{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.385 visninger | Oprettet:

valg af kattegrus, hjælp!! :( {{forumTopicSubject}}

har brug for lidt hjælp til valg af kattegrus. da jeg kun har erfaring med det der har lugt af babypudder (kan ikke huske navnet), og som jeg er vældig glad for smiley

Men problemet er, at det er med klumper, og har fået at vide, at killinger og klumpe grus ikke er en god blanding.

det jeg har nu, var købt i fakta, det er klumpende, kan ikke fås i ikke klumpende, og det sviner utrolig meget smiley især fordi killingerne er begyndt at grave i det. men laver ikke noget i det endnu. de har selv fundet ud af at grave smiley

Jeg leder efter noget som eventuelt kan købes i en detail butik, da der ikke rigtig er nogen dyrehandel i den her by (Give).
Det skal nok også være ikke klumpende på grund af killingerne.
Det skal ikke svine, når de har været på bakken, altså de må ikke tage det med ud.
Det skal også helst fjerne lugten godt og hurtigt. fjerner dagligt afføring fra kassen.

Håber der er nogen med erfaring om kattegrus, der kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af kattegrus, hjælp!! :(
  • #1   10. aug 2010 Catsan har noget de sælger i fx føtex og superbest osv, det er supergodt, og det eneste jeg kan bruge til mine kræ, det klumper ikke, og spreder sig ikke så meget, men det er lidt dyrt

  • #2   10. aug 2010 (link fjernet)

  • #3   10. aug 2010 jeg bruger kun det klumpende. også til mine killinger. Selvfølgelig smager killingerne på det,men jeg har aldrig hørt at der har været nogen der er døde af kattegrus der er klumpet i maven på nogen killinger... Men er der nogen derude som ligger inde med "håndfaste" beviser/ link på artikler vil jeg meget gerne se det smiley Meget gerne på en pm.

  • #4   10. aug 2010 tak for jeres svar smiley

    men det skader altså ikke killingerne, hvis de spiser lidt af det? fordi jeg vil nemlig helst have det klumpende kattegrus. især hvis det alligevel ikke gør killingerne noget


  • #5   10. aug 2010 uha, jeg ville godt nok ikke tage den chance!! der er en grund til at man altid bliver mindet om at det IKKE må klumpe tror jeg

  • #6   10. aug 2010 Som sagt jeg har aldrig hørt nogen er døde af det:) jeg observerer at mine spytter det ud igen efter lige at have det haft i munden.

  • #7   10. aug 2010 Vores dyrlæge har fra rådet os at bruge klumpende grus, til små killinger, da hun har aflivet en killing hvor gruset havde stoppet maven og tarmen. men nu bruger vi ikke grus i forvejen vi bruger træpiller.
    Så nej jeg vil ikke tage nogen risiko, men beslutningen er jo op til en selv .


  • #8   10. aug 2010 holde de der træpiller længe, og er det godt til at fjerne lugt? og hvor kan man få sådan nogen? kan det eventuelt leveres?, da jeg ikke ejer nogen bil smiley

  • #9   10. aug 2010 Det er helt nomale træpiller til at fyr med jeg køber dem i jem &fix eller i en foderstofs foretning i tyskland. Men jeg køber også stort ind.
    Vi har brugt det nu i 8 år og vi er glade for det vi skifter helt, to gange om ugen men skal også siges vi har mange katte, og de har 5 for trungende kasser de alle skal på lol de andre skifter vi en gang om ugen.
    Kassen lugter af træ , og tager pænt lugten.

    Da vi kun havde to holdt det i lang tid.
    men det skal være 8mm piller.


  • #10   10. aug 2010 de træpiller vil jeg lige kigge lidt nærmere på. men lyder til at være ret godt smiley

  • #11   10. aug 2010 Jeg vil heller ikke anbefale klumpende kattegrus. Træpiller har jeg ingen erfarring med. Brugsen har noget der ikke klumper.

  • #13   10. aug 2010 jeg var meget skeptisk første gang vi havde killinger træpiller virkede så store til de små mus. Men det går bare der strygende. Ved det kuld vi har nu har vi ikke haft en eneste uheld uden for kassen , og de begyndte som 3 ugers.

  • #14   10. aug 2010 har været forbi super brugsen, for at se hvad de havde. jeg købte den fra Xtra, som er ikke klumpende. men da jeg kom hjem med det, blev jeg meget overrasket. det var helt rødt, og nu er jeg bange for at det vil misfarve deres røde poter smiley Hvis det sker, hvad skal man så gøre? der stod ingen steder på posen, at det var rød farve.

    Silke var også meget skeptisk over for det. Det er først for lidt siden, at hun har lavet i kassen. Ellers gik hun bare rundt, og prøvede at grave. Der var lige ryddet ud i kassen, og det nye fra Xtra kom i.

    Men i det mindste er killingerne glade for det. Tror jeg går tilbage til xtreme classic, når jeg får penge igen. Har set man også kan købe det uden lugt af babypudder


  • #15   10. aug 2010 Jeg har hvide katte og når jeg har killinger har jeg bla brugt det røde ikke klumpende fra Brugsen. Det går af af sig selv, så bare rolig

  • #16   10. aug 2010 lige nu har de noget lign i petworld på tilbu. mener det heddet super clump det skulle være lige så effektiv som extreme classic.De støver bare lidt mere. men der er 4 sække for 199.Prøv at kigge på petworlds hjemmeside og tilbudsavis.

  • #17   11. aug 2010 Jeg har brugt extreme classic, og har været meget glad for men vil gerne have mine katte over på træpiller i stedet for. men der er ingen der vil bruge bakken med træpiller, de vil heller skide eller pisse i sengen. Hvordan kan jeg lære dem at de nu skal bruge træpiller i stedet for..?

  • #18   11. aug 2010 jeg har nu fundet noget kattegrus, som jeg tror, jeg og kattene vil blive glade for...catsan smiley har kigget på deres hjemmeside, tak for linket Tazzie ;), og det lyder rigtig godt. også fordi man kan købe catsan smart pack, som skal lægges ned i bakken først, og så vil det suge og hjælpe med at holde den lugtfri, så vidt som jeg har forstået. det er jeg ret glad for, for jeg hadder, når tisset klistre sig fast i bunden smiley hælder ellers godt med grus i, så det ikke vil ske.

    men jeg takker alle for deres svar og råd smiley

    Isabella H: jeg tror, du skal prøve at blande det lidt, så dine katte stadig kan "mærke" det de plejer at gå i. jeg blandede det nye jeg købte i går oven i det der var, og efter at Silke var gået ind og ud af bakken, så blev den til sidst glad for at gå i det smiley
    jeg håber, at det vil hjælpe


  • #19   11. aug 2010 det er også supersmart med det med måtten, den er nemlig dejligt tyk, så selv hvis du har voksne katte der skulle finde på at kradse i den, så holder den altså!
    (da jeg brugte måtterne til mine, så supplerede jeg med lidt ekstra løst catsan, men det er også fordi mine kæmpekatte nærmest tisser en liter af gangen, for så holdt det hele lidt længere)


  • #20   11. aug 2010 Tazzie: glemte lige at spørge om noget. Tager kattene grusset med ud af bakken?

  • #21   11. aug 2010 mine gør ikke, altså med mindre de 'graver' så vildt at det sprøjter ud, det er jo ikkeklumpende, så det hænger ikke fat i poterne eller noget, så på trods af min store flok er det ikke ret tit jeg skal støvsuge ved bakkerne smiley

  • #22   11. aug 2010 lyder godt. køber det i morgen

Kommentér på:
valg af kattegrus, hjælp!! :(

Annonce