{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

Mijaver og lyder søgende. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer alle sammen.

Jeg skrev for noget tid siden om min kat Alexander, som gik rundt og mijavede i lejligheden og virkede generelt utilfreds og manglede et eller andet for at han var glad. Jeg endte emd at komme af med ham, da jeg var overbevist om at det var hans trang til at komme ud der blev for meget. Så jeg fandt en ny famillie til ham hvor han kunne komme ud og være en glad kat.

Mens alt det her stod på havde jeg hans bror, som fik dagen til at gå med at sove, og være på vagt over for hans bror, da de to slåssede en del hvis der sprang en djævel i dem.

Nu er broderen nu alene kat og der har ikke været noget med hans mønster. sove og nusse og spise har været hans dagligdag.

Men nu hvor der er gået godt og vel en måned, er han begyndt på det samme mønster med at gå rundt i lejligheden og mijave. Det lyder igen som om der er noget han mangler eller leder efter behovsmæssigt. som han ikke får.

Det er som om at det adfærdsmønster som alexander havde, nu er overtaget af hans bror napolion.

Jeg er virkeligt overrasket over dette, da jeg nu ikke aner hvad jeg kan gøre for at få ham til at lade være med at mijave hele tiden. Det er tydelig vis et mijav der skal få mig til at kikke på ham og det er for at han vil have noget af mig. Kan høre forskel på et hygge mijav og et " jeg vil have et eller andet mijav"

Jeg er virkelig ude hvor jeg ikke aner mine levende råd. Hvad kan jeg have gjort siden hans adfærd er gået i arv nu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mijaver og lyder søgende.
  • #1   12. aug 2010 Mon Napolion kan savne Alexander?... Eller kede sig uden katteselskab.

    Hvordan var det forresten det gik med Alexander? Det sidste jeg kan huske var, at han gik og mjavede hos den nye familie, der ville levere ham tilbage .... Hvordan gik det siden hen?


  • #2   12. aug 2010 Tænker også på om han måske savner Alexander...

  • #3   12. aug 2010 Alexander kom hjem igen og var her i 1 dage uden at der var det mindste med ham. han var blevet tynd, og han hoppede op i hans kurv og sov fra han kom hjem til næste morgen. Dagen efter kom der er en dame sammen med en af hendes veninder som selv havde mange katte og var meget inde i sagerne. Og han kom hjem til hende samme dag. Hun var hjemmegående og havde en gård sammen med hendes mand, som havde en stor katte vuljære han kunne komme ud i og gå ture med ham. så det var helt perfekt. Har ikke hørt fra hende 1 gang siden, og der var han en meget glad kat. smiley

    Jeg tror ikke han savner alexander, for da de begge to boede sammen, kunne de godt slås et par gange om dagen hvor det var seriøst og ikke for sjov leg. De kunne ikke lide at være sammen og holdte sig hver for sig normalt. Så det har kun været mindre stressende for napoplion at være alene nu og ikke skulle være på vagt.

    Jeg tænker på om han måske keder sig, det meste af min hverdag går med skole hvor jeg er hjemme kl 18 og så lektier ved computeren hen på aftenen.

    Men normalt har han aldrig haft det store behov for aktivering, så jeg ved ikke om det at han ikke skal bruge energi på at være på vagt mere eller mindre har gjort at han nu keder sig her hjemme.

    når han mijaver kalder jeg på ham og så kommer han gerne og vil snakke lidt, hvorefter han går igen.



  • #4   12. aug 2010 Det skal lige siges til historien med alexander, at det var hende der ikke havde kat i forvejen der fik ham.

  • #5   12. aug 2010 Okay, ja det kan da godt ske at han simpelthen keder sig eller vil have din opmærksomhed... Ku være du sku forkæle ham lidt ekstra i weekenden (hvis du har tid) så han rigtig kan få sit behov dækket smiley

  • #6   13. aug 2010 Det nytter godt nok ikke noget nu, og er heller ikke sikkert det havde været rette løsning, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at det havde været en ide at lade Alexander blive, da han kom hjem fra første familie. Måske de to brødre ville kunne leve i fordragelighed efter adskillelsen .... kun måske.
    Som nævnt, det nytter ikke nu.

    Jeg ved ikke, om du vover at anskaffe en legekammerat til Napolion ...
    og jeg ved heller ikke om det er rette løsning, men det kunne godt lyde til at han går og keder sig og ikke er helt glad. Og det er da også meget han er alene hjemme, så måske en legekammerat vil være en succes.

    Der er jo en grund til hans adfærd, det er med at finde ud af hvilken.
    Som du selv er inde på, kan det være han har fået frigivet noget energi, nu hvor han er blevet enekat, og derfor har mere brug for aktivering end han plejer.
    Leger du med ham, når du er hjemme?

    Gider han at hygge og kæle?

    Har du mange "forbudt-for-katte-steder" i lejligheden?


  • #7   13. aug 2010 Da Alexander kom hjem blev napolion meget gal. Han hvæsede ad ham og virkede bestemt ikke glad for at skulle dele lejligheden med ham. De snakkede ikke sammen overhoved da han kom hjem.

    Der er kun køkkenbordet og spisebordet der er forbudt-for-katte ellers må han gå hvor han vil.

    Jeg har selv tænkt på at få ham en lege kammerat, men jeg må entligt kun have en kat i lejligheden.

    han er vild med at putte og nusse. og leger med ham så meget som jeg nu kan. men hans mus og bolde er kun sjov i kort tid. Havde et stort klatretræ til ham, men da han er ret stor, gik det i stykker efter et års tid da han leger som en killing, men er en stor norsk skovkat.

    Jeg går ud fra det er aktivering han mangler, men leder efter en god metode der kan holde ham beskæftiget og holder hans interesse.


  • #8   13. aug 2010 Når han godt gider kæle og nusse, så er hans humør da ikke helt til rotterne smiley Problemet er nok kedsomhed.

    Jeg kender godt problemet med at legetøj ikke er sjovt ret længe. Mus og bolde duer SLET ikke her. Kattene leger ikke ret meget med hinanden, og slet ikke med sig selv :S . Så om vinteren, når haven er kold og kedelig, må jeg også hitte på sjove lege (synes det er lidt svært).

    Yndlingslege her i huset er for Brunos vedkommende noget med fjer (jeg finder tit nogle fjer, når jeg er ude, og dem tager jeg så med hjem). Fjeren skal gerne føres op i kradsetræstamme, og så fanger Bruno den smiley

    Et stykke tykt bredt lærredsbånd (fx fra et gammelt bælte) med knude for enden (eller bare snore) er også godt. Evt med en fjer bundet i den ene ende. De skal helst gemmes og bevæges under et sengetæppe, gulvtæppe eller lign. Så ligger man på lur og bliver helt vild og fanger både tæppe og snor smiley

    Ku da være det var noget Napolion gad. (Og et godt kradsetræ MÅ han da ha' igen :))

    Vil næsten tro, der har været tråde med legeideer. Prøv at søge.

    Men en legekammerat, der passer i kemi, vil nok være det bedste.....

    Fandens til kun-én-kat-regel! smiley (min store kæphest)






  • #9   14. aug 2010 ja det er en træls regl, men har haft 2 katte i længere tid uden problemer fra hverken dem i opgangen eller mijaven der holdte alle vågen.

    Hvis man kradser under et tæppe går han også i jagt mode.

    Han har stadig et kradsetræ men det er næsten splittet ad da han er god til at bruge det og hans størelse gør at det bliver splittet ad næsten.

    han elsker at putte og ligge hos en, så jeg går ud fra at det bare er kedsomhed. må finde på noget til ham smiley


  • #10   14. aug 2010 Begge mine katte er vilde med sådan en drillepind med en boafjer... Ku være det var noget for ham smiley

  • #11   14. aug 2010 **Hvis man kradser under et tæppe går han også i jagt mode.**

    Så prøv med sådan et bredt lærredsbælte eller lign. (kan købes i stofbutikker) med knude i enden, hvor du lader lidt af det stikke udenfor tæppet. Så kan han rigtigt få lov at "jage igennem, fange og tæske og bide" - det duer jo ikke med hænderne.

    "Da Bird" får også fin omtale af mange katteejere (kan vist kun købes over nettet) Ku' være jeg skulle have fat i sådan en til kedelige efterårsregnvejrsdage....

    Når Napolion er så glad for kradsetræ, så invester i et (ordentligt et)
    Jeg startede ud med et billigt gulv-til-loft fra Macca. Det holdt kun få måneder. smiley Så købte jeg Kattens No. 1 . De holder til store, tunge drenge smiley og de har dejlige køjer, man kan sove i oppe under loftet smiley
    ... og der ligger begge mine katte lige nu og snorkbobler - det gør de tit.

    Held og lykke med at få Napolion gjort mere tilpas med aktivering. Ellers må du jo sk*de på stupid max-én-kat-regel (det gør jeg, men har så også en plan B, hvis nu nogen skulle risikere få ondt bagi og klage).


Kommentér på:
Mijaver og lyder søgende.

Annonce