{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.890 visninger | Oprettet:

Killinger og LOPPER! {{forumTopicSubject}}

Jav i har været så heldige at Pjuske fik et kuld dejlige killinger d. 16. juli.

Problemet er bare, at de er fyldt med lopper, og jeg har det lidt dårligt med at skulle sprøjte dem emd en masse gift.

Så vil gerne høre nogle gåde råd, hvad må man give dem?

Moderen, vores hund, anden kat, møbler og huset blev loppebehandlet da killingerne var tre dage gamle, og der delte vi en frontline pipette til katte, mellem de fire killinger (de fik den i nakken som de skal, selvom de fleste lopepr befandt sig på maven af dem og ved bagbenene)

Jeg plages dog stadig emd lopper, men det er værst med de fire små killinger.

Hvis jeg giver dme gift, vil deres mor så ikke slikke det af, og derved få giften i sig, når hun gør dem ren?

Håber nogen kan hjælpe eller give et godt råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killinger og LOPPER!
  • #1   9. aug 2010 Jeg mener ikke d. 16, men den 26. og stavefejl er gratis kan jeg se, hehe smiley

• #2   9. aug 2010 Hej Karina (:
    Vi plejer at bruge loppe pulver, som min far bruger til minkene, og det er der ikke nogen af dem der har taget skade af, det er sån noget mildt noget, som minkungerne os kan tåle.

Du kan købe en lille smule af os hvis det er? (:

Hilsen Pernille

• #3   9. aug 2010 hej Karina

vi havde samme problem med vores killinger som bliver 1 mdr på torsdag, de var fyldt med lopper og jeg var så bange for at give den loppemiddel osv. men jeg snakkede med min dyrelæge og en katteopdrætter og de rådede mig til at købe Frontline vet spray, til hund og kat. der står på dunken atdet kan anvendes til drægtige og diegivende dyr samt hvalpe og killinger fra de er 2 dage gamle.

jeg gav mine killinger 1 sprøjt i nakken da de var 2½ uge gamle og alle lopper var væk dagen efter og mine killinger har ingen lopper mere, det var rigtig dejligt og både killingerne og deres mor virker glade.

Mvh Christina

• #4   9. aug 2010 Katrine: Skal jeg lige overveje smiley

Christina: Det eneste frontline jeg kan købe på spray, er noget hvor de skal have to pift pr. legemsvægt, og derfor har jeg aldrig købt det, idet doseringen så ville være meget høj til minje dyr.

Men er detd et du mener, jeg skal give killingerne?

• #5   9. aug 2010 ja det må være det som jeg har givet mine.

Dette står på dunken:
    Spray til udvortes brug.dosering:3-6 ml (7,5-15 mg aktivt stof)
    pr kg legemsvægt afhængig af pelsens længde, jo længere pels, jo højere dosering. Dette svarer til 6-12 pumpeslag på kg legemsvægt. forebyggelse og behandling af lopper- og luseangreb hos hund og kat samt flåtangreb hos hund. behandling afflåangreb hos kat. kan indgå i behandling af allergisk eksem forårsaget af loppeangreb.

da jeg læste dette på forsiden gik jeg ind og læste omkring drægtige og diegivende katte, for at være helt sikker på der ikke ville ske killingerne noget. hvor jeg så læste at dette godt kunne anvendes til killinger fra de var 2 dage gamle.

mine killinger vejede alle over 200 gram og fik 1 sprøjt.

• #6   9. aug 2010 jeg snakkede med min dyrelæge inden jeg gav mine killinger 1 spray for at høre hvor meget de skulle havde osv.

Kommentér på:
Killinger og LOPPER!

Annonce