{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Lopper/lus igen?? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har en fin lille Main Coon, som desværre har lidt problemer med lopper/lus lidt for ofte.

Hun har så desværre fået lopper/lus igen, på trods af at hun fik en loppekur d. 23-07.. Kan jeg give hende en loppekur igen i dag, uden at pelsen tager skade?

Hun har fået loppekur én gang om måneden det sidste halve år, men det hjælper ikke rigtigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper/lus igen??
  • #1   8. aug 2010 Hva bruger du af loppe middel ? Bare kald dem for LOPPER , katte får ikk lus så vidt jeg ved i hvertfald smiley

  • #2   8. aug 2010 Mit gæt er at du bruger Frontline? Mange fortæller at dette middel ikke har effekt.

    Prøv i stedet Advantage Vet. Og, hvis der er mange levende lopper og ekskrementer på katten, er Capstar (piller) måske en ide.

    Spørg dyrlægen om hvornår det er forsvarligt at give (evt. ny slags) loppekur igen. Pelsen tager næppe skade, men det er jo gift, så måske katten kunne tage skade, hvis den får loppemiddel for tit.

    Søg i øvrigt på "lopper" her i forum. Der har været en hel del tråde om emnet.


  • #4   8. aug 2010 Jeg vil helt sikkert skifte til andet mærke og samtidig give en Capstar hver uge indtil du får bugt med krybene.
    HUSK at rengør omgivelserne grundigt, ellers kommer du aldrig i bund med dem.


  • #5   8. aug 2010 Ejj man ! Havde da aldrig troet at lus ville hoppe på katte smiley har altid troet at dyr kun rammes af lopper og fnatmider osv.

Kommentér på:
Lopper/lus igen??

Annonce