{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

besøg hos dyrlæge, "uheld" i kassen :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle på kg

Har lige været hos dyrlægen. Silke skulle først tjekkes inden hun måtte få p-piller.
Pga lang ventetid overhørte jeg også en samtale mellem en kunde (skulle have ormekur) og en af dyrlægerne, at det var en ny lov, som var kommet for 3-4 måneder siden, at de ikke længere må give receptpligtig medicin uden at se katten først. Lille sidespring, hvis der nu var nogen, der ikke vidste det smiley

Dyrlægen fortalte mig, at det ville være rigtig dumt (mit udtryk) at give Silke p-piller nu, fordi killingerne (3 uger) stadig dier, og så kan både Silke og killingerne risikere at få kræft. Også selvom hun kun skulle have det i kort tid, fordi om 2 måneder er det meningen, at hun skal steriliseres.

Men synes, at der var nogen herinde, som sagde, at det ville være rigtig godt at give p-piller. Det kan så ikke ske alligevel, og håber meget på at hun er klog nok til at lade være med at jagte hankatte ;P

En anden ting der skete, var noget rigtig dårligt smiley Da jeg kom hjem, og havde taget gitteret af, så hun kunne gå ud, opdagede jeg, at hun havde tisset i kassen smiley Skældte ikke ud, fordi hun kunne jo ikke gøre for det, når hun jo var så bange. Sidste dyrlægebesøg var vaccination efter 12 ugers alderen. Så det er længe siden, men det skete ikke sidste gang.

Og har nu virkelig brug for jeres hjælp. Jeg skal flytte, fordi jeg starter på studie efter sommerferien. Kattene SKAL med, fordi jeg kan virkelig ikke undvære dem. Desuden er det nok kun min mor som tager sig lidt af dem. Så de har det bedst hos mig.
Hvad skal jeg gøre, hvis Silke kommer til at tisse i kassen igen? Det er meningen, at hun skal være der sammen med sine killinger. Har tjekket og der er plads. Kassen bliver hele tiden hos mig.
Skal nok også lige nævne, at det er en ret lang tur: fra Slagelse (4200) til Give (7323).

Undskylder for det lidt lange indlæg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  besøg hos dyrlæge, "uheld" i kassen :(
  • #2   27. jul 2010 jeg har mine kattekasser til a stå fremme hele tiden, så de vænner sig til dem, nogle gange sover de endda selv i dem, uden "tvang" fra min side, det er en måde at gøre dem trygge ved kasserne, ellers ville jeg sige det er en meget stor kasse du ska bruge, og ville helt sikkert tage en ekstra med, som jeg kan sætte dem over i, også vaske den anden ved hvert stop..

    Husk gerne at have et håndklæde elle andet som de kender lugten af, det vil også gøre dem trygge..

    Da vi hentede vores hunmis fra fyn af, fik vi et lille tæppe med som hun havde brugt dernede, det gjorde hende lidt tryg inden turen...

    Også ville jeg en time inden afrejse tage mad osv fra dem, min hankat spiste på et tidspunkt mad lige inden vi skulle ud og kører en længere tur, og der kastede han op... jeg er nu begyndt på længere ture at tage maden fra ham, så han ikke kaster op....


  • #5   27. jul 2010 Har hørt om nogle der sætter sådan en foliebakke med kattegrus ind i transportkassen (kræver selvfølgelig også en hvis størrelse kasse), så behøver man ikk skifte håndklæder og diverse ting flere gange under turen .. Har dog ikke selv afprøvet det, men ville da klart gøre det hvis vi skulle have vores kat med på en længere tur smiley

  • #6   27. jul 2010 Jeg siger tak for alle jeres gode råd smiley
    Vi kører i bil derover, så jeg kan nok godt stoppe ved en tankstation eller sådan noget, og så få skiftet underlaget i kassen. Vi mennesker kan jo heller ikke holde os sådan en lang tur smiley tror det tager cirka 3 timer at kører derover.

    Vigtig spørgsmål: de må godt få vand og mad under turen? altså når vi stopper undervejs. Eller kan de blive dårlige af det?

    Lotte: det er dyrehospitalet i Slagelse jeg var hos. Men hun kiggede først i en bog inden hun sagde det, så jeg ved ikke rigtig.
    Det er helt sikkert at hun bliver neutraliseret når der er gået 2 måneder, for så har jeg råd. Det med p-piller var kun midlertidigt, som jeg også sagde til hende. Men jeg måtte ikke få nogen alligevel smiley


  • #7   28. jul 2010 Margrethe...Holder man af sin kat og killinger så giver man IKKE P piller til en kat der ammer, killingerne får jo også P piller gennem mælken og det er synd for killingerne med sådan en gift bagage hjemmefra når man ved at de så senere hen i livet kan udvikle kræft.
    Man må bide i det sure æble og tage en løbetid eller 2 med som en del af at få killinger og så bare passe ekstra godt på mormis mens hun har killingerne *SS*


Kommentér på:
besøg hos dyrlæge, "uheld" i kassen :(

Annonce