå og ringe fram og tilbage for at få lidt hjælp men sådan er det desvære vær gang de er ik intreseret når det bare er en kat som de siger. men ja er også glad for mine misser er indekatte bor dog i et meget rolig kvater men vil stadi ik ture at lukke dem ud så glæder mig til de får en løbe går de kan komme ud i .

vil i fred lille mis.

• #9   12. jul 2010 hvor har jeg dog ondt af dig og den hvide mis Chirstina ..
    sikker dog en oplevelse .. :S ..

jeg ville have ageret på samme måde som dig, og hvor blev jeg bare rasende da jeg læste falk ikke ville gøre noget .. og de bare sender dig videre , og igen bliver sendt videre .. !!

katte er sgu ikke bare en "kat" hader de mennesker der siger sådan..

håber du klare den..

og ja endnu en god grund til at ha indekat ..

knus charlotte (:

• #10   12. jul 2010 Og hvad sker der for dig at du dømmer andre katteejere på den måde? Den kan være smutted ud af et åbent vindue et ubemærket øjeblik, du kender ikke historien men skælder og smelder.

Og Marianne N, du mener altså at katte ikke bør sælges videre på grund af grundlaget om at man har en kat man syntes trænger til at komme ud, fordi de bliver hysteriske af at være indenfor?
    Det MÅ jo være kattens natur, siden den VIL ud. Men selvfølgelig har nogen katte størrer behov end andre. Men fair nok, er værd at huske, katte skal holdes inde,.

• #11   12. jul 2010 uhh no bad feelings Joan S . men kan da godt sætte mig i Christians sted, at hun er fortvivlet og rasende at folk lader deres katte render løst i en storby som århus, hvor der er meget samt tung trafik ..

har ikke selv nogen imod udekatte steder der er tilegnet , men inde i en by.. ej det er lige at stamme den lidt ..

det kunne jo selfølgelig være den var smuttet ud af vinduet, og det er der ingen der ved,,

men i denne sag mener christina da er det er for dårligt at folk og diverse dyre "reddere" ikke kan tage ansvar, og hvor uansvarligt er det ikke lige at sige, "det siger du bare , fordi du ikk vil betale dyrelægeregningen" hmmm,..

håber du kan se hva jeg mener (:

mvh charlotte smiley

• #12   12. jul 2010 ville ønske du kunne få dette indlæg i en af formiddagsbladene (eb, bt eller ?)

det er synd at folk der elsker dyr skal opleve denne form for svigt....

ville ønske vi kunne få et dyrepoliti i DK, men desværre er vi et lille land... og det kan nok blive svært at holde i gang, trodt nok så megen opbakning fra befolkningen....og staten kan vi ikke forvente vil hjælpe....desværre....de vil hellere bruge penge til maling af deres guld taburetter.....eller noget lige så ubetydeligt

• #13   12. jul 2010 Joan S, jeg tror ikke du har læst mit indlæg rigtigt, prøv igen. Jeg refererer det jeg hører fra mennesker der absolut ikke kan lide katte og mener de er at sammenligne med rotter. Der lever (desværre) over 500.000 katte i det fri og uden ejere. Hvad enten du eller jeg kan lide det, så er der rigtigt mange der betegner dem som skadedyr. Det er IKKE min holdning. Og det er den holdning der gør at katte i nød bla. ikke bliver hjulpet.
    Og nej, jeg kunne ikke drømme om at sælge en kat til udekat. Og hvis man skal have en udekat, kan man i det mindste neutraliserer dem, så der ikke bliver flere hjemløse katte.
    Katte der smutter ved et uheld er ikke dem der er problemet. Og jeg skælder ikke ud på nogen, men lige som du, har jeg osse en mening og kan ud fra erfarringer fortælle hvad jeg har oplevet af dumme kommentarer fra dem der altså ikke kan fordrage katte og naboer og det jeg har set igennem arbejde ved "Kattens Værn" og Dyrlæge.
    Og ud fra det mener jeg at det er katte-ejerne alene der kan være med til at ændre folks opfattelse af katten som kæledyr på lige fod med hunden. Jeg kan godt forstå småbørnsfamilierne ikke synes det er sjovt at kattene besørger i sandkassen osv.
    Men hvordan du vælger at holde kat, blander jeg mig ikke i. Men fordi jeg elsker katte er det altså ikke sikkert mine naboer gør og det skal man nok lige overveje.

Jeg har osse en kat der bliver "hysterisk" fordi døren til et rum er lukket. Så må jeg jo aflede dens opmærksomhed.

• #14   12. jul 2010 godt sagt marianne N smiley
    eller retter sagt, det kunne ikke siges bedre smiley

• #15   12. jul 2010 At man vælger at ha en udendørs kat gør jo ikke en til en dårligere katte ejer, mange ude katte er både neutraliseret øretatoveret og vaccineret, har desværre set min del af katte der led en grusom skæbne til tros for at de er indekatte så at sælge til nogen der vil ha en indekat er bestemt ikke ensbetydende med at katten for det godt. Og at man har en udendørs kat er jo heller ikke ensbetydende med at den SKAL være ude, den har bare en valgmulighed

• #16   13. jul 2010 I mine øjne er det altså endnu en ting der gør en katteejer dårlig... Blandt mange andre... Jeg har ALDRIG ondt af folk der har fået deres kat kørt over hvis det er en udekat, tilgengæld har jeg ALTID ondt og det stikker i mit hjerte når jeg endnu engang tjekker at den kat der ligger på vejen/i vejkanten altså med sikkerhed er død, og det sker meget ofte at jeg ser døde katte her ved siden af hvor vi bor smiley Stakkels dyr... Det kan godt være det er/var deres natur, men den natur har vi altså invaderet til det punkt at den intet har at gøre med rigtig natur...

Tak for de mange søde svar... R.I.P hvide mis

• #17   13. jul 2010 Der er vi helt enige Christina. Naturen er ikke længere for dyr. Det er uhyggeligt hvor mange katte og andre dyr der ligger i vejkanterne rundt omkring. Selv i det man kalder rolige villakvarter. Katte lærer aldrig færdselsreglerne og så er den ikke længere.

Kommentér på:
Skrækkelig morgen,forstyrrende indhold

Annonce